Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW začíná zákazníkům prodávat nehotová auta, dodělá jim je až příští rok
15.7.2020 | Petr Prokopec
Vcelku šalamounsky vyřešili Němci vleklé potíže s dokončením své klíčové novinky. Model ID.3 může již od října trůnit v garážích zákazníků, ti se ovšem budou muset obejít i bez funkcí, za které si zaplatí.
Není žádným tajemstvím, že Volkswagen má potíže s dokončením modelu ID.3. Podle posledních informací se navíc zdálo, že německá automobilka je daleko od k jakéhokoli východiska, neboť o místo měl přijít šéf softwarové divize Christian Senger. Nakonec ale řešení našla, ovšem nikoli problémů se samotným autem. Místo toho VW přichází s oznámením, že ID.3 konečně míří do volného prodeje a první vozy dodá ještě letos. Mohlo by se tedy zdát, že ve Wolfsburgu je vše již v pořádku, realita je ale úplně jiná.
Automobilka totiž oznámila, že byť první zákazníci budou moci převzít auta již v říjnu, učinit tak budou muset bez funkčního řešení App Connect a head-up displeje s rozšířenou realitou. Dané funkce totiž dnes nejsou a tou dobou ani nebudou hotové. Automobilka přesto lidem vozy prodá s tím, že jim je do auta přidá až v příštím roce, pochopitelně bez nutnosti za ně připlácet.
Dá se tedy konstatovat, že VW začíná tak trochu kráčet cestou Tesly. I pro německou automobilku je totiž podstatné spíše datum a nikoliv až tak úplná funkčnost jejích produktů - dříve u Volkswagenu nemyslitelná věci. Zákazníkům tak značka předá vůz, který nebude zahrnovat vše, zač si zaplatili. Místo toho bude muset stačit slib, že jednoho dne se tak stane, což se s ohledem na dosavadní problémy také nemusí stát v době, kterou VW v tuto chvíli předpokládá.
Zanechme ale již stesků nad tímto přístupem a místo toho se zadívejme na samotné ceny. Ty jsou na poměry elektromobilů konkurenceschopné, ve srovnání s konvenčními vozy ale nikoli. A to zejména bez environmentálního bonusu, který dostanou jen klienti v Německu. V tuto chvíli základní provedení ProPerformance tedy stojí tučných 35 574,95 Eur (948 tisíc Kč), Volkswagen se ale rozhodl ještě zvýšit německou vládní podporu, díky čemuž má každé ID.3 ve své domovině nárok na odpočet 9 480 Eur (cca 253 tisíc Kč). Za zmíněný základ tak Němci zaplatí 26 094,95 Eur (695 tisíc Kč).
S čím lze za cenu dieselového Golfu počítat? V případě techniky jde o elektromotor naladěným na 204 koní, jenž roztáčí zadní kola. Baterie pak mají kapacitu 58 kWh, což má vystačit na udávaný dojezd 420 km. Mimo to bude možné využívat rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW, v rámci komfortní a bezpečnostní výbavy je pak standardem třeba adaptivní tempomat, navigace s režimem optimalizace dojezdu či bezdrátové dobíjení mobilů.
S touto technikou budou moci zákazníci spojit více úrovní výbavy, které jim kromě již zmíněného přinesou třeba vyhřívání volantu a sedadel, masážní strojky, zpětnou kameru, panoramatické okno či třeba zpětnou kameru. Dále pak bude k mání provedení s bateriemi o kapacitě 77 kWh, u nichž se dojezd natahuje až na 550 km. Zaplatit ovšem bude nutné 40 936,31 Eur (1 091 tisíc Kč), přičemž jde znovu o částku bez dotace.
Tím nicméně Němci skončit nehodlají, na trh totiž v blízké budoucnosti hodlají poslat skromnější základní model, který dorazí s bateriemi o kapacitě 45 kWh a tedy s dojezdem sníženým na 330 km. Výkon elektromotoru by přitom měl klesnout na 150 koní, dolů tedy logicky poleze i cena. Konkrétní cifru ale zatím neznáme.














VW ID.3 konečně míří do prodeje, v Německu by po odečtení dotací měl startovat v přepočtu pod 700 tisíci korunami. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 8 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Němci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 4 hodinamiNový Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
před 5 hodinamiVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví své elektromobily. Tváří se, jako by šlo o okrajovou možnost, chce je ale skoro každý
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před 8 hodinamiČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva