Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ženevský autosalon je u konce s dechem, organizátorům došly peníze, hrozí likvidace
27.6.2020 | Petr Prokopec
Oběti koronavirové krize se rekrutují z rozličných sfér našich životů a slavný ženevský autosalon se může přidat k nim. Letošní zrušení přivedlo organizátory do hluboké ztráty a pokud se nestane zázrak, do tří měsíců vyhlásí bankrot.
První evropskou obětí, tedy nikoliv tou lidskou, byl letošní ženevský autosalon. Na jeho zrušení došlo pouhé tři dny před zahájením, což řadu výrobců donutilo k přesunu premiér na internet. Již tehdy jsme konstatovali, že jakkoliv jde o vynucené řešení, odstartovat může definitivní konec autosalonů jako takových. Internetový debut je totiž pro výrobce levnější, navíc se o pozornost nemusí dělit s konkurencí, a tak mohou oslovit i větší počet lidí.
Nyní se začíná ukazovat, že jsme nemuseli být daleko od pravdy. Pokud jste se těšili na příští ročník ženevského autosalonu, můžete si nechat zajít chuť, ředitel celé show Sandro Mesquita v rozhovoru pro La Tribune de Genéve uvedl, že není v tuto chvíli reálné začít další ročník připravovat. Co je ale horší, konat už se nemusí ani ten přespříští, nemusí se konat už vůbec žádný.
Zrušení letošního ročníku těsně před jeho zahájením totiž vyústilo ve ztrátu ve výši zhruba 11 milionů švýcarských franků (cca 277 milionů Kč), což je obrovská suma, kterou firma nemá nedokáže jakkoli rozumně pokrýt. Původně tak požádala o vládní půjčku, která jí dokonce byla i přislíbena, podpora se však neobešla bez podmínek, které organizátoři odmítli akceptovat. Politici totiž požadovali, aby pořádání akce do budoucna zajišťovala společnost Palexpo, která vlastní haly, v nichž autosalon probíhá. To je příliš vysoká cena za půjčku, která by navíc musela být splacena.
Nešlo navíc o jedinou podmínku, tou druhou bylo uspořádání autosalonu i v příštím roce. Jak jsme ale již zmínili, to je víceméně nerealizovatelné - jednak je příliš pozdě s tím začít a kromě toho jsou situací zasaženi i výrobci, kteří hledají všechny možné způsoby, jak seškrtat náklady. Takže vydávat peníze za účast na podobných akcích se jim bude chtít ještě méně než dosud.
Mesquita tak situaci označuje za katastrofální a konstatuje, že pokud nebude nalezeno řešení do září, firma vyhlásí bankrot a skončí v likvidaci - už nebude mít peníze na další provoz. V rukou kohokoli s penězi by se tak mohla ocitnou značka spojená s autosalonem i podíl ve firmě Palexpo SA, která provozuje samotné výstavní prostory. Mesquita samozřejmě doufá v nalezení řešení a budeme rádi, když se nějaké skutečně najde, když si tím ale není po měsících vyjednávání jistý ani on, nemůžeme si být jistí ani my. Svět letos vkročil do digitální éry ještě razantněji, než se počítalo, a to budoucímu konání podobných akcí rozhodně nepřeje.
















Letošní Ženeva se díky zrušení těsně před zahájením proměnila v autosalon duchů. Nyní je otázkou, zda se ještě někdy bude konat - organizátor je bez peněz a pokud situaci nevyřeší do září, skončí v likvidaci
Zdroje: La Tribune de Genéve, GFWilliams@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
