Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zvoní hrana 1,2 HTP? Rapid Spaceback jde v Německu do prodeje bez něj
13.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová Škoda Rapid Spaceback u našich západních sousedů nemá v nabídce tříválcový motor. Nedivili bychom se, kdyby to byl začátek jeho konce.
Život bývá plný paradoxů. Zatímco z kroků mnohých automobilek, někdy i těch prestižních, se zdá, že motory tříválcové koncepce jsou jasnou budoucností a česká Škoda mnohem dřívějším stvořením tříválce 1,2 HTP předběhla dobu, její poslední krok naznačuje, že se spíše vydala na scestí. Nebo je to možná trochu jinak - na scestí se s tříválcovými motory vydávají bez výjimky všichni, jen Škoda ale zatím stihla přijít na to, že optimální cesta vede jinudy.
Nasazení jednotky HTP do i modelu Rapid tedy nic takového nenaznačovalo, jenže jeho „cenová diskriminace”, kdy je jen nepatrně levnější než slabší verze v jakémkoli myslitelném ohledu zásadně lepšího čtyřválce 1,2 TSI 85, naznačovala cosi o nezájmu automobilky takový motor přinejmenším v tomto modelu prodávat. Nyní se nám dostal do rukou rukou německý ceník Rapidu Spaceback a ten podobné pocity jen podtrhuje.
O samotné ceny tady pochopitelně, kolik tato novinka stojí v České republice už velmi dobře víme a včera jsme vám naservírovali i její webový konfigurátor. Základem nabídky u nás je nadále tříválec 1,2 MPI, což není nic jiného, než „legendární” agregát HTP, označený jinými písmeny. Německý ceník však startuje motorem 1,2 TSI, tedy přeplňovaným čtyřválcem, jehož slabší verze má 85 koní a 160 Nm. Zároveň to není jen nějaké omezení v úvodu prodeje, pro Rapid Spaceback se podle avíza německého zastoupení s tříválcem už vůbec nepočítá.
Ve standardním Rapidu, tedy liftbacku, přitom tříválec v nabídce na západ od našich hranic byl a je a napadá nás tedy jediný důvod, proč už do Spacebacku nemíří - nikdo ho nekupuje. Ono se ostatně není se co divit, slabší 1,2 TSI je o 10 koní silnější než HTP, má podstatně plošší výkonovou křivku a tedy příjemnější uživatelský projev, je tišší a dokonce má i nižší normovanou spotřebu. Tady prostě není jediný důvod, proč chtít třívalec.
Že by cena? O té už jsme mluvili. U nás je mezi oběma nejslabšími motory cenový rozdíl jen 10 tisíc Kč a docela rádi bychom se potkali s někým, kdo kvůli této úspoře zvolil o tolik horší řešení. V Německu je rozdíl větší, 1 100 Eur (tedy asi 27 tisíc Kč), přesto ani to nestačilo na to, aby po tříválci někdo toužil. A ve Spacebacku už prostě k mání není.
Právě absence tohoto motoru na některých trzích dává tušit, že se s ním v budoucnu možná rozloučíme i u nás, pro škodovku už evidentně nejde o součást její výkladní skříně nejvyšší kategorie. Možná skončí jen v Rapidu a možná si příští rok ani nenajde cestu do nové Fabie. Nedá se ale říci, že by nám to nějak vadilo, žádný tříválec se se srovnatelně dobře udělaným čtyřválcem nikdy nebude moci rovnat...











































Němci se v Rapidu Spaceback budou muset obejít bez tříválcového zážehového motoru, trochu jim to závidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejčtenější články
Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva