Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Daleko nejlevnější moderní kompaktní ojetinou je Fiat Tipo, jen jednotky staré auto může být vaše už za 100 tisíc
3.1.2024 | Petr Prokopec
Jako dostupné a přitom prostorné, pohledné a technicky relativně jednoduché auto měl být Tipo hitem, který vydrží, očekáváním automobilky ale nikdy nedostál. A to i proto, že ve skutečnosti moc nevydrží. Jako ojetina je ovšem i díky tomu až extrémně levný.
Svého času patřil Fiat Tipo k nejlevnějším vozům na českém trhu. Za 281 300 Kč jste v roce 2015 mohli pořídit 4 532 milimetrů dlouhý sedan s 2,64metrovým rozvorem a atmosférickou jedna-čtyřkou pod kapotou. Od té doby se však mnohé změnilo - tříprostorová karoserie už není k mání, stejně jako zmíněný motor. Místo toho lze sáhnout po hatchbacku či kombíku, které v základu využívají přeplňovaný litrový tříválec. Jeho výkon pak sice vzrostl oproti čtyřválci z 95 na 100 koní, do kapsy je však třeba sáhnout minimálně pro 489 900 Kč resp. o 30 tisíc korun více v případě kombíku.
Jakmile nicméně začnete pátrat na trhu s ojetými vozy, zjistíte, že zapotřebí je o poznání nižší částka. Ojetá Tipa lze pořídit už od pouhých 100 tisíc korun, i když půjde jen o 7 let starý vůz s nájezdem okolo 200 tisíc km. Vypadá to jako terno, jenže situace je složitější - Tipo naneštěstí dostává pověsti Fiatu jakožto výrobce nekvalitních aut. V rámci německého TÜV Reportu je v každé relevantní věkové kategorii patří některé z posledních 10 míst, to opravdu není dobré. Špatných výsledků navíc dosahuje s podprůměrně nízkým nájezdem.
Sleva tedy opravdu není zadarmo a obavy jsou nevyhnutelně na místě. Počítat je třeba se všemožnými problémy, ať už se jedná o kvalitu laku, která je na podobné úrovni jako u horších Tesel, tak s lacinými dveřními panely, které začínají po čase rachtat. Do stávky mohou vejít ovladače oken, klasickým problémem u dieselových aut užívaných častěji ve městě je ucpaný filtr pevných částic. Prověřit je rovněž třeba funkčnost multimédií, kterými jsou osazeny vyšší úrovně výbavy.
Pozornost ovšem věnujte také servisní historii, neboť pokud se původní majitel o vůz hůř staral, čekají vás s velkou pravděpodobností problémy se světly, brzdami a možná i s počínající korozí. Dobrou zprávou je snad jen fakt, že původní atmosférické motory nejsou spojeny s výraznějšími výtkami, jak už to ostatně bývá.
Zmínit je třeba ještě pár svolávacích akcí, které v minulých letech proběhly. Většina byla zaměřena na vady airbagů, proto zkontrolujte, že vámi vybraný kousek již má zásah techniků za sebou, pakliže se ho týkal. Vyplatí se investovat do aut s prodlouženou zárukou, ze které u novějších kousků stále ještě můžete profitovat. To ovšem znamená, že je třeba volit produkci z posledních tří čtyř let.
V takovém případě je třeba počítat s cenou od 250 tisíc Kč výš, odměnou vám ale budou vozy s nájezdem okolo 50 tisíc km ve stavu, který lze nazvat perfektním, tedy alespoň na pohled. I to nakonec působí lákavě a seženete-li vůz se zárukou, která alespoň z finančního hlediska řeší mnohé z výše popsaných problémů, může to být trefa do černého. Otázkou ale je, co si s autem počnete, až záruka skončí...



Ojeté Tipo je při jeho dnešních cenách jako ojetina velmi lákavé, pořídit ho můžete opravdu levně. Sleva ale jako obvykle není zadarmo, také tento Fiat patří statisticky k velmi poruchovým. Foto: Fiat
Zdroj: TÜV
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
včeraRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro borce, nebo jde o vrak?
před 49 minutamiNová spalovací verze Fiatu 500 dokázala zdánlivě nemožné. Je současně nejrychlejší i nejpomalejší v nabídce celého motoru
před 2 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 3 hodinamiČíňané nepřeháněli, jejich další klon je ztělesněnou noční můrou Rolls-Roycu
před 5 hodinamiŠkoda zprznila jednu ze svých největších ikon ve jménu pochlebování podivnému novému designovému směru
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva