Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky
24.10.2021 | Petr Prokopec
Karoq na mnohé stále působí jako novinka, na trhu je ale již čtvrtým rokem, a tak se dá bez potíží pořídit jako ojetina. Kritických oblastí zatím není mnoho, s ohledem na cenu ale ani málo.
Celosvětovým prodejům již nějakou chvíli kralují SUV všeho druhu. Škoda do tohoto vlaku naskočila před dvanácti lety s modelem Yeti, který následně prodávala až do roku 2017. A je nutno dodat, že poměrně úspěšně, zvláště pak ve Velké Británii, kde vozu zajistila nesmrtelnost recenze Jeremyho Clarksona. I přes toto renomé však Škoda s rozšiřováním nabídky SUV nebyla tak horlivá. Stojaté vody se tak rozhýbaly až v roce 2016, kdy byl představen Kodiaq. A ten až o další rok později následoval nepřímý nástupce „sněžného muže“ jménem Karoq.
Z poněkud obšírnějšího úvodu je patrné, že ani kompaktní SUV není na trhu nováčkem, byť mnohým tak stále připadá. Stále častěji se tedy objevuje i v autobazarech, kde ceny startují okolo 400 tisíc korun, což ve srovnání s novým vozem nepředstavuje zase tak velkou úsporu ani za současných bláznivých cen (Karoq dnes startuje na 614 tisících Kč). To i s ohledem na nízký věk šroubuje očekávání, které pak auto snadno nesplní. Pokud se tedy chcete vyhnout zklamání, dejte na následující rady, s nimiž přicházejí kolegové z britského Autocaru, kteří dali dohromady poznatky ze svých testů a dalších zkušeností.
Obezřetnost se doporučuje zejména u motoru 1,5 TSI, jehož reakce nejsou vždy adekvátní vzhledem ke 150 koním pod kapotou. Vše nicméně napravila úprava softwaru v roce 2019. U vozů vyrobených v únoru tohoto roku pak může být prasklý i rám sedadla řidiče. Na to se ale pochopitelně vztahuje tovární záruka, stejně jako na zadní hlavové opěrky, u kterých dvakrát proběhla svolávací akce. Některé převodovky se pak mohou přehřívat, načež je dobré trvat na testovací jízdě.
Další problémy jsou spíše již „kosmetického“ rázu. V prvé řadě je třeba zvolit, zda vám 19palcová kola, která umocňují vzhled, stojí za citelnou ztrátu komfortu. Karoserii je třeba zkontrolovat kvůli škrábancům, hlavně u vozů, kterým chybí přední parkovací senzory. A „vady na kráse“ můžete objevit také v interiéru, kde může být potrhané čalounění a poškrábané plasty. Oprava obojího přitom není levná, život s takovým vozem pak samozřejmě není snadný.
Lze pak už jen dodat, že ve srovnání se spřízněným Seatem Ateca je Karoq laděn o trochu méně sportovně, to však s ohledem na filozofii Škody a hierarchii koncernu VW nepřekvapí. V praxi to tedy znamená, že na menších kolech neucítíte kromě ostrých zlomů prakticky nic, přičemž české SUV působí stabilně i ve vyšších rychlostech. Zároveň nabízí výbornou pozici za volantem, která je spárována s dostatkem místa pro cestující i jejich zavazadla.
Vybírat je možné mezi benzinovými motory 1,0 TSI, 1,5 TSI a 2,0 TSI a turbodiesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Za v úvodu zmíněných 400 tisíc korun ale dostanete leda základní tříválec s minimální výbavou či vysokým nájezdem. Jedná se tedy spíše o služební vozy, u nichž je i další poškození . Pokud ovšem chcete alespoň 150 koní a méně než 100 tisíc najetých kilometrů, pod půl milionu korun se určitě nedostanete.



Na trhu s ojetinami je možné narazit i na dost exemplářů Škody Karoq. Obezřetní buďte hlavně u aut, jenž sloužily jako služební, pozornost věnujte i motoru 1,5 TSI a převodovce. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 8 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 4 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 5 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 5 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 8 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 20:34 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB