Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Značka oddaná elektromobilům odhalila nové obří SUV s mohutným přeplňovaným motorem pod kapotou
22.1.2022 | Petr Miler
Je jasné, že když chcete za pár let prodávat jen elektromobily, je nejlepší cestou k přilákání loajální klientely nabídnutí několikatunového SUV s výkonem možná až 700 koní z motoru V8 s kompresorem, to dá rozum. Přesně to nyní dělá Cadillac.
Je to jedna z těch značek, které oznámily brzký přechod k čistě elektrickému pohonu a opravdu nechápeme, proč to dělá. A zjevně to nechápe ani spousta jejích dlouholetých dealerů, z nichž více jak třetina raději zavře, než aby pokračovaly s automobilkou na této cestě. Podobný plošný přechod lze ještě nějak chápat v Evropě, kde sice zákazníci elektrickým autům nejsou nakloněni velmi podobným způsobem, všechny místní tlaky od pokut pro výrobce jinak pojatých vozů na začátku, krutě manipulativní taxonomii uprostřed a dotace na konci tlačí všechny a všechno jedním směrem a někteří věří, že se to podaří. Ale totéž v pořád o poznání méně regulovaných USA?
Těžko říci, zda je to odvážné nebo naivní, až čas ukáže, jak Cadillac bude s touto strategií úspěšný. Pozoruhodné nicméně je, že ač firma v tuto chvíli říká, že za pár let bude prodávat jen elektrická auta, dnes nenabízí ani jedno. A jeho poslední novinka je něco jako bílá vedle černé, jing vedle jangu, Klaus vedle Jakeše. Je to prostě auto totálně odlišného střihu, které se přírodě snaží zavděčit snad jen tak, že stromy u silnic pořádně nakrmí oxidem uhličitým.
Tou novinkou je Cadillac Escalade-V, což, jak lidé znalí názvosloví této značky rychle pochopí, je obrovité SUV (5,14 metru na délku) ve své ostré verzi. Automobilka k němu zatím mnoho neřekla, přesto je z dostupných materiálů jasné, že jde o bumbrlíčka mezi bumbrlíčky, monstrum mezi monstry - auto, vedle kterého si i vrcholná výkonná SUV od Audi, BMW nebo Mercedesu budou nutě připadat méněcenně, možná i asketicky.
Cadillac ale v prvé řadě odhalil vzhled, který nemá moc čím překvapit. Je to lehce vizuálně upravený Escalade s prvky typickými pro ostrá provedení V, vidíme specifické nárazníky, více černých prvků a klasické odznáčky amerických Véček. V interiéru čekejme něco podobného, výrobce ale zatím ukázal jen volant s obvyklým logem, z toho si člověk lepší obrázek neudělá.
O technice nepadlo slovo, ovšem z doprovodného videa je patrné, že pod kapotou je kompresorem přeplňovaný motor V8, nejspíše ten o objemu 6,2 litru z modelů Blackwing, který dosud dává až 677 koní výkonu a 893 Nm točivého momentu. Na to nemá žádný z německých konkurentů ani objemem, ani výkonem, ani točivým momentem, navíc je docela dobře možné, že pro velký a těžký Escalade dostane ještě ambicióznější naladění.
Zajímavé auto, proč ne. Jen nás trochu míjí, co jím Cadillac ve své současné fázi vývoje sleduje. Jak to jde dohromady s brzkou úplnou elektrifikací portfolia? Jaký smysl má budovat image značky takovým vozem pár let před tím, než nabídnete jen a pouze něco úplně jiného? Buď Američané neříkají pravdu, když hovoří o kompletní elektrifikaci a půjde jen o část nabídky. Nebo jsou zmatení jako sáňky v létě, protože snažit se teď budovat si loajální klientelu podobnými specialitami, které za pár let už nechcete prodávat? To tak akorát někoho naštve, ne přiváže k značce.
Cadillac Escalade-V 2023 může být zajímavé auto, jaký smysl ale dává v nabídce značky, která chce být co nejdříve jen elektrická? Foto: Cadillac
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch