Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zatím odmítl odkup Golfu TDI oholeného až na kost. A možná má pravdu
21.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nápad zbavit Golf 2,0 TDI, který musí být vykoupen VW, prakticky všeho, co z něj lze odmontovat, se nesetkal s úspěchem. Zatím.
Kauza Dieselgate se v Americe začíná posouvat do nových a vskutku překvapivých kolejí. Zpočátku to byl totiž Volkswagen, který zhřešil a měl pykat. Nyní skutečně pyká, když musí přistoupit na žádost kteréhokoli z majitelů u zpětný odkud dotčených aut, část zákazníků se ale rozhodla automobilku „podusit” více, než bylo domluveno u soudu.
Jejich přístup přitom není ani trochu férovější než někdejší dieselový podvod VW. Již před týdnem jsme zmínili, že mnozí z nich přišli na způsob, jak na soudem nařízeném zpětném odkupu ještě mohou něco vydělat - svá auta totiž „očesávají“ o díly, které mohou dále prodat, například nárazníky, světla či části interiéru. Volkswagen se dosud choval benevolentně a tyto vozy vykupoval bez mrknutí oka, podmínky odkupu totiž podobné jednání majitelů neomezují a hovoří pouze o nutnosti vrátit vůz ve stavu, kdy je schopen pohybovat se silou vlastního motoru TDI.
Některé ale napadlo, že takovou podmínku splní i torzo vozu, které nebude o mnoho více než jen skeletem s motorem, převodovkou, koly, pedály, řadící pákou a volantem. Přesně touto cestou se včera vydal Joe Mayer, prodejce aut ze Cincinnati, který za auta odstrojil opravdu všechno, jak napoví přiložené fotky. S ohledem na svá dřívější zjištění čekal i v tomto případě hladký výkup, jenže narazil.
Až přílišný oportunismus Volkswagen zjevně přiměl k přehodnocení vstřícného chování. Mayer sice tím, že svůj Volkswagen Golf z roku 2010 zbavil prakticky všeho, co bylo možné odmontovat, neporušil podmínku odkupu, nicméně značce se jeho snaha o zjednodušení a odlehčení hatchbacku příliš nelíbí. Odkup ale výslovně neodmítl.
Mayera kontaktoval zástupce Volkswagenu s tím, že schůzka ohledně vykoupení jeho vozu byla posunuta. Důvodem tohoto kroku je fakt, že automobilka nevěří, že by oholení vozu až na kost „bylo v souladu s duchem podmínek odkupu“. I proto se s prodejcem aut ze Cincinnati již příliš nebavila a nestanovila ani nový termín schůzky. Místo toho mu e-mailem odeslala telefonní číslo svého právního zástupce, který má zodpovědět všechny jeho otázky.
Podle Mayera se Volkswagen snaží tímto jednáním získat čas potřebný k diskuzi s vlastními s právníky, kteří jej mají ubezpečit a nebo naopak vyvést z toho, že odkup odstrojených aut je přes čáru a tudíž nemusí být uskutečněn. Co se dozví, nechceme předjímat, s ohledem na charakter celého odkupu a další možnosti nakládání VW s vykoupenými auty nemá možnost takového odstrojení aut ze strany majitelů logiku. Pokud by automobilka našla řešení, jak emise vozů snížit, může je opět prodat. Navíc je vykupuje za velmi štědré ceny a zasloužila by si dostat za ně auto, ne vrak.
Mayer sám si je ovšem jist, že podmínky stanovené soudem bez problémů plní. To ve výsledku není nepravda, stav vozidel je totiž skutečně upřesněn jen výše zmíněnou větou o provozuschopnosti. Jsme tak zvědavi, zda celý případ skončí u soudu nebo nakonec dojde k mimosoudnímu řešení, což by znamenalo, že se Volkswagen podvolí. V takovém případě by samozřejmě otevřel dveře podobným vychytralým majitelům dieselových aut a tak jen navýšil finální účet za celou kauzu.
Závěrem tak jen dodáme, že podle Mayera mělo z jeho strany dojít k naplnění všech procedur, jenž byly k odkupu třeba. Jakmile byl totiž zpřístupněn příslušný internetový portál, nahrál na něj veškeré vyžádané dokumenty. V takovém případě by Volkswagen měl zareagovat v řádu maximálně měsíce, což se nejspíše nestane. To Mayera jej popuzuje, neboť prý „čekal již příliš dlouho“.
Volkswagen pak dodává, že jeho prioritou je snaha o maximální urychlení a usnadnění celého procesu spojeného s odkupem aut osazených dvoulitrovým turbodieselem. Program prý přitom běží přesně dle pravidel odsouhlasených všemi stranami a nařízenými soudem. Konkrétnější oficiální vyjádření z jeho strany nezaznělo, zatím tedy neříká ani definitivní ano, ani definitivní ne. V tuto chvíli ale výkup nepřipouští.
















Joe Mayer oholil svůj vůz až na kost. U Volkswagenu díky tomu zatím narazil, případ již řeší právníci
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 2 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 4 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 5 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 7 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub