Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025 | Petr Prokopec
Je to i v bazarech populární auto, které je na trhu už od roku 2006. Zrovna první generaci z toho roku se navzdory velmi nízké ceně v bazarech raději vyhněte. V případě dalších dvou pak ani tentokrát automaticky neplatí, že novější znamená lepší.
Pokud se mne zeptáte na kvalitu korejských aut, jako majitel Kie Cee'd SW druhé generace vám snadno poskytnu spoustu informací z prvé ruky. A povětšinou jsou pozitivních, neboť v průběhu dvanácti let jsem vlastně řešil pouze dva výraznější technické problémy. Tím prvním bylo čidlo ABS, které odešlo na jednom kole, druhým pak čepy řízení, jež bylo třeba vyměnit v loňském roce. Jinak si ale korejský kombík vystačil s pravidelnou výměnou oleje, brzd a pneumatik.
Je tu nicméně jedna oblast, kde bych slovo „kvalita“ opravdu nechtěl zmiňovat. Jde o světla, především pak o LEDky určené k dennímu svícení. Automobilka totiž zjevně sáhla po velmi levných komponentech, načež v mém případě nevydržely ani tolik co obyčejné žárovky. Protože jsou ale zalité do plastového krytu, nelze je vyměnit, místo toho musíte vyměnit celé světlo. A to není levná záležitost.
Tento problém jsem vyřešil jednoduše tím, že nefunkční diody nepoužívám, místo toho již automaticky po otočení klíčku otočím také levou páčkou pod volantem a zapnu klasická světla. Ta si přitom se žárovkou za zhruba stokorunu vystačí po celý rok, údržba tohoto vozu je tak opravdu nenáročná. Což ovlivnilo jak mou matku, tak i tchýni, aby u Korejců nakoupily rovněž - první Hyundai i30, druhá i30 Fastback.
Jakkoli jde o tradiční sourozence Kie Cee'd, v obou případech se již jedná o generaci třetí. Ta přišla na svět v roce 2016, přičemž Korejci přepřáhli na platformu K2. Rozvor zůstal stejný, všechny karosářské verze se však natáhly do délky. Zároveň došlo na příchod většího množství elektronických berliček, stejně jako proběhla rošáda v motorovém prostoru. A nedá se říci, že by šlo o změny vyloženě k lepšímu.
V případě dieselového Fastbacku se totiž jako velká slabina ukázal být filtr pevných částic, mimo to obě majitelky pohlížejí kriticky na asistenční systémy, které musí deaktivovat po každém nastartování. Protože korejské vozy vlastní jen několik málo let, na jiné potíže zatím nedošlo. V tomto ohledu se tedy od vlastních zkušeností můžeme přesunout ke zkušenostem německých techniků TÜV, které detailně probírají kolegové z Auto Bildu.
Naloženo od nich dostává hlavně poslední generace, u které může dojít na selhání zavěšení nápravy, a to ještě před první technickou. Ještě hůř je na tom původní i30, která byla k mání v letech 2006 až 2011, za tím ale stojí jak její stáří, tak fakt, že Korejci tehdy spíše než kvalitu řešili co nejnižší cenu. Druhá generace je oproti tomu chválena, byť na problémy u ní může dojít u řízení a u již zmiňovaných čepů.
Němci tím potvrzují mé zkušenosti, a to i co se světel týče, kdy každá novější generace je na tom lépe než ta předchozí. V případě zájmu o tu druhou vás tedy rovněž budou trápit, byť nemusíte měnit žárovky několikrát ročně jako u té první. Ke shodě s verdiktem techniků pak docházím i v případě brzd, kde se kotouče sjíždí rychleji, než byste čekali. Třetí generace je na tom o poznání lépe, selhat ale může posilovač brzd.
Zajímavé pak je, že na úniky oleje dochází hlavně u současného provedení, zatímco u první generace raději nesahejte po dieselech, jejichž hlava může snadno prasknout. Hyundai i30 z let 2011 až 2017 se tak ve finále jeví jako ideál, neboť na svůj věk zvládá ještě sloužit velmi dobře, přičemž zachovalé kousky pořídíte od přibližně 100 tisíc korun. Předchůdce je pak sice k mání za třetinu, ale jeho koupi si radši rozmyslete.
Za ojetinu třetí generace pak dáte klidně i čtvrt milionu korun, což vaše oko učiní o něco kritičtějším, auto ale adekvátně lépe neprospívá. Mimo to je otázkou, jak na tom po dalších pár letech používání budou ony elektronické berličky, které jsou největší slabinou moderních aut. Opravy tohoto druhu jsou totiž velmi drahé, přičemž u nejstarších exemplářů je už nekryje ani jinak velkorysá sedmiletá záruka.



Třetí generace i30 potrápí spíše uživatelsky než kvalitativně, jakkoliv nějaké mouchy rovněž má. Protože je jako ojetina už trochu dražší, můžete na jakýkoli problém hledět kritičtěji. Foto: Hyundai
Její předchůdce je k mání za rozumné peníze, a pokud akceptujete častější výměnu brzdových kotoučů či žárovek, nebude vás až tak moc trápit. Foto: Hyundai
Originál je pak sice k mání za babku, podléhat jeho svodům byste ale přesto neměli. Na opravách můžete zaplatit rychle víc než za samotné auto. Foto: Hyundai
Zdroje: TÜV, Auto Bild, Autoforum.cz
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 3 hodinamiFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
před 7 hodinamiJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před hodinouPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
před 3 hodinami„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
před 4 hodinamiNad kdysi převratnými dvouspojkovými převodovkami zapadá slunce. Další automobilka s nimi končí ze stále stejných důvodů
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva