Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých

Na světě není prodávanějšího Volkswagenu, a tak není divu, že jsou ho i plné bazary. Spolehlivost novějších aut může dělat dobrou reklamu i starším kusům, ty jsou ale z úplně jiného těsta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých

16.12.2021 | Petr Prokopec

Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých

/

Foto: Volkswagen

Na světě není prodávanějšího Volkswagenu, a tak není divu, že jsou ho i plné bazary. Spolehlivost novějších aut může dělat dobrou reklamu i starším kusům, ty jsou ale z úplně jiného těsta.

Letošní TÜV Report je velmi dobrou vizitkou nejen pro Mercedes, jehož GLC a třída B skončily na prvních dvou příčkách, ale rovněž pro Volkswagen. Další z německých automobilek totiž s SUV T-Roc obsadila poslední místo na pódiu, kromě toho však zabodovala i s modely Golf Sportsvan, Polo a Beetle, jež se vešly do první třícítky. A pokud mantinely rozšíříme na první padesátku, pak lze zatleskat ještě Volkswagenu Golf a Tiguan. U posledního zmíněného jde přitom o stěžejní verdikt, neboť pro německou automobilku jde dnes o světově nejprodávanější vůz.

S ohledem na nemalý zájem publika o nová auta je logické, že Tiguan je hojně zastoupen také v autobazarech. Výše zmíněné hodnocení by pak mohlo zaplašit vaše obavy z koupě jakéhokoli ojetého kusu, tento výsledek ale může hodně mást. Pokud totiž místo dvou- či tříletého exempláře sáhnete po pěti- nebo šestiletém, rázem máte co dělat s vozem, který najdete až na chvostu TÜV Reportu v červeném pásmu, a tedy v těžkém podprůměru.

Nač je tedy třeba dát si pozor? Pokud sáhnete po druhé generaci, která je v prodeji od roku 2016, pak u raných aut musíte počítat s následky kauzy Dieselgate. Němci totiž i u tohoto SUV museli přistoupit k úpravám softwaru, jejichž výsledkem je možná sice redukce emisí NOx, ovšem zároveň došlo k navýšení spotřeby a zhoršení tažných schopností. V Německu přitom modifikace byly povinné, v případě dovozu je tak prakticky jisté, že se zhoršeným motorem budete mít co do činění.

Pokud má navíc vámi vyhlédnutý vůz automatickou převodovku, pak rozhodně trvejte na testovací jízdě - během ní se může objevit podivné rachocení, jež odkazuje na zanedbanou údržbu a opomenutou výměnu oleje. Stejně tak je třeba zkontrolovat brzdy, neboť hlavně kotouče podléhají korozi snáze než u ostatních aut. Dojít také může k předčasnému opotřebení destiček, přičemž dané problémy jsou spojené pochopitelně také s první generací, jenž trpí i na parkovací brzdu.

U Tiguanu z let 2007 až 2016 může docházet také na únik oleje, opravdu velká kritika nicméně míří na zavěšení a běžné jsou také zlámané pružiny. Zkontrolovat je třeba i rozvody, stejně jako směrová světla či systém klimatizace. A rovněž skutečnost, zda v roce 2019 opravdu došlo na výměnu airbagu. Výfuk nicméně již bývá v pořádku, stejně jako na řízení či třeba hnací ústrojí. Pokud pak pomineme ony brzdy, zvládá SUV velmi dobře odolávat rovněž korozi.

Suma sumárum tak lze říci, že Volkswagen se nedostatky první generace poučil a u druhé již přišel s kvalitnějším pojetím. Vlastně by vás tak nemělo překvapit, že na starší SUV s nižším nájezdem a relativně výkonným motorem postačí zhruba 130 tisíc korun. Na nástupce si nicméně musíte připravit zhruba trojnásobek. A pokud vám v hledáčku ulpí relativně nový Tiguan R s 320 koňmi, s méně než s milionem korun za majitelem rozhodně nevyrážejte.


Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých - 1 - VW Tiguan R 2020 nova sada 05Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých - 2 - VW Tiguan R 2020 nova sada 06Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých - 3 - VW Tiguan R 2020 nova sada 17
Druhá generace Volkswagenu Tiguan patří v TÜV Reportu mezi velmi dobře hodnocená auta, přičemž ve verzi R může nabídnout 320 koní. Levně je ale rozhodně nedostanete. Foto: Volkswagen

Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých - 4 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 16Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých - 5 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 17Nenechte se v bazarech zmást hitem VW, skoro bezchybné Tiguany kryjí poruchovost těch zbylých - 6 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 18
V případě předchůdce je ale problémů zásadně více, tomu nicméně odpovídá i cena. V bazarech totiž můžete nakupovat již od zhruba 130 000 Kč, za které dostanete obstojný kousek. Foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.