Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zabíjet teď diesely je naprostá blbost, říká šéf Mercedesu
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Dietera Zetscheho je aktuální nálada vůči dieselům jen výsledkem politikaření. Stranou emotivních diskuzí ovšem mají svůj potenciál.
Na dieselové motory aktuálně není především zákonodárci a regulátory nahlíženo zrovna optimisticky. Za vším lze samozřejmě hledat skandál Volkswagenu, jehož prostřednictvím řada lidí zjistila, že existují i jiné emise než CO2. Náhle se tak řada značek ještě vehementněji než dosud začala angažovat na poli elektrifikace a hybridizace, samotný koncern nevyjímaje. Kromě toho zazněly hlasy, jež „naftožroutům“ prorokovaly brzký konec. Šéf Mercedesu Dr. Dieter Zetsche ale v Paříži uvedl, že něco takového byla „naprostá blbost“.
„Jak prokazujeme naší novou rodinou dieselových motorů, ty mohou být stejně čisté jako benzinové, přičemž zároveň disponují výhodou v podobě emisí CO2 nižších o přibližně 15 procent,“ prohlásil Zetsche na adresu dieselů a jejich přirozeně nižší spotřeby, která je emisím CO2 přímo úměrná. „To je klíčové, přestože v tuto chvíli každý mluví hlavně o emisích NOx. Jde ovšem o vysoce emotivní, politickou a nelogickou diskuzi. Když se totiž podíváte na fakta a technologický potenciál, zjistíte, že by bylo naprosto stupidní tento potenciál, jenž diesely nabízejí, opomenout.“
Kromě toho Zetsche poukázal na to, že samotného zákazníka politikaření a tedy de facto nějaké emise CO2 či NOx až tak moc nezajímají. „Ani u BMW, ani u Mercedesu nebyla za poslední rok zaznamenána nějaká výrazná změna v zájmu o dieselové motory. Jsme přesvědčeni, že jak na zákaznické bázi, tak i s ohledem na ochranu životního prostředí budeme i nadále nabízet skvělou selekci dieselových motorů.“ A to podle šéfa třícípé hvězdy dokonce „přesně tak dlouho jako benzinové agregáty“.
Máme zde tedy naprosto odlišný názor, než jaký zazníval v posledních měsících od mnoha ostatních výrobců, nevyjímaje partnerskou firmu Mercedesu. A nejinak se ostatně tvářil krátce po odhalení kauzy Dieselgate i samotný Mercedes, respektive jeho americké zastoupení. Je však otázkou, nakolik šlo o výkřik plný vášně a nakolik o reálné tvrzení. Následně jsme se totiž dočkali nového dieselového dvoulitru, mimo něj pak značka slíbila i příchod dalších moderních „naftožroutů“. Ty šestiválcové by přitom do USA zamířit mohly.
Lze tedy konstatovat, že stran budoucnosti dieselů budeme moudřejší za nějaký rok či dva, až bude skandál Volkswagenu zapomenut. Stačí ostatně, aby si jej přestala všímat média a rázem především emise NOx nikoho nezajímají, každý zmiňuje pouze nižší spotřebu. Navíc u takových nákladních aut se nedá s počítat zrovna s expanzí benzinových motorů či benzin-elektrických hybridních jednotek. Pár desítek let tu s námi tedy diesely stoprocentně ještě zůstanou.
S čím ovšem podle Zetscheho nemáme počítat, to je produkční verze konceptu Vision Mercedes-Maybach 6, a to i přes jeho vřelé přijetí. Šéf Mercedesu totiž zmínil, že samostatný model této značky tu byl již dříve, ovšem velkého úspěchu se nedočkal. Na rozdíl od současného provedení, které je mnohem více integrováno do nabídky třícípé hvězdy. A jelikož tato strategie se ukázala být nadmíru úspěšnou, neboť v Číně prodává Maybach 500 kusů měsíčně, k její změně nedojde.
Šéf Mercedesu Dr. Dieter Zetsche...




















...si je jist potenciálem dieselových motorů. Po nově odhaleném dvoulitru tak dorazí i třílitrový šestiválec
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
