Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vynálezce DSG žaluje VW kvůli patentu, chce neuvěřitelné peníze
5.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Wolfgang Schreiber pracoval u VW 30 let a stanul i v čele Bugatti a Bentley. Šéfoval také vývoji převodovky DSG a právě kvůli ní Volkswagen žaluje.
Říká se, že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. V posledních měsících se ovšem zdá, že se smůla rozhodla vozit po koncernu Volkswagen Group. Stran Dieselgate jsme tu v posledních týdnech měli spory s dodavateli, které vyústily v několikadenní odstávku výroby. Sotva se však německé automobilce povedlo problémy zažehnat i bez soudní pře, již se začíná připravovat na další spor. A tentokrát ho nejspíš soud nemine.
Koncern VW Group se totiž aktuálně rozhodl žalovat bývalý vrcholný manažer Wolfgang Schreiber. Ten se součástí německého kolosu stal v roce 1984, přičemž o dvanáct let později již šéfoval divizi zabývající se vývojem převodovek. Na tomto postu setrval do roku 2003, než byl přesunut k Bugatti, kde se stal technickým šéfem. Následně pak v letech 2012 až 2014 této značce - i Bentley - šéfoval jako generální ředitel.
My se ovšem dnes konkrétněji zaměříme na období, kdy Schreiber měl pod palcem vývoj převodovek. Právě pod jeho nadvládou se totiž zrodil dvouspojkový automat DSG známý z nespočtu „koncernových” aut. Schreiber je přitom u celé řady patentů, jenž VW Group v souvislosti s touto skříní aplikoval, uveden jako vynálezce. A na základě německých zákonů mu tak přísluší „adekvátní odměna” nad rámec platu.
Problémem ovšem v tomto směru je fakt, že legislativa nezmiňuje žádnou konkrétní částku. V minulosti tak proběhla již řada sporů, neboť strany mívají o výši odměny jiné představy. Schreiber v tomto ohledu evidentně není výjimkou a skromný rozhodně není - podle německých médií měl rámci předchozích jednání odmítnout částku ve výši 20 milionů Eur (cca 540,44 milionů korun), kterou mu Volkswagen nabízel. Chce tedy více než půl miliardy Kč, a to o hodně.
Na základě žaloby podané u mnichovského patentového soudu požaduje vynálezce DSG po koncernu VW Group přes 200 milionů Eur, tedy přes 5,4 miliardy Kč. To lze na jednu stranu pochopit, neboť dvouspojková převodovka se od doby svého uvedení na trh stala součástí více jak čtyř milionů aut. Na stranu druhou však i ve světle tohoto vypadá Schreiberův požadavek poněkud přemrštěně, zvláště když byl po léta dobře placeným zaměstnancem koncernu VW a ten mu teď ještě nabízel stamiliony Kč navíc. On chce ale miliardy.
Sám Schreiber se k celé věci odmítl vyjádřit, Volkswagen pak pouze soudní spor potvrdil. „Předchozí jednání s ním nedospěly k dohodě. S ohledem na probíhající při ovšem nemůžeme poskytnout žádné další informace,“ píše se v tiskovém prohlášení značky. Jsme tedy zvědavi, jak celá záležitost dopadne. Máme ovšem za to, že Schreiber odejde s mnohem menší částkou, než jakou požaduje...



Wolfgang Schreiber je považován za vynálezce DSG, kromě toho jeden čas šéfoval i Bentley a Bugatti. Nyní žene koncern VW Group k mnichovskému soudu



„Jeho” převodovka dnes pracuje v milionech aut
Zdroj: Der Spiegel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 5 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 7 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
