Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zvoní hrana 1,2 HTP? Rapid Spaceback jde v Německu do prodeje bez něj
13.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová Škoda Rapid Spaceback u našich západních sousedů nemá v nabídce tříválcový motor. Nedivili bychom se, kdyby to byl začátek jeho konce.
Život bývá plný paradoxů. Zatímco z kroků mnohých automobilek, někdy i těch prestižních, se zdá, že motory tříválcové koncepce jsou jasnou budoucností a česká Škoda mnohem dřívějším stvořením tříválce 1,2 HTP předběhla dobu, její poslední krok naznačuje, že se spíše vydala na scestí. Nebo je to možná trochu jinak - na scestí se s tříválcovými motory vydávají bez výjimky všichni, jen Škoda ale zatím stihla přijít na to, že optimální cesta vede jinudy.
Nasazení jednotky HTP do i modelu Rapid tedy nic takového nenaznačovalo, jenže jeho „cenová diskriminace”, kdy je jen nepatrně levnější než slabší verze v jakémkoli myslitelném ohledu zásadně lepšího čtyřválce 1,2 TSI 85, naznačovala cosi o nezájmu automobilky takový motor přinejmenším v tomto modelu prodávat. Nyní se nám dostal do rukou rukou německý ceník Rapidu Spaceback a ten podobné pocity jen podtrhuje.
O samotné ceny tady pochopitelně, kolik tato novinka stojí v České republice už velmi dobře víme a včera jsme vám naservírovali i její webový konfigurátor. Základem nabídky u nás je nadále tříválec 1,2 MPI, což není nic jiného, než „legendární” agregát HTP, označený jinými písmeny. Německý ceník však startuje motorem 1,2 TSI, tedy přeplňovaným čtyřválcem, jehož slabší verze má 85 koní a 160 Nm. Zároveň to není jen nějaké omezení v úvodu prodeje, pro Rapid Spaceback se podle avíza německého zastoupení s tříválcem už vůbec nepočítá.
Ve standardním Rapidu, tedy liftbacku, přitom tříválec v nabídce na západ od našich hranic byl a je a napadá nás tedy jediný důvod, proč už do Spacebacku nemíří - nikdo ho nekupuje. Ono se ostatně není se co divit, slabší 1,2 TSI je o 10 koní silnější než HTP, má podstatně plošší výkonovou křivku a tedy příjemnější uživatelský projev, je tišší a dokonce má i nižší normovanou spotřebu. Tady prostě není jediný důvod, proč chtít třívalec.
Že by cena? O té už jsme mluvili. U nás je mezi oběma nejslabšími motory cenový rozdíl jen 10 tisíc Kč a docela rádi bychom se potkali s někým, kdo kvůli této úspoře zvolil o tolik horší řešení. V Německu je rozdíl větší, 1 100 Eur (tedy asi 27 tisíc Kč), přesto ani to nestačilo na to, aby po tříválci někdo toužil. A ve Spacebacku už prostě k mání není.
Právě absence tohoto motoru na některých trzích dává tušit, že se s ním v budoucnu možná rozloučíme i u nás, pro škodovku už evidentně nejde o součást její výkladní skříně nejvyšší kategorie. Možná skončí jen v Rapidu a možná si příští rok ani nenajde cestu do nové Fabie. Nedá se ale říci, že by nám to nějak vadilo, žádný tříválec se se srovnatelně dobře udělaným čtyřválcem nikdy nebude moci rovnat...











































Němci se v Rapidu Spaceback budou muset obejít bez tříválcového zážehového motoru, trochu jim to závidíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 27 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
