Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky

Karoq na mnohé stále působí jako novinka, na trhu je ale již čtvrtým rokem, a tak se dá bez potíží pořídit jako ojetina. Kritických oblastí zatím není mnoho, s ohledem na cenu ale ani málo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky

24.10.2021 | Petr Prokopec

Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky

/

Foto: Škoda Auto

Karoq na mnohé stále působí jako novinka, na trhu je ale již čtvrtým rokem, a tak se dá bez potíží pořídit jako ojetina. Kritických oblastí zatím není mnoho, s ohledem na cenu ale ani málo.


Celosvětovým prodejům již nějakou chvíli kralují SUV všeho druhu. Škoda do tohoto vlaku naskočila před dvanácti lety s modelem Yeti, který následně prodávala až do roku 2017. A je nutno dodat, že poměrně úspěšně, zvláště pak ve Velké Británii, kde vozu zajistila nesmrtelnost recenze Jeremyho Clarksona. I přes toto renomé však Škoda s rozšiřováním nabídky SUV nebyla tak horlivá. Stojaté vody se tak rozhýbaly až v roce 2016, kdy byl představen Kodiaq. A ten až o další rok později následoval nepřímý nástupce „sněžného muže“ jménem Karoq.

Z poněkud obšírnějšího úvodu je patrné, že ani kompaktní SUV není na trhu nováčkem, byť mnohým tak stále připadá. Stále častěji se tedy objevuje i v autobazarech, kde ceny startují okolo 400 tisíc korun, což ve srovnání s novým vozem nepředstavuje zase tak velkou úsporu ani za současných bláznivých cen (Karoq dnes startuje na 614 tisících Kč). To i s ohledem na nízký věk šroubuje očekávání, které pak auto snadno nesplní. Pokud se tedy chcete vyhnout zklamání, dejte na následující rady, s nimiž přicházejí kolegové z britského Autocaru, kteří dali dohromady poznatky ze svých testů a dalších zkušeností.

Obezřetnost se doporučuje zejména u motoru 1,5 TSI, jehož reakce nejsou vždy adekvátní vzhledem ke 150 koním pod kapotou. Vše nicméně napravila úprava softwaru v roce 2019. U vozů vyrobených v únoru tohoto roku pak může být prasklý i rám sedadla řidiče. Na to se ale pochopitelně vztahuje tovární záruka, stejně jako na zadní hlavové opěrky, u kterých dvakrát proběhla svolávací akce. Některé převodovky se pak mohou přehřívat, načež je dobré trvat na testovací jízdě.

Další problémy jsou spíše již „kosmetického“ rázu. V prvé řadě je třeba zvolit, zda vám 19palcová kola, která umocňují vzhled, stojí za citelnou ztrátu komfortu. Karoserii je třeba zkontrolovat kvůli škrábancům, hlavně u vozů, kterým chybí přední parkovací senzory. A „vady na kráse“ můžete objevit také v interiéru, kde může být potrhané čalounění a poškrábané plasty. Oprava obojího přitom není levná, život s takovým vozem pak samozřejmě není snadný.

Lze pak už jen dodat, že ve srovnání se spřízněným Seatem Ateca je Karoq laděn o trochu méně sportovně, to však s ohledem na filozofii Škody a hierarchii koncernu VW nepřekvapí. V praxi to tedy znamená, že na menších kolech neucítíte kromě ostrých zlomů prakticky nic, přičemž české SUV působí stabilně i ve vyšších rychlostech. Zároveň nabízí výbornou pozici za volantem, která je spárována s dostatkem místa pro cestující i jejich zavazadla.

Vybírat je možné mezi benzinovými motory 1,0 TSI, 1,5 TSI a 2,0 TSI a turbodiesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Za v úvodu zmíněných 400 tisíc korun ale dostanete leda základní tříválec s minimální výbavou či vysokým nájezdem. Jedná se tedy spíše o služební vozy, u nichž je i další poškození . Pokud ovšem chcete alespoň 150 koní a méně než 100 tisíc najetých kilometrů, pod půl milionu korun se určitě nedostanete.


Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky - 1 - Skoda Karoq Rostislav Prokop 2020 ilu 01Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky - 2 - Skoda Karoq Rostislav Prokop 2020 ilu 02Britové proklepli Škodu Karoq jako ojetinu. Je drahá, přesto ji mohou zlobit motory i převodovky - 3 - Skoda Karoq Rostislav Prokop 2020 ilu 03
Na trhu s ojetinami je možné narazit i na dost exemplářů Škody Karoq. Obezřetní buďte hlavně u aut, jenž sloužily jako služební, pozornost věnujte i motoru 1,5 TSI a převodovce. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.