Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky
24.10.2021 | Petr Prokopec
Karoq na mnohé stále působí jako novinka, na trhu je ale již čtvrtým rokem, a tak se dá bez potíží pořídit jako ojetina. Kritických oblastí zatím není mnoho, s ohledem na cenu ale ani málo.
Celosvětovým prodejům již nějakou chvíli kralují SUV všeho druhu. Škoda do tohoto vlaku naskočila před dvanácti lety s modelem Yeti, který následně prodávala až do roku 2017. A je nutno dodat, že poměrně úspěšně, zvláště pak ve Velké Británii, kde vozu zajistila nesmrtelnost recenze Jeremyho Clarksona. I přes toto renomé však Škoda s rozšiřováním nabídky SUV nebyla tak horlivá. Stojaté vody se tak rozhýbaly až v roce 2016, kdy byl představen Kodiaq. A ten až o další rok později následoval nepřímý nástupce „sněžného muže“ jménem Karoq.
Z poněkud obšírnějšího úvodu je patrné, že ani kompaktní SUV není na trhu nováčkem, byť mnohým tak stále připadá. Stále častěji se tedy objevuje i v autobazarech, kde ceny startují okolo 400 tisíc korun, což ve srovnání s novým vozem nepředstavuje zase tak velkou úsporu ani za současných bláznivých cen (Karoq dnes startuje na 614 tisících Kč). To i s ohledem na nízký věk šroubuje očekávání, které pak auto snadno nesplní. Pokud se tedy chcete vyhnout zklamání, dejte na následující rady, s nimiž přicházejí kolegové z britského Autocaru, kteří dali dohromady poznatky ze svých testů a dalších zkušeností.
Obezřetnost se doporučuje zejména u motoru 1,5 TSI, jehož reakce nejsou vždy adekvátní vzhledem ke 150 koním pod kapotou. Vše nicméně napravila úprava softwaru v roce 2019. U vozů vyrobených v únoru tohoto roku pak může být prasklý i rám sedadla řidiče. Na to se ale pochopitelně vztahuje tovární záruka, stejně jako na zadní hlavové opěrky, u kterých dvakrát proběhla svolávací akce. Některé převodovky se pak mohou přehřívat, načež je dobré trvat na testovací jízdě.
Další problémy jsou spíše již „kosmetického“ rázu. V prvé řadě je třeba zvolit, zda vám 19palcová kola, která umocňují vzhled, stojí za citelnou ztrátu komfortu. Karoserii je třeba zkontrolovat kvůli škrábancům, hlavně u vozů, kterým chybí přední parkovací senzory. A „vady na kráse“ můžete objevit také v interiéru, kde může být potrhané čalounění a poškrábané plasty. Oprava obojího přitom není levná, život s takovým vozem pak samozřejmě není snadný.
Lze pak už jen dodat, že ve srovnání se spřízněným Seatem Ateca je Karoq laděn o trochu méně sportovně, to však s ohledem na filozofii Škody a hierarchii koncernu VW nepřekvapí. V praxi to tedy znamená, že na menších kolech neucítíte kromě ostrých zlomů prakticky nic, přičemž české SUV působí stabilně i ve vyšších rychlostech. Zároveň nabízí výbornou pozici za volantem, která je spárována s dostatkem místa pro cestující i jejich zavazadla.
Vybírat je možné mezi benzinovými motory 1,0 TSI, 1,5 TSI a 2,0 TSI a turbodiesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Za v úvodu zmíněných 400 tisíc korun ale dostanete leda základní tříválec s minimální výbavou či vysokým nájezdem. Jedná se tedy spíše o služební vozy, u nichž je i další poškození . Pokud ovšem chcete alespoň 150 koní a méně než 100 tisíc najetých kilometrů, pod půl milionu korun se určitě nedostanete.



Na trhu s ojetinami je možné narazit i na dost exemplářů Škody Karoq. Obezřetní buďte hlavně u aut, jenž sloužily jako služební, pozornost věnujte i motoru 1,5 TSI a převodovce. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Udávaná rychlost hybridního Lamborghini při řádění po Autobahnu je stará „dobrá” italská lež, realita je úplně jiná
před 2 hodinamiObří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před 3 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva