Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazníci Tesly čekají v Dánsku na servis až 3 měsíce, i když jsou prodeje u dna
12.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Model S byl v Dánsku v prosinci 2015 vůbec nejprodávanějším autem, pak prodeje skokově klesly. I jeden dobrý měsíc ale stačil, aby servisy nestíhaly.
Servisní centra Tesly v Dánsku zoufale nestíhají obsloužit všechny své zákazníky, a to i kvůli masivnímu nárůstu počtu vozů Tesla v Dánsku na konci roku 2015. Na servis se čeká 2 až 3 měsíce. Běžně by to byla pro automobilku dobrá zpráva a mohla by stavět další servisy, jenže za onen masivní nárůst nelze poděkovat kvalitám vozů Tesla ani marketingu automobilky, nýbrž dánským zákonům. A ze stejného důvodu prodeje se začátkem roku 2016 spadly blízko nule, takže rozvíjet dále zázemí značky na tomto trhu je velmi obtížné.
Tesla má v Dánsku dvě servisní centra, v Kodani a v Aarhusu, jak ukazuje její web. Jejich kapacita byla dostačující, když v Dánsku jezdilo asi tisíc vozů. Stačila obsluhovat zákazníky i při přírůstku zhruba 250 aut každé čtvrtletí. Jenže vloni na podzim dánská vláda oznámila, že elektromobily přestanou být daňově zvýhodňovány, což pro Teslu Model S znamená téměř trojnásobný nárůst ceny. A v takové chvíli přestane být pochopitelně pro řadu zákazníků zajímavá.
S tímto záměrem přišla tehdy nová dánská vláda. Do roku 2020 mají být na elektromobily zavedeny úplně stejné daně jako na všechna ostatní auta. To jest 105 % z ceny auta do 76 400 DKK (cca 277 tisíc Kč), a pokud je auto dražší, je daň 105 % z prvních 76 400 DKK a ze zbytku částky nad tuto hranici je to 180 %. Tato vláda také zrušila plány na to, aby se Dánsko stalo zemí bez potřeby fosilních paliv do roku 2050.
Daně na elektromobily začaly být zaváděny od roku 2016, což znamenalo obrovský nárůst poptávky po Tesle Model S v posledních měsících roku 2015. Byl tak velký, že se Model S stal v prosinci nejprodávanějsím autem v Dánsku vůbec, i mezi konvenčními vozy. Prodalo se ho 1 249 kusů a byl tak s náskokem první před Peugeotem 208, který si pořídilo 903 lidí. Za celé třetí čtvrtletí roku 2015 Tesla v Dánsku dodala zákazníkům 1 887 aut, tj. o 1 552 více než v druhém kvartále.
Nic z těchto čísel nejsou překlepy, Dánové prostě chtěli koupit Model S ještě před růstem jeho ceny. Zcela podle očekávání pak se začátkem roku 2016 prodeje zmizely. Do 10. srpna bylo v Dánsku prodáno jen 49 Modelů S a údajně „pár tuctů” Model X. Ty ale byly jistě objednány ještě za starých podmínek, takže i jejich prodeje nejspíš budou klesat. Z tohoto důvodu se Tesle nechce budovat další servisní centra, protože to pro ni znamená náklady, které se budou vracet obtížně, jsou-li v dané zemi prodeje takhle mizerné.
A pochopitelně, musíte-li čekat dva až tři měsíce na servis, jako zákazníka vás to nepotěší. Pravidelné servisní prohlídky se dají naplánovat, ale Tesla Model S zrovna nevyniká spolehlivostí a mít dva tři měsíce nepojízdné auto není žádný med, zejména pokud máte kvůli ohromným daním jen jedno.
Důvěra ve značku Tesla tedy v Dánsku povážlivě klesá, i když jsou majitelé s vozy jako takovými spokojeni; problémem je „jen” servis. Někteří majitelé údajně vozí své Tesly na servis do Německa; Dánsku nejbližší servis Tesly je v Hamburku. Podle mluvčího Tesly značka pracuje na zdvojnásobení kapacity svých dvou existujících servisních center v Dánsku, takže vyhlídky na zlepšení tu jsou, dostat se z 2 až 3 měsíců na obvyklejší... 2 až 3 dny bude ale obtížné.



Na tomto místě by se co nejdříve ráda viděla spousta zákazníků Tesly v Dánsku, mají smůlu












Tesla v Dánsku může být zdrojem bolehlavu, pokud se pokazí. Servisy nestíhají
Zdroje: Electrek.co poprvé a podruhé, Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 58 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
