Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bratři vlastnící 15 VW Golf osmé generace promluvili o jejich nekvalitě, s žádným autem neměli tolik problémů
20.3.2023 | Petr Prokopec
Ptáte se, proč si někdo koupí 15 exemplářů stejné generace Volkswagenu Golf? Tito dva lidé provozují autoškolu a byli po dekády zvyklí na odolnost Golfů spoléhat. S jeho osmou generací se ale šeredně spálili.
Od představení osmé generace Volkswagenu Golf letos uplynou už čtyři roky. Podle původních plánů jsme se letos měli dočkat faceliftu, ten však nakonec dorazí až příští rok. V prodeji by pak legenda z Wolfsburgu měla zůstat až do konce dekády. Zda ale vše klapne na jedničku, závisí především na oné modernizaci. Golf je totiž aktuálně spojován s tak negativním renomé, že loňské prodeje byly vůbec nejhorší v jeho historii. Vůz totiž nejen že neskončil na evropském automobilovém trůnu, ale dokonce nefiguroval ani na pódiu. Ani to se nikdy v historii nestalo.
Proč tomu tak je, jsme zmínili již mnohokrát, ostatně si stačí s autem sjet. VW se rozhodl na své ikoně šetřit, a tak zatímco Golf s pořadovým číslem 7 stál na samém vrcholu kvalitativního řetězce, v případě stávajícího provedení je třeba počítat s mnoha ústupky. Tím nejznámějším se stalo nahrazení plynové vzpěry kapoty motoru manuálně ovládanou tyčí, je to ale jen symbol toho, na čem všem se šetřilo. Přehlédnout nelze ani méně kvalitní interiér nebo nedotaženou elektroniku, problémů je ale daleko víc. To potvrzují i bratři Meyerové, kteří v Brémách vlastní autoškolu. Výuka pak aktuálně probíhá v 15 exemplářích Golfu osmé generace, který je noční můrou instruktorů i žáků.
„Ještě s žádným autem jsme neměli takové problémy,“ uvádí Torben Meyer. A dodává, že vše začalo softwarem, který již ve Wolfsburgu nadělal mnoha lidem řadu vrásek. „Když byly nové, musely všechny vozy do servisu kvůli updatu. Na každém Golfu se přitom pracovalo tři nebo čtyři hodiny.“ Autoškola bratří Meyerů přitom vlastní hned 15 exemplářů, výlet celé flotily k technikům tedy stál opravdu mnoho. Ročně totiž společnost odbaví zhruba 600 studentů.
Torben dodává, že mnohé kusy měly již od počátku problémy se startováním, přestože v nich logicky byly i zcela nové baterie. Jeho bratr Christoph pak zmiňuje, že „občas se parkovací senzory aktivovaly a pípaly i během jízdy při plné rychlosti“. Spolehlivý pak ostatně nebyl ani systém detekujíc dopravní značení. „Během zkoušek jsme byli testovacími instruktory pověřeni tím, abychom displej přelepili, protože ukazuje špatné rychlostní limity,“ vzpomíná také.
Něco takového je pochopitelně právě v autoškole značný problém. Je totiž třeba si uvědomit, že řada lidí skutečně sedí za volantem poprvé. Ve vůz pak může mít i bezmeznou víru. „Displej vám ale v té chvíli ukazuje, že můžete jet stovkou, i když jste ve městě, kde je rychlost omezena na 50 km/h,“ říká Torben. A Christoph poukazuje na další potíže - jednomu zcela novému vozu se totiž po pouhých 500 kilometrech uvolnila hlavice řadicí páky.
VW nicméně za tento problém odmítá převzít jakoukoli odpovědnost, podle automobilky totiž vše padá na hlavu společnosti, která provedla obvyklou konverzi vozu - dovnitř byl instalován kabel, který vede ke zvukovému zařízení, jenž zapípá, jakmile se instruktor dotkne pedálů. S touto úpravou je nicméně spojen celý vozový park autoškoly. A dle Meyerů si nevyžaduje demontáž řadicí páky. Vskutku se tedy zdá, že na pochybení došlo přímo v továrně.
Jelikož si ovšem automobilka stojí za svým, začali již Meyerové veškeré problémy sepisovat. Jen za letošní únor má autoškola na kontě čtyři auta, která odmítla nastartovat. Pohár trpělivosti tím vlastně přetekl, přičemž VW si takto odepsal věrného zákazníka, jenž u něj dekády nakupoval auta po houfech. Příště totiž oba bratři raději přesedlají na asijskou produkci, nejpravděpodobněji na tu s logem Hyundai či Kie. Diví se někdo? Už podle prodejů Golfu VIII nebudou první ani poslední.



Investicím do elektromobility Němci obětovali i kvalitu osmé generace VW Golf, která má více chyb než několik jejích předchůdců dohromady. Bratři vlastnící 15 exemplářů tohoto modelu to jen potvrzují. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 2 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 4 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 05.11. 13:03 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 08:38 - GeneHawkins
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch