Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jaký program v myčce zvolit, když už do ní musíte? Němci říkají, že míň je paradoxně víc, zvlášť u starších aut
13.11.2022 | Petr Miler
Pokud máte byť jen elementární cit pro auta, nebudete svůj vůz nechávat celou zimu obalený špínou a solí a zajedete s ním aspoň do automatické myčky. Jaký program mu v ní dopřát? Ten nejlepší a nejdražší, když pro svůj vůz dýcháte? Omyl, auta to prý jen ničí.
Je otázkou, kdy letošní zima udeří na plno a nachystá pro nás první kolo prosolených silnic. Ať už ale bude odpověď jakákoli, dříve nebo později přijde řada na pořádnou očistu auta. Je potřeba, sůl nedělá dobře karoserii, podvozkovým dílům i kolům, to vše rezne a oxiduje a nechat auto po několik měsíců obalené „zimním sajrajtem” je nejlepší cesta, jak na něm jednoho dne najít něco, co na něm určitě najít nechcete.
Může se zdát, že čím lepší mytí autu dopřejete, tím lépe bude. Pokud jde o ruční mytí, je to nepochybně pravda, ale ruku na srdce, každý neinvestuje tisíce korun do očisty v profesionálních automyčkách třeba už proto, že jeho auto stálo desítky tisíc. Automatické myčky jsou pořád lepší než žádné myčky a obyčejný, ovšem citlivý uživatel bude při zastavení u nich stát před rozhodnutím, zda autu trochu „nedopřát” - zda nevzít stovku navíc a nedat autu maximální možnou péči.
Zní to správně, ADAC ale říká, že to správné není. A že zde méně znamená více. Problém? Ten tkví v nedbalém mytí podvozku, který je součástí drahých programů a paradoxně boji proti rzi vůbec nepomáhá. U starších aut je podle německého autoklubu dokonce zárukou problémů, neboť díky omytí prosoleného spodku se slaná voda dostane i do míst, kam by jinak nepronikla a vůz tam proti ní není chráněn. U modernějších aut s plastovým zakrytím všeho pak buď udělá totéž, popř. nepomůže vůbec ničemu.
Co ADAC doporučuje, je důkladné předmytí (až už v rámci mycího programu nebo ručně bezkontaktním ostřikem) a následný levný program bez mytí spodku. Pomůže vosk, lepší je samozřejmě ruční mytí i s důkladnou očistou technických částí, ale když už automatické, pak jen to levnější. Jen takto bude auto zbaveno tvrdých nečistot, které by jej mohly odřít a nebude mu ublíženo slanou vodou zatékající do míst, kde ho může poničit.
ADAC varuje před dražšími mycími programy s očistou spodku vozu - podle něj auto spíš ničí než chrání, zvlášť je-li starší. Ilustrační foto: MacNeil Wash Systems, tiskové materiály
Zdroj: ADAC přes AD
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva