Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky
24.10.2021 | Petr Prokopec
Karoq na mnohé stále působí jako novinka, na trhu je ale již čtvrtým rokem, a tak se dá bez potíží pořídit jako ojetina. Kritických oblastí zatím není mnoho, s ohledem na cenu ale ani málo.
Celosvětovým prodejům již nějakou chvíli kralují SUV všeho druhu. Škoda do tohoto vlaku naskočila před dvanácti lety s modelem Yeti, který následně prodávala až do roku 2017. A je nutno dodat, že poměrně úspěšně, zvláště pak ve Velké Británii, kde vozu zajistila nesmrtelnost recenze Jeremyho Clarksona. I přes toto renomé však Škoda s rozšiřováním nabídky SUV nebyla tak horlivá. Stojaté vody se tak rozhýbaly až v roce 2016, kdy byl představen Kodiaq. A ten až o další rok později následoval nepřímý nástupce „sněžného muže“ jménem Karoq.
Z poněkud obšírnějšího úvodu je patrné, že ani kompaktní SUV není na trhu nováčkem, byť mnohým tak stále připadá. Stále častěji se tedy objevuje i v autobazarech, kde ceny startují okolo 400 tisíc korun, což ve srovnání s novým vozem nepředstavuje zase tak velkou úsporu ani za současných bláznivých cen (Karoq dnes startuje na 614 tisících Kč). To i s ohledem na nízký věk šroubuje očekávání, které pak auto snadno nesplní. Pokud se tedy chcete vyhnout zklamání, dejte na následující rady, s nimiž přicházejí kolegové z britského Autocaru, kteří dali dohromady poznatky ze svých testů a dalších zkušeností.
Obezřetnost se doporučuje zejména u motoru 1,5 TSI, jehož reakce nejsou vždy adekvátní vzhledem ke 150 koním pod kapotou. Vše nicméně napravila úprava softwaru v roce 2019. U vozů vyrobených v únoru tohoto roku pak může být prasklý i rám sedadla řidiče. Na to se ale pochopitelně vztahuje tovární záruka, stejně jako na zadní hlavové opěrky, u kterých dvakrát proběhla svolávací akce. Některé převodovky se pak mohou přehřívat, načež je dobré trvat na testovací jízdě.
Další problémy jsou spíše již „kosmetického“ rázu. V prvé řadě je třeba zvolit, zda vám 19palcová kola, která umocňují vzhled, stojí za citelnou ztrátu komfortu. Karoserii je třeba zkontrolovat kvůli škrábancům, hlavně u vozů, kterým chybí přední parkovací senzory. A „vady na kráse“ můžete objevit také v interiéru, kde může být potrhané čalounění a poškrábané plasty. Oprava obojího přitom není levná, život s takovým vozem pak samozřejmě není snadný.
Lze pak už jen dodat, že ve srovnání se spřízněným Seatem Ateca je Karoq laděn o trochu méně sportovně, to však s ohledem na filozofii Škody a hierarchii koncernu VW nepřekvapí. V praxi to tedy znamená, že na menších kolech neucítíte kromě ostrých zlomů prakticky nic, přičemž české SUV působí stabilně i ve vyšších rychlostech. Zároveň nabízí výbornou pozici za volantem, která je spárována s dostatkem místa pro cestující i jejich zavazadla.
Vybírat je možné mezi benzinovými motory 1,0 TSI, 1,5 TSI a 2,0 TSI a turbodiesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Za v úvodu zmíněných 400 tisíc korun ale dostanete leda základní tříválec s minimální výbavou či vysokým nájezdem. Jedná se tedy spíše o služební vozy, u nichž je i další poškození . Pokud ovšem chcete alespoň 150 koní a méně než 100 tisíc najetých kilometrů, pod půl milionu korun se určitě nedostanete.



Na trhu s ojetinami je možné narazit i na dost exemplářů Škody Karoq. Obezřetní buďte hlavně u aut, jenž sloužily jako služební, pozornost věnujte i motoru 1,5 TSI a převodovce. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včeraJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ital Nicholas Spinelli místo Petrucciho včera 12:00
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 10:00
- Red Bull Rookies Cup 2026 opět bez české účasti 15.10.2025
- Časový program na Phillip Islandu 15.10.2025
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 15.10.2025
Nejnovější články
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
před 10 hodinamiTesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
před 11 hodinamiAnalytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
včeraTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.16. 22:19 - abgx1
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.16. 12:11 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch