Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Winterkorn opustil VW, ale ne jeho výplatní listinu. Teď pobírá 90 tisíc Kč... denně
5.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někdejší šéf koncernu VW pobíral do loňska i přes svůj odchod obvyklý plat. S 1. lednem pobírá „už jen důchod”, je ale skoro stejně vysoký.
V loňském roce jsme očekávali uzavření alespoň několik kapitol aktuálně skoro nekonečné knihy s názvem Dieselgate. Měly být odhaleny výsledky šetření externí právní firmy Jones Day, měla proběhnout úprava aut osazených motory TDI EA 189 v Evropě a z výplatní listiny koncernu měl konečně odejít jeho někdejší šéf Martin Winterkorn.
Pokud nás sledujete pravidelně, pak jistě víte, že k žádnému průlomu v této kauze nedošlo. Automobilka již oznámila, že s výsledky šetření firmy Jones Day bude seznámeno pouze vedení firmy v čele s aktuálním šéfem koncernu Hansem Dieterem Pötschem. Daleko se nedostala ani nejrozsáhlejší svolávací akce v historii Volkswagenu a německá automobilka nedávno oznámila, že nově byl jako mezní termín stanoven podzim letošního roku.
Co ale bude považováno za definitivní konec, není jasné - účast na svolávací akci není povinná a pokud si vezmeme, že třeba ve Velké Británii byl nový software aplikován u zhruba 200 tisíc aut z celkového množství 1,2 milionu, můžeme se jen ptát, kolik ze zbývajících pět šestin zákazníků na akci nikdy nedorazí a kolik jich VW ještě obslouží. Němci navíc zatím modifikuje pouze vozy s motory 1,2 TDI a 2,0 TDI, nikoliv dieselové jedna-šestky, kde je třeba i nový hardware.
A nakonec ani odchod Winterkorna není tak úplně definitivní. Někdejší šéf VW Group sice na svůj post rezignoval krátce po zveřejnění kauzy v září 2015, ovšem za své předchozí úřadování si vysloužil pobírání standardní platu až do 31. prosince loňského roku. Od 1. ledna začíná brát „jen” důchod, který činí 70 procent jeho předchozího výdělku, tedy přibližně 1,2 milionu Eur (cca 32,42 milionu korun) ročně. Jinými slovy, ačkoliv Winterkorna už ve VW možná nikdy neuvidí, aktuálně od něj dostává 88 822 Kč za den. A do smrti má nárok i na služební auto. Obdobné podmínky navíc měli ve svých smlouvách i další vrcholní manažeři Volkswagenu.
Při pohledu na škrty, s jakými německý koncern aktuálně operuje, není překvapivé, že se podmínky Winterkornova odchodu staly terčem kritiky. Zvláště když podle řady indicií to byl právě on, kdo dopustil nabobtnání kauzy do obřích rozměrů. Organizací EPA byl o ní totiž zpraven již v roce 2014, její požadavky ale bral na lehkou váhu. Když pak byl na jaře 2015 o všem zpraven někdejší šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch, pokusil se svého bývalého chráněnce sesadit. Jak ale víme, svůj boj prohrál a místo Winterkorna musel sám odejít. Za toto rozhodnutí si nejspíše nyní dozorčí rada rve vlasy. A firma za to bude platit nejen optikou tučné Winterkornovy gáže...






Někdejší šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn bude od svého někdejšího chlebodárce pobírat pěkné peníze až do své smrti. A to přesto, že za kauzu Dieselgate nese přinejmenším morální odpovědnost
Zdroj: Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Toyota ve svém luxusním SUV jako první na světě umožní zákazníkům úplně se odříznout od okolního světa
před 2 hodinamiNakládání Izraelců s elektromobily během konfliktu s Íránem připomíná další z jejich přehlížených rizik
před 4 hodinamiPorsche vyrobilo a pustilo do prodeje dvě drahé „unikátní” 911 se stejným výrobním číslem. Teď říká, že to byl omyl
před 5 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 7 hodinamiZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988