Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
24.4.2024 | Petr Miler
Pokud bychom si dnes s vyššími nároky a přitom omezeným rozpočtem chtěli koupit moderní auto pořád bez většiny nesmyslů a velmi slušnou perspektivou mnoha let dalšího bezproblémového fungování, bude to něco takového.
Možná si ještě vzpomenete na nabídku skoro nejeté Octavie II Scout 1,8 TSI. Zajímavá byla nejen tím, že se taková auta moc nevidí, ale také tím, že představovala relativně dostupnou cestu ke kilometrově zánovní „oktávce” s už dost silným motorem a ve vůbec v pěkném provedení. Za požadované peníze to nemusel být marný kauf, leckomu ale pochopitelně mohlo vadit, že jde o Octavii druhé generace, tedy vizuálně už zjevně starý vůz, který hlavně elektronikou na palubě připomene, že současná realita je jinde.
Pokud byste chtěli novější iteraci téhož už na platformě MQB, s moderními motory TSI a všemi dalšími vymoženostmi, které Škoda prodává v podstatě dodnes (protože nová spalovací auta v podstatě nevyvíjí a Octavia IV, Superb IV i Kodiaq II jsou jen velkými facelifty svých předchůdců), obvykle to chce smířit se buď s mnohem více opotřebovaným autem, vyšší cenou anebo přijmout jiný kompromis. Výjimky potvrzující pravidlo se ale vždy najdou a dnes vám jednu takovou ukážeme.
Je to skutečně výjimečná věc, nakonec už proto, že jde v podstatě o novějšího skauta bez skautského kroje. Octavií III ve verzi 1,8 TSI 4x4 se prodalo jako šafránu a když už si někdo tento, svého času vrcholný model bez písmen RS v názvu s top motorem pro verzi 4x4 dopřál, obvykle s ním jezdil a řádně si ho užíval. Tohle auto si někdo specifikoval právě takto a přidal i spoustu výbavy - nechybí světlé kožené čalounění, elektricky ovládaná vyhřívaná sedadla, navigace, lepší audio... Vše důležité, co byste v autě chtěli mít i v pozici náročnějšího uživatele, na palubě je. A pak ho zamykal v garáži a sotvakdy s ním jezdil.
Vážně to tak bylo, je to velmi dobře vybavené auto s parádní technikou. Přesto má od roku 2014, kdy bylo uvedeno do provozu, v rukou pouze dvou majitelů najeto pouhých 47 700 km. To je na Octavii skoro nic, na desetiletou Octavii vůbec nic, je to jen dobře zajetý vůz. Prodávající říká, že vůz pořád působí jako roční auto, dokonce voní jako nové auto. Něco takového neposoudíme, ale z fotek vypadá opravdu dobře, není z nich patrné téměř žádné opotřebení či poškození. Nelíbí se nám jen zatmavení zadních světel, to si mohl majitel odpustit, na druhou stranu kvitujeme ochranu sedadel dekami, zejména těch zadních, kde sedávaly malé děti i se sedačkami. Z toho je patrné, že majitel je citlivý člověk a auto udržuje fit, jak to jen jde, po takových autech je dobré v bazarech jít.
Přidejte kompletní servisní historii, nula nehod na kontě a máte před sebou skutečně nevyužité, velmi praktické auto v pěkné specifikaci do jakýchkoli podmínek, které na silnici mohou nastat. Cena? 20 7292 Eur, což při dnešním kursu evropské měny znamená asi 520 tisíc Kč. Není to nic, není to ani absolutně málo peněz, ale za podobnou Octavii jako nový vůz dnes dáte hodně přes 1 milion Kč. A dostanete v podstatě pořád stejné auto v jiném hávu, čtvrtá generace tohoto modelu není konstrukčně jiným vozem. A v době, kdy škodovka počítá s tím, že nová Fabie bude stát přes 600 tisíc? S ohledem na toto i aktuální poměry na trhu podle nás velmi dobrá nabídka, ale posuďte sami.















Najet s Octavií III Combi 1,8 TSI DSG ve vysoké výbavě za 10 let jen 47 tisíc km je skoro hřích. Teď z něj ale můžete těžit třeba i vy, je to pěkné auto za relativně pěknou cenu. Foto: G.F., publikováno se souhlasem
Zdroj: Skoda Octavia 1.8 TSI Green tec DSG 4x4 Elegance@Mobile.de
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejčtenější články
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025Přijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
29.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva