Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním

Ferrari je stále neuvěřitelný stroj na peníze, na který může jakákoli jiná automobilka z celého světa hledět s otevřenými ústy. Firmě stačilo 9 251 prodaných aut, aby vydělala přes 20 miliard.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním

2.2.2019 | Petr Prokopec

Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferrari je stále neuvěřitelný stroj na peníze, na který může jakákoli jiná automobilka z celého světa hledět s otevřenými ústy. Firmě stačilo 9 251 prodaných aut, aby vydělala přes 20 miliard.

Ferrari má za sebou velmi úspěšný rok, loni zvýšilo svůj čistý zisk o 46 %. Z předloňských 537 milionů Eur (cca 13,84 miliardy korun) šli v Maranellu na historicky rekordních 787 milionů Eur (20,28 mld. Kč). Rostl i počet dodaných vozů, ovšem „pouze“ o 10 % na 9 251 exemplářů. Znamená to tedy, že také průměrná cena každého exempláře pozvolna roste a s ním také zisk na něm - automobilka vydělá na jednom prodaném voze v průměru skoro 2,2 milionu Kč čistého, v automobilovém průmyslu z celosvětového měřítka naprosto unikátní hodnotu.

Zákazníci mají zájem hlavně o 12válcové modely s atmosférickým plněním, jejichž registrace vzrostly o 20 %. Dáno je to nejspíše i tím, že jde o druh na vymření - Ferrari 812 Superfast je s největší pravděpodobností vůbec posledním „čistokrevným“ vozem značky, jenž se obejde bez přeplňování či elektrické podpory. Nástupce tohoto vozu by totiž sice měl rovněž setrvat u dvanáctiválce, nicméně stejně jako třeba LaFerrari jej spřáhne s elektromotorem. Osmiválce, jichž se prodalo o 8 % více, se již bez turba neobejdou ani v jednom případě.

Kromě zisku i dodávek automobilka na 3,42 miliardy Eur (88,13 miliardy korun) zvýšila svůj obrat. Kromě jediné k tomu přispěly prakticky veškeré její divize. Černou ovcí je prodej pohonných jednotek, který poklesl o 23,8 %. Podle Ferrari za tím stojí hlavně snížené dodávky Maserati, což jen dokazuje, že značka s trojzubcem ve znaku má skutečné problémy a informace o letošních pravidelných odstávkách výroby nejsou přehnané.

I přes tento výkyv, který nejspíše bude pokračovat také v letošním roce, značka počítá, že letos obrat ještě navýší, plánem je celkových 3,5 miliardy Eur (90,19 mld. Kč). Velmi pravděpodobně to ovšem bude vůbec naposledy, co se dočkáme prodeje méně než 10 tisíc kusů. S rokem 2020 je spjat příchod prvního firemního SUV, které pošle registrace a spolu s nimi logicky i celkový obrat, stejně jako zisk ještě více nahoru. Obavy z budoucnosti tedy firma mít nemusí.

Dodat pak již jen můžeme, že zájem roste na všech trzích. Evropa s přidruženým Středním východem je největším odbytištěm, celkově zde skončilo 4 227 kusů, tedy o 13 % více než předloni - nepochybujte, že hlavně díky Střednímu východu a tamní klientele se skoro bezednými konty. Druhá příčka s rovnými třemi tisíci exempláři (+7 %) připadá na Ameriku, třetí s 1 329 vozy (+8 %) pak na zbytek světa. Čína spolu s Hongkongem a Tchajwanem rostla rovněž, navíc stejně jako starý kontinent o 13 %, celkově to však znamená „pouze“ 695 aut, s ohledem na současný význam Číny překvapivě málo.


Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 1 - Prodeje Ferrari 01-12-2018 01Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 2 - Prodeje Ferrari 01-12-2018 02Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 3 - Prodeje Ferrari 01-12-2018 03
Ferrari loni navýšilo dodávky, obrat i zisk...

Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 4 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 01Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 5 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 02Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 6 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 03Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 7 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 04Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 8 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 05Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 9 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 06Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 10 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 07Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 11 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 08Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 12 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 09Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 13 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 10Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 14 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 11Zákazníci loni vystřelili Ferrari k rekordním ziskům, na objem produkce až absurdním - 15 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 12
...a to hlavně díky zvýšenému zájmu o model 812 Superfast

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše