Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zakladatel Applu říká, že Tesle ani Muskovi nevěří ani slovo. Naštval ho už kdysi
31.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Teslu dokáže obdivovat i kritizovat, teď se vydal tím druhým směrem a servítky si nebral. Plané sliby a nebezpečné chování firmy už nemůže vystát.
Stephan Gary Wozniak, známý spíše jako Steve Wozniak nebo zkráceně Woz je americký počítačový odborník, filantrop a spoluzakladatel Applu. Woz stál po boku Steva Jobse při budování jedné z nejcennějším značek světa, měl na starost technické postupy a dodnes je obdivován za své technické znalosti. Vydělal kopu peněz a poté se stáhl do ústraní, kde si užívá života. Občas se ale nechá přemluvit k účasti na odborných debatách.
Nedávno se Wozniak zapojil do diskuse na fóru Nordic Business Forum ve Stockholmu, kde se částečně zabýval i automobilkou Tesla. Při řeči obvinil výrobce elektrických automobilů, že přehnal mediální propagaci autonomních technologií a přitom používá laciné taktiky k odvrácení zodpovědnosti za vzniklé chyby.
Bývalý hlavní technik Applu je nepochybně fanouškem elektrického pohonu, však vlastní dva Modely S od Tesly a také Chevrolet Bolt, to ale neznamená, že miluje vše, co výrobci těchto aut dělají či říkají. Začal přitom nesměle: „Naše první Tesla v noci sklouzla na ledu u jezera Tahoe a my jsme skončili ve sněhu,“ prozradil Wozniak na zasedání při tématu životních zážitků. „Nedošlo k žádnému poškození, ale bylo jasné, že potřebujeme Teslu s pohonem všech kol,“ dodal.
Krátce poté Woz řekl, že on a jeho manželka obětovali peníze na vylepšení, se kterým měly dorazit i další novinky. „Přišli s některými snímači, o kterých Elon Musk řekl, že do konce roku 2016 dovedou ovládat auto na silnici,“ uvedl na adresu autonomního řízení, které Musk propagoval. Jako zapálený technik musel vlastnit auto se samočinným řízením. „Musel jsem to mít. A potom... zbavili se firmy na výrobu senzorů a nasadili jiné, namísto jedné kamery osm kamer,“ řekl Woz v narážce na rozchod mezi Teslou a izraelskou továrnou na senzory Mobileye NV.
Následně jízlivě doplnil, že auto mělo podle Muska umět řídit samostatně do konce roku 2017 - šéf Tesly v říjnu 2016 uvedl, že demonstrativní jízda napříč zeměmi se bude konat na konci roku 2017, v srpnu pak řekl, že se tak stane až počátkem roku 2018. V prosinci akci znovu odložil a tím Wozniakovi došla trpělivost.
Důvěra se vytratila. „Věřil jsem. Nyní nevěřím tomu, co říká Elon Musk nebo Tesla, ale stále mám rád auto jako takové.“ V návaznosti na hromový potlesk publika Woz Muska srovnal se svým zesnulým přítelem a kolegou Stevem Jobsem. „Mám nadevše rád to auto, ale problém je, že Elon Musk je pravidelně vyobrazován jako nepříliš důvěryhodný člověk. Můžeme věřit tomu, co říká? Je to jen dobrý obchodník, jako Jobs.“
Rozhovor na fóru dále pokračoval na téma techniky autonomního řízení. „Když Tesla jede po silnici, která je trochu neobvyklá, například s kužely uprostřed jízdního pruhu, musíte řídit. Hloupý nebo inteligentní člověk to může udělat snadno, ale Tesla ne. Člověče, musíš být pořád ve střehu,“ pozdvihl obočí s ironickým tónem Woz.
Steve Wozniak během dlouhé debaty navíc pravil, že Tesla se zbavuje zodpovědnosti. „Všechny Tesly říkají, že jsou verze, takže nenesou zodpovědnost a řidič musí udržovat kontrolu,“ pronesl na adresu chlouby elektromobilu z Kalifornie. „Laciná cesta z problému. Vše, co jsem si přečetl, mi říká, že každá jiná automobilka na světě - Audi a BMW - předběhla Teslu s autopilotem.
Woz kromě kritiky Tesly a Muska prozradil jiného favorita mezi dopravními prostředky. Stal se jím už zmíněný elektrický Chevrolet Bolt. Technologický odborník si chválil slušný dojezd a odtajnil, že používá vozidlo od GM na všechno, kromě delších výletů, kdy se vrací k Tesle. Pří běžném denním stereotypu každodenního života, „vždycky řídíme Chevy Bolt EV místo Tesly,“ sdělil Wozniak.
Třešnička na závěr pochází z roku 2004. Tehdy Woz čekal na šanci dostat se na čekací listinu nového modelu, ale nakonec skončil u Mercedesu, protože jakmile se trpělivě dostal na vrchol seznamu, přišel e-mail od Elona Muska a v něm stálo: „Nejsi skutečný chlapec ze Silicon Valley.“ A to ho pochopitelně naštvalo. Možná Musk tehdy neměl být tak příkrý. Teď má kvůli Wozniakovi pravidelně postaráno o trochu negativní publicity, za kterou jistě nemůže být rád...






Moderátor Seth Godin diskutoval na pódiu se Stevem Wozniakem na téma elektromobilů. Hlavně Tesla byla slyšet velmi často
Wozniak fandí alternativnímu pohonu, i když nemá rád Elona Muska, který podle Woze přehnal mediální propagaci autopilotů a přitom se lacině zříká zodpovědnosti
Zdroj: Nordic Business Insider
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva