Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejprodávanější VW světa je současně velmi spolehlivé auto, přesto ho ojeté koupíte za slušné peníze
22.5.2023 | Petr Prokopec
Volkswageny obecně nepatří mezi levná auta a žádané modely německé značky teprve ne. Když se k tomu přidá vysoká spolehlivost, čekal by leckdo velmi vysoké ceny i u ojetin. Tiguan na tom ale v tomto ohledu není zase tak zle, jen je třeba vybrat ten správný.
Letošní TÜV Report je velmi dobrou vizitkou pro Mercedes, jehož třídy B a GLC skončily na prvních dvou příčkách. Velmi dobře si ale vedl také Volkswagen. Další z německých automobilek totiž s Golfem Sportsvan obsadila poslední místo na pódiu, kromě toho zabodovala i s modely T-Roc, Touareg, Golf a Tiguan. U posledního zmíněného je z toho slušné 49. místo u dvou- až tříletých a výtečná 27. pozice u čtyř- až pětiletých aut. Tyto výsledky jsou pro VW důležité, neboť dnes jde o světově nejprodávanější vůz německé automobilky a jeden z jejích nejžádanějších modelů v Evropě.
S ohledem na vysoké prodeje je logické, že Tiguan je hojně zastoupen také v autobazarech, kde by leckdo mohl čekat vysoké ceny. Ta ale nejsou zase tak zlé, je ovšem třeba rozlišovat Tiguan od Tiguanu. Pokud totiž místo dvou-, tří- čtyř- nebo pětiletého exempláře sáhnete starším, rázem máte co dělat s vozem, který často najdete až na chvostu TÜV Reportu v červeném pásmu, a tedy v těžkém podprůměru.
Nač je tedy třeba dát si pozor? Pokud sáhnete po druhé generaci, která je v prodeji od roku 2016, pak u raných aut musíte počítat s následky kauzy Dieselgate. Němci totiž i u tohoto SUV museli přistoupit k úpravám softwaru, jejichž výsledkem je možná sice redukce emisí NOx, ovšem zároveň došlo k navýšení spotřeby a zhoršení tažných schopností. V Německu tyto modifikace byly povinné, v případě dovozu je tak prakticky jisté, že se zhoršeným motorem budete mít co do činění.
Pokud má navíc vámi vyhlédnutý vůz automatickou převodovku, pak rozhodně trvejte na testovací jízdě. Během té se může objevit podivné rachocení, jež odkazuje na zanedbanou údržbu a opomenutou výměnu oleje. Stejně tak je třeba zkontrolovat brzdy, neboť hlavně kotouče podléhají korozi snáze než u ostatních aut. Dojít také může k předčasnému opotřebení destiček, přičemž dané problémy jsou spojené pochopitelně také s první generací, jenž trpí i na parkovací brzdu.
U Tiguanu z let 2007 až 2016 může docházet také na únik oleje, opravdu velká kritika nicméně míří na zavěšení a běžné jsou také zlámané pružiny. Zkontrolovat je třeba i rozvody, stejně jako směrová světla či systém klimatizace. A rovněž skutečnost, zda v roce 2019 opravdu došlo na výměnu airbagu. Výfuk nicméně již bývá v pořádku, stejně jako na řízení či třeba hnací ústrojí. Pokud pak pomineme ony brzdy, zvládá SUV velmi dobře odolávat rovněž korozi.
Suma sumárum tak lze říci, že Volkswagen se nedostatky první generace poučil a u druhé již přišel s o hodně kvalitnějším pojetím. Starší iterace vozu je tedy velmi levná, když vybírat můžete za ceny od zhruba 100 tisíc Kč, ani nástupce ale nemusí být tak drahý, jak byste čekali. Nejdostupnější, klidně i dieselové kusy koupíte asi od 300 tisíc korun, na vozy s nižším nájezdem je třeba přibližně 400 tisíc. Drahý tak zůstává jen relativně nový Tiguan R s 320 koňmi, pro ten bez milionu korun v kapse nechoďte.



Druhá generace Volkswagenu Tiguan patří v TÜV Reportu mezi velmi dobře hodnocená auta, přičemž ve verzi R může nabídnout 320 koní. Tu levně nedostanete, ostatní verze na tom s cenou nejsou tak zle, jak mnozí čekají. Foto: Volkswagen
V případě předchůdce je ale problémů zásadně více, čemuž odpovídá i cena. V bazarech totiž můžete nakupovat již od zhruba 100 tisíc Kč. Foto: Volkswagen
Zdroje: TÜV, Auto Bild
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
V této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
před hodinou„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 3 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.08. 08:30 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan