Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zklamání z nové generace japonské ikony je tak velké, že 1,5 milionu stojí i olítané kusy
17.12.2020 | Petr Prokopec
Příchod nové generace téměř jakéhokoli auta obvykle pošle ceny jeho předchůdce o hodně níže. Ne tak v případě nové Supry, tady se stále více děje pravý opak.
Z nové generace Toyoty Supra jsou nadšení snad jen její tvůrci, pro většinu ostatních jde o velké zklamání. Jakkoliv bylo od počátku známo, že japonské kupé sdílí platformu s BMW Z4, každý doufal v neviditelnost německé techniky. Nicméně uvnitř je jasně patrný volně stojící displej multimediálního systému iDrive, pod kapotou pro změnu narazíte na bavorský přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten navíc se zadními koly spojuje pouze automat, a vůz tak s ryze japonským předchůdcem sdílí do značné míry jen název.
Právě kvůli tomu je nová Supra stále větší prodejní průšvih a z majitelů předchozí generace se stali přes noc boháči. Jejich vozy jsou dnes vyvažovány zlatem a není to tak, že lidé jsou ochotni směnit žlutý kov jen za kusy s nízkým nájezdem kilometrů a v perfektním stavu. Rozličné aukce ukazují, že stav tachometru i stav některých detailů vozu začíná být stále více druhotný - pro zájemce je důležité pouze to, zda je v pořádku karoserie a interiér a že vůz nebyl zprzněn tuningem.
Dokazuje to i čerstvě skončená aukce na webu Bring A Trailer, v níž byl nabízen exemplář Supry Targa Turbo s manuální převodovkou z roku 1994. To zní dobře, vůz ale má najeto již přes 88 tisíc mil, tedy 142 tisíc kilometrů. To na supersport není zanedbatelné, navíc nelze říci, že by nájezd na autě nebyl znát. Karoserie lakovaná modrou barvou Baltic Blue Metallic má dost drobných vad a interiér na tom není lépe. Zejména béžové kožené čalounění a černé plasty 26 let stáří a relativně vysoké číslo na počítadle ujetých km nezapřou.
Rovněž technika už něco pamatuje. Nabízená Supra se v roce 2014 s dočkala nového rozvodového řemene, spojky nebo setrvačníku. Část elektroniky je nefunkční a majitel zmiňuje také drobné průsaky oleje. I tyto skutečnosti ale nakonec potvrzují, že Supra čtvrté generace se stala Svatým grálem, po jehož vlastnictví dnes touží kde kdo i v případě, že nejde o muzejní exemplář.
Tím se dostáváme k ceně, která se v aukci vyšplhala na 71 000 dolarů, tedy více jak 1,5 milionu Kč. To je docela absurdní suma za 26 let starý vůz, který se kdysi prodával jako housky na krámě a není to zdaleka jediný takový případ - podobnou Supru nekoupíte pod milion ani omylem. Na to, že tomu tak dnes bude, by si ještě před odhalením nástupce nevsadil zřejmě nikdo.






Tato Toyota Supra čtvrté generace může mít najeto klidně přes 140 tisíc km a přesto se prodává za milionové ceny. Vše díky tomu, že její nástupce prostě zklamal. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 7 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 8 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 10 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 11 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva