Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Z nabídky VW zítra zmizí polovina všech modelů. A hned tak se do ní nevrátí
31.8.2018 | Mirek Mazal
O tom, co se stane s nabídkou aut v Evropě 1. září 2018, píšeme od začátku letošního roku. Přesto je bez nadsázky šokující vidět reálný dopad. VW od zítřka přestane prodávat 7 ze svých 14 modelů.
Když jsme na konci ledna psali o tom, že nové auto bude lepší koupit rychle, protože z nabídky brzy zmizí spousta motorů, řada z vás nám nevěřila. Důvodem mělo být zavedení nové metodiky měření spotřeby a emisí pro všechna auta na trhu, který představoval ve své celistvosti pro většinu automobilek velký problém. Už na přelomu loňského a letošního roku proto hlásily, že „protlačit” jím všechna auta v nabídce nebude možné a nabídka prořídne. Tehdy ovšem chybělo do „Dne D” ještě sedm měsíců a zdálo se být k nevíře, že by to nebylo dost času na novou homologaci či úpravy všech nabízených aut. Teď už ale můžeme říci jasně: Nebylo.
Že 1. září 2018 bude pro automobilový průmysl v Evropě skutečně černým dnem, varovala nedávná obří čistka v nabídce motorů Škody. O té jsme se logicky dozvěděli v České republice jako první, v případě jiných značek dříve prosákly jen informace o vyřazení některých specifických modelů. Pravý dopad nových pravidel až nyní ukazuje to, co se děje u Volkswagenu.
Také jednu z největších automobilek světa urychlený nástup World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure zjevně zaskočil.. Nový způsob měření v laboratořích je doplněný o silniční zkoušku jménem Real Driving Emissions (RDE) a je též spojený s tím, že jeden každý typ vozu je nutné homologovat zvlášť. Pro automobilku s tak širokou nabídkou specifických verzí bylo zjevně nemožné vše stihnout včas, a protože bez absolvování WLTP a RDE se stane prodej nového auta v EU od zítra protizákonný, VW prostě řadu aut prodávat vůbec nebude. Alespoň ne těch, která by mohla být nově objednána přímo z výroby.
Wolfsburg ve svém nejnovějším prohlášení pro agenturu Reuters uvedl, že pouze polovina modelů osobních automobilů značky je v souladu s novými standardy. Hovoří o německém trhu, ale protože i ve zbytku Evropy (krom zemí stojících mimo EU) se Volkswageny opírají o stejnou homologaci, tentýž efekt se i ostatních zemí.
„Následující měsíce pro nás budou výzvou,” řekl Thomas Zahn z Volkswagenu. Automobllka konkrétně uvádí, že získala oprávnění prodávat pouze 7 ze svých 14 hlavních modelových řad. „Nové testy jsou těžší a trvají dvakrát až třikrát déle než v minulosti. Dokonce i modely limitovaných edicí je třeba testovat odděleně,“ vysvětluje Zahn, proč se VW ocitl ve slepé uličce.
VW přiznává, že i nejlépe prodávaný Golf patří mezi vozidla, která čekají na schválení pověřenými orgány. Zrovna ten by měl dostat kulaté razítko od úřadů do konce září, homologace dalších modelů se ale protáhne. Vedení společnosti očekává výrazný pokles prodejů v září, říjnu a pravděpodobně i listopadu. Až koncem roku by se čísla měla vrátit k normálu. „Očekáváme velmi silný prosinec,” dodává Zahn.
Bude tedy trvat několik měsíců. než VW vrátí svou nabídku do normálu a je pořád otázkou, jak moc velký „normál” to vlastně bude. I když Golf jako takový z nabídky samozřejmě nezmizí, například verze R přijde o 10 koní a manuální převodovku. Též nabídka verzí GTI bude „ořezána” a při pohledu na to, že Škoda dnes nabízí Octavii s pouhou trojicí slabších motorů, může čistka zasáhnout i běžnější varianty. Protože homologovat se opravdu musí každá verze zvlášť a pokud se neprodává jinak než skvěle, VW ji raději vyřadí z nabídky.
Budou to těžké časy pro automobilový průmysl. I firmy jako Daimler nebo dodavatel dílů Valeo snížily očekávání letošních zisků kvůli vidině zpomalení celosvětových prodejů dané právě potížemi v Evropě. Výše zmíněné pochopitelně neznamená, že zítra přijdete do dealerství Volkswagenu a nebude co koupit, například nový Golf ale do výroby firma prostě nezadá, nabízet bude pouze už vyrobená, tedy skladová auta. Jakých dalších modelových řad se podobné omezení týká, dále zjišťujeme.








Volkswagen musí bez okolků stáhnout polovinu modelů ze svého portfolia. Důvodem jsou nové předpisy EU, které platí od 1. září 2018
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
včeraZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.19. 21:38 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.19. 21:16 - M.Z.
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988