Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Známe ceny německých dálničních známek, roční vyjde na 100 Eur
28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Absolutně nejsou levné, násobně větší hustota dálnic ale činí jejich kilometrovou cenu nižší než u nás.
Zpoplatnění německých dálnic je aktuálně jedním z hlavních automobilových témat. Této pozornosti se nelze divit, přeci jen se jedná o jednu z nejpromyšlenějších dálničních sítí světa. Příchod známek však nakonec našim kapsám neodlehčí o tak zběsilou cifru, abychom museli v rodinném rozpočtu dělat razantní škrty a zapomenout třeba na nové kalhoty. Podle magazínu Bild budeme v závislosti na počtu dní platit od 10 do 100 Eur (273 až 2 730 Kč).
Nižší suma vám postačí na pořízení desetidenního vjezdu na dálnice, ta za tu vyšší dostanete celoroční platnost. V absolutním srovnání s českou dálniční známkou ta německá vychází dráže, ovšem tamní síť komunikací je mnohem hustší. V České republice máme k dispozici přibližně 1 227 kilometrů dálnic, Německo má s 12 845 km třetí nejdelší národní systém na světě hned po USA a Číně. Relativně vzato bude německá známka 10x levnější.
Jen dvěma druhy poplatků však německá legislativa nekončí. Zejména prázdninovým rekreantům bude totiž nabízen ještě třetí typ dálniční známky. Ti si budou moci koupit dvouměsíční, která je oceněna na 30 Eur (819 Kč). Pokud se vezmou do úvahy ostatní evropské země na západ od našich hranic, lze to považovat za docela levnou záležitost.
Pojedete-li například na Azurové pobřeží, v Německu podle délky výletu zaplatíte 10 nebo 30 Eur, ve Francii vás dálniční poplatky vyjdou na 22,60 Eur (617 Kč) jen za cestu tam. Za opětovné absolvování této trasy musíte opět zaplatit.
V souvislosti s tímto velkým německým tématem je ale utno podotknout, že se zatím jedná jen o součást koaliční smlouvy uzavřené mezi budoucími vládnoucími stranami. V Německu ale zatím panují velké pochybnosti, že se tuto myšlenku opravdu podaří dovést až do praxe. Její zavedení brání řada legislativních zádrhelů na národní i evropské úrovni. Může se tak lehce stát, že nakonec zůstane jen u proklamací a německé dálnice nám i nadále budou volně k dispozici.


Poplatky na německých dálnicích nebudou s ohledem na hustotu sítě enormní, za roční známku dáte 100 Eur
Zdroj: Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
včera
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
včera
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
