Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Winterkorn opustil VW, ale ne jeho výplatní listinu. Teď pobírá 90 tisíc Kč... denně
5.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někdejší šéf koncernu VW pobíral do loňska i přes svůj odchod obvyklý plat. S 1. lednem pobírá „už jen důchod”, je ale skoro stejně vysoký.
V loňském roce jsme očekávali uzavření alespoň několik kapitol aktuálně skoro nekonečné knihy s názvem Dieselgate. Měly být odhaleny výsledky šetření externí právní firmy Jones Day, měla proběhnout úprava aut osazených motory TDI EA 189 v Evropě a z výplatní listiny koncernu měl konečně odejít jeho někdejší šéf Martin Winterkorn.
Pokud nás sledujete pravidelně, pak jistě víte, že k žádnému průlomu v této kauze nedošlo. Automobilka již oznámila, že s výsledky šetření firmy Jones Day bude seznámeno pouze vedení firmy v čele s aktuálním šéfem koncernu Hansem Dieterem Pötschem. Daleko se nedostala ani nejrozsáhlejší svolávací akce v historii Volkswagenu a německá automobilka nedávno oznámila, že nově byl jako mezní termín stanoven podzim letošního roku.
Co ale bude považováno za definitivní konec, není jasné - účast na svolávací akci není povinná a pokud si vezmeme, že třeba ve Velké Británii byl nový software aplikován u zhruba 200 tisíc aut z celkového množství 1,2 milionu, můžeme se jen ptát, kolik ze zbývajících pět šestin zákazníků na akci nikdy nedorazí a kolik jich VW ještě obslouží. Němci navíc zatím modifikuje pouze vozy s motory 1,2 TDI a 2,0 TDI, nikoliv dieselové jedna-šestky, kde je třeba i nový hardware.
A nakonec ani odchod Winterkorna není tak úplně definitivní. Někdejší šéf VW Group sice na svůj post rezignoval krátce po zveřejnění kauzy v září 2015, ovšem za své předchozí úřadování si vysloužil pobírání standardní platu až do 31. prosince loňského roku. Od 1. ledna začíná brát „jen” důchod, který činí 70 procent jeho předchozího výdělku, tedy přibližně 1,2 milionu Eur (cca 32,42 milionu korun) ročně. Jinými slovy, ačkoliv Winterkorna už ve VW možná nikdy neuvidí, aktuálně od něj dostává 88 822 Kč za den. A do smrti má nárok i na služební auto. Obdobné podmínky navíc měli ve svých smlouvách i další vrcholní manažeři Volkswagenu.
Při pohledu na škrty, s jakými německý koncern aktuálně operuje, není překvapivé, že se podmínky Winterkornova odchodu staly terčem kritiky. Zvláště když podle řady indicií to byl právě on, kdo dopustil nabobtnání kauzy do obřích rozměrů. Organizací EPA byl o ní totiž zpraven již v roce 2014, její požadavky ale bral na lehkou váhu. Když pak byl na jaře 2015 o všem zpraven někdejší šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch, pokusil se svého bývalého chráněnce sesadit. Jak ale víme, svůj boj prohrál a místo Winterkorna musel sám odejít. Za toto rozhodnutí si nejspíše nyní dozorčí rada rve vlasy. A firma za to bude platit nejen optikou tučné Winterkornovy gáže...






Někdejší šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn bude od svého někdejšího chlebodárce pobírat pěkné peníze až do své smrti. A to přesto, že za kauzu Dieselgate nese přinejmenším morální odpovědnost
Zdroj: Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 2 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
