Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejprodávanější VW světa je současně velmi spolehlivé auto, přesto ho ojeté koupíte za slušné peníze
22.5.2023 | Petr Prokopec
Volkswageny obecně nepatří mezi levná auta a žádané modely německé značky teprve ne. Když se k tomu přidá vysoká spolehlivost, čekal by leckdo velmi vysoké ceny i u ojetin. Tiguan na tom ale v tomto ohledu není zase tak zle, jen je třeba vybrat ten správný.
Letošní TÜV Report je velmi dobrou vizitkou pro Mercedes, jehož třídy B a GLC skončily na prvních dvou příčkách. Velmi dobře si ale vedl také Volkswagen. Další z německých automobilek totiž s Golfem Sportsvan obsadila poslední místo na pódiu, kromě toho zabodovala i s modely T-Roc, Touareg, Golf a Tiguan. U posledního zmíněného je z toho slušné 49. místo u dvou- až tříletých a výtečná 27. pozice u čtyř- až pětiletých aut. Tyto výsledky jsou pro VW důležité, neboť dnes jde o světově nejprodávanější vůz německé automobilky a jeden z jejích nejžádanějších modelů v Evropě.
S ohledem na vysoké prodeje je logické, že Tiguan je hojně zastoupen také v autobazarech, kde by leckdo mohl čekat vysoké ceny. Ta ale nejsou zase tak zlé, je ovšem třeba rozlišovat Tiguan od Tiguanu. Pokud totiž místo dvou-, tří- čtyř- nebo pětiletého exempláře sáhnete starším, rázem máte co dělat s vozem, který často najdete až na chvostu TÜV Reportu v červeném pásmu, a tedy v těžkém podprůměru.
Nač je tedy třeba dát si pozor? Pokud sáhnete po druhé generaci, která je v prodeji od roku 2016, pak u raných aut musíte počítat s následky kauzy Dieselgate. Němci totiž i u tohoto SUV museli přistoupit k úpravám softwaru, jejichž výsledkem je možná sice redukce emisí NOx, ovšem zároveň došlo k navýšení spotřeby a zhoršení tažných schopností. V Německu tyto modifikace byly povinné, v případě dovozu je tak prakticky jisté, že se zhoršeným motorem budete mít co do činění.
Pokud má navíc vámi vyhlédnutý vůz automatickou převodovku, pak rozhodně trvejte na testovací jízdě. Během té se může objevit podivné rachocení, jež odkazuje na zanedbanou údržbu a opomenutou výměnu oleje. Stejně tak je třeba zkontrolovat brzdy, neboť hlavně kotouče podléhají korozi snáze než u ostatních aut. Dojít také může k předčasnému opotřebení destiček, přičemž dané problémy jsou spojené pochopitelně také s první generací, jenž trpí i na parkovací brzdu.
U Tiguanu z let 2007 až 2016 může docházet také na únik oleje, opravdu velká kritika nicméně míří na zavěšení a běžné jsou také zlámané pružiny. Zkontrolovat je třeba i rozvody, stejně jako směrová světla či systém klimatizace. A rovněž skutečnost, zda v roce 2019 opravdu došlo na výměnu airbagu. Výfuk nicméně již bývá v pořádku, stejně jako na řízení či třeba hnací ústrojí. Pokud pak pomineme ony brzdy, zvládá SUV velmi dobře odolávat rovněž korozi.
Suma sumárum tak lze říci, že Volkswagen se nedostatky první generace poučil a u druhé již přišel s o hodně kvalitnějším pojetím. Starší iterace vozu je tedy velmi levná, když vybírat můžete za ceny od zhruba 100 tisíc Kč, ani nástupce ale nemusí být tak drahý, jak byste čekali. Nejdostupnější, klidně i dieselové kusy koupíte asi od 300 tisíc korun, na vozy s nižším nájezdem je třeba přibližně 400 tisíc. Drahý tak zůstává jen relativně nový Tiguan R s 320 koňmi, pro ten bez milionu korun v kapse nechoďte.
Druhá generace Volkswagenu Tiguan patří v TÜV Reportu mezi velmi dobře hodnocená auta, přičemž ve verzi R může nabídnout 320 koní. Tu levně nedostanete, ostatní verze na tom s cenou nejsou tak zle, jak mnozí čekají. Foto: Volkswagen
V případě předchůdce je ale problémů zásadně více, čemuž odpovídá i cena. V bazarech totiž můžete nakupovat již od zhruba 100 tisíc Kč. Foto: Volkswagen
Zdroje: TÜV, Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 25 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 21 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva