Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zakladatel Applu říká, že Tesle ani Muskovi nevěří ani slovo. Naštval ho už kdysi
31.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Teslu dokáže obdivovat i kritizovat, teď se vydal tím druhým směrem a servítky si nebral. Plané sliby a nebezpečné chování firmy už nemůže vystát.
Stephan Gary Wozniak, známý spíše jako Steve Wozniak nebo zkráceně Woz je americký počítačový odborník, filantrop a spoluzakladatel Applu. Woz stál po boku Steva Jobse při budování jedné z nejcennějším značek světa, měl na starost technické postupy a dodnes je obdivován za své technické znalosti. Vydělal kopu peněz a poté se stáhl do ústraní, kde si užívá života. Občas se ale nechá přemluvit k účasti na odborných debatách.
Nedávno se Wozniak zapojil do diskuse na fóru Nordic Business Forum ve Stockholmu, kde se částečně zabýval i automobilkou Tesla. Při řeči obvinil výrobce elektrických automobilů, že přehnal mediální propagaci autonomních technologií a přitom používá laciné taktiky k odvrácení zodpovědnosti za vzniklé chyby.
Bývalý hlavní technik Applu je nepochybně fanouškem elektrického pohonu, však vlastní dva Modely S od Tesly a také Chevrolet Bolt, to ale neznamená, že miluje vše, co výrobci těchto aut dělají či říkají. Začal přitom nesměle: „Naše první Tesla v noci sklouzla na ledu u jezera Tahoe a my jsme skončili ve sněhu,“ prozradil Wozniak na zasedání při tématu životních zážitků. „Nedošlo k žádnému poškození, ale bylo jasné, že potřebujeme Teslu s pohonem všech kol,“ dodal.
Krátce poté Woz řekl, že on a jeho manželka obětovali peníze na vylepšení, se kterým měly dorazit i další novinky. „Přišli s některými snímači, o kterých Elon Musk řekl, že do konce roku 2016 dovedou ovládat auto na silnici,“ uvedl na adresu autonomního řízení, které Musk propagoval. Jako zapálený technik musel vlastnit auto se samočinným řízením. „Musel jsem to mít. A potom... zbavili se firmy na výrobu senzorů a nasadili jiné, namísto jedné kamery osm kamer,“ řekl Woz v narážce na rozchod mezi Teslou a izraelskou továrnou na senzory Mobileye NV.
Následně jízlivě doplnil, že auto mělo podle Muska umět řídit samostatně do konce roku 2017 - šéf Tesly v říjnu 2016 uvedl, že demonstrativní jízda napříč zeměmi se bude konat na konci roku 2017, v srpnu pak řekl, že se tak stane až počátkem roku 2018. V prosinci akci znovu odložil a tím Wozniakovi došla trpělivost.
Důvěra se vytratila. „Věřil jsem. Nyní nevěřím tomu, co říká Elon Musk nebo Tesla, ale stále mám rád auto jako takové.“ V návaznosti na hromový potlesk publika Woz Muska srovnal se svým zesnulým přítelem a kolegou Stevem Jobsem. „Mám nadevše rád to auto, ale problém je, že Elon Musk je pravidelně vyobrazován jako nepříliš důvěryhodný člověk. Můžeme věřit tomu, co říká? Je to jen dobrý obchodník, jako Jobs.“
Rozhovor na fóru dále pokračoval na téma techniky autonomního řízení. „Když Tesla jede po silnici, která je trochu neobvyklá, například s kužely uprostřed jízdního pruhu, musíte řídit. Hloupý nebo inteligentní člověk to může udělat snadno, ale Tesla ne. Člověče, musíš být pořád ve střehu,“ pozdvihl obočí s ironickým tónem Woz.
Steve Wozniak během dlouhé debaty navíc pravil, že Tesla se zbavuje zodpovědnosti. „Všechny Tesly říkají, že jsou verze, takže nenesou zodpovědnost a řidič musí udržovat kontrolu,“ pronesl na adresu chlouby elektromobilu z Kalifornie. „Laciná cesta z problému. Vše, co jsem si přečetl, mi říká, že každá jiná automobilka na světě - Audi a BMW - předběhla Teslu s autopilotem.
Woz kromě kritiky Tesly a Muska prozradil jiného favorita mezi dopravními prostředky. Stal se jím už zmíněný elektrický Chevrolet Bolt. Technologický odborník si chválil slušný dojezd a odtajnil, že používá vozidlo od GM na všechno, kromě delších výletů, kdy se vrací k Tesle. Pří běžném denním stereotypu každodenního života, „vždycky řídíme Chevy Bolt EV místo Tesly,“ sdělil Wozniak.
Třešnička na závěr pochází z roku 2004. Tehdy Woz čekal na šanci dostat se na čekací listinu nového modelu, ale nakonec skončil u Mercedesu, protože jakmile se trpělivě dostal na vrchol seznamu, přišel e-mail od Elona Muska a v něm stálo: „Nejsi skutečný chlapec ze Silicon Valley.“ A to ho pochopitelně naštvalo. Možná Musk tehdy neměl být tak příkrý. Teď má kvůli Wozniakovi pravidelně postaráno o trochu negativní publicity, za kterou jistě nemůže být rád...






Moderátor Seth Godin diskutoval na pódiu se Stevem Wozniakem na téma elektromobilů. Hlavně Tesla byla slyšet velmi často
Wozniak fandí alternativnímu pohonu, i když nemá rád Elona Muska, který podle Woze přehnal mediální propagaci autopilotů a přitom se lacině zříká zodpovědnosti
Zdroj: Nordic Business Insider
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 5 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před hodinouNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 2 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 4 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 5 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch