Diesel nebo benzin? Projděte si výhody a nevýhody obojího v 10 bodech

 | 127 příspěvků | 22.5.2017 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený xpert

rozumnej pohled, podepsal.. | 22.5.2017 17:39reagovat
avatar

rozumnej pohled, podepsal bych

Nepřihlášený

Nekončící dilema | 22.5.2017 17:44reagovat
avatar

Nekončící dilema

Nepřihlášený

To je reklama na kačžar? | 22.5.2017 18:01reagovat
avatar

To je reklama na kačžar?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ...

Reakce na: To je reklama na kačžar? | 22.5.2017 18:12reagovat
avatar

Reklama to nebude, jen "ukradený" článek z anglie. Nevím, nepřijde mi uplně v pořádku to takhle publikovat, chápu, že je to nejspíš právně čisté, je tam zdroj atd. ale morální to v mých očích není.

Nepřihlášený

Zajímavé, podle spritmonit.. | 22.5.2017 18:19reagovat
avatar

Zajímavé, podle spritmonitor.de je ale průměrná reálná spotřeba u dieselové verze poněkud vyšší.

Nepřihlášený hrhaew

Porovnání dynamiky na sedm.. | 22.5.2017 18:23reagovat
avatar

Porovnání dynamiky na sedmičku při 60-70mph není ani vtipné.

Nepřihlášený Rolb

Dieselový motor si reálně.. | 22.5.2017 18:37reagovat
avatar

Dieselový motor si reálně říká o 5,1 litru ?

Tak tomu moc nevěřím. Spíše kolem 6l/100Km

Benzín 8l/100? V dnešní době jen z těžkou nohou nebo větším obsahem. Dneska je rozdíl diesel vs benzín kolem 1 až 1.5l/100. U dieselu je výhoda ,že člověk může mít těžkou nohu a není to tak znát na spotřebě. A dobrý kroutáky už mají i dnesní přeplnovaný benzíny.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Makročástice

Nejde o nějaké plyny NOx n.. | 22.5.2017 18:41reagovat
avatar

Nejde o nějaké plyny NOx nebo CO2, ale hlavně pominuli prachové nanočástice obohacené všelijakýma sračkama, které způsobují rakovinu, respirační choroby, astma, atd. V tom je daleko horší diesel, a proto jej na chytřejším západě vytlačují…

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

S tou spotrebou fakt nevie.. | 22.5.2017 18:58reagovat
avatar

S tou spotrebou fakt neviem, možno sa to týka dotyčného Renaultu. Napríklad s Golfom 1.4 TSI robím 8 litrov v mestskej rannej špičke na krátku trasu pod 15 km, kde sa hodne podpíše úsek s ešte studeným motorom. Mimo mesto pri dlhšej trase cez 6 litrov ak na to dupem, alebo na diaľnici kde to 6ka dosť točí. Pri rýchlostiach do 100km/h a ľahkou nohou sa spotreba pohybuje okolo 5 litrov. Myslím, že rozdieľ v spotrebe je už fakt minimálny, ide skorej o cenu paliva.

Nepřihlášený

Rozdíl diesel vs. benzín j.. | 22.5.2017 19:02reagovat
avatar

Rozdíl diesel vs. benzín je v tomto konkrétním případě 6.32 vs. 7.91. Výhodnost dieselu je tedy v praxi nižší než dle teoretických hodnot. A to ve výpočtu chybí servisní náklady.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renau lt/1478-Kadjar.html?power_s=130&power_e=130&powerunit=2

Nepřihlášený Fána

Řekl bych že je to hlavně.. | 22.5.2017 19:03reagovat
avatar

Řekl bych že je to hlavně masáž médii a někoho kdo na rušení dieselů vydělává. Je zajímavé že sajrajt co vypustí během startu jakákoli raketa nikoho nezajímá. A že ta za dobu letu toho vypustí. A amíci co bombardujou ropná pole které nemohou získat. To by všechny disely mohli jezdit 100let bez katalizátorů,lapačů a zachytávačů než by vyprodukovali tolik hnusu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Martin

Nespolehlivej francouz ne.. | 22.5.2017 19:10reagovat
avatar

Nespolehlivej francouz není dobrá volba na testy právě teď,když se provalilo,že už 20 let podvádějí s emisema u dieselů

Nepřihlášený pacho

celú debatu o díloch, rozp.. | 22.5.2017 19:19reagovat
avatar

celú debatu o díloch, rozprúdil VW svojími podvodnými maniermi. Nedá sa porovnávať dovodný dízel so spoľhlivými a tichými Francúzmi. Takže porovnanie renaultu je na mieste. Pri vw by nebolo čo porovnávať. Keď niekto píše o nespoľahlivých francúzoch, mal by sa prebudiť už je 21storočie, kde to už dávno neplatí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: celú debatu o díloch, rozp.. | 22.5.2017 19:31reagovat
avatar

pacho> Vy jste solidní komik. Diesely Renaultu vypouští v provozu nejvíc sraček ze všech. Jejich EURO6 diesely překračují laboratorní limity 25x, což je naprostý rekord. Horší výrobce dieselů neexistuje:

http://equaindex.com/equa-air-quality-index/

Nepřihlášený Blacksite

JOjo, ja si se svoji mazdo.. | 22.5.2017 19:37reagovat
avatar

JOjo, ja si se svoji mazdou 3 2.0 skyactive jezdim pekne za 5,8 at jedu kam jedu a pokud si nekdo mysli, ze se loudam, at si to mysli, za me jednoznacne benzin ;)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mech

Teď už v diskuzi chybí jen.. | 22.5.2017 19:49reagovat
avatar

Teď už v diskuzi chybí jen nějakej bambula s 10 let starou "spolehlivou" japonskou atmosférou co to všem nandá.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jirka

Reakce na: Teď už v diskuzi chybí jen.. | 22.5.2017 19:53reagovat
avatar

Tady jsem jeden bambula. Japoncu jsem mel nekolik a vzdycky mi ho nejakej pitomec sesrotoval na totalku. Motory co me zaujaly. 1.5 vtec honda 115 k honda legend 3.5 to ficelo. Honda accord 2.0 147 ps takovy usedlejsi. A nejvic v zatackach mi drzel honda accord coupe 3.0 jeste lip nez prelude bez 4swd

Nepřihlášený JohnST

Redakturek sa prizivil na.. | 22.5.2017 20:05reagovat
avatar

Redakturek sa prizivil na kauze dieselgate. Tot vse.

Nepřihlášený Jiří

Reakce na: JOjo, ja si se svoji mazdo.. | 22.5.2017 20:23reagovat
avatar

Jojo a po deseti letech ze své mazdy 3 2.0 Skyactive pomalu a jistě diky korozi vypadnete. Věřte, že bych to nejraději nenepsal a těšil se 165 k podobně jako Vy.

Nepřihlášený Jura

Mě by jen zajímalo, která.. | 22.5.2017 20:28reagovat
avatar

Mě by jen zajímalo, která chytrá hlava přišla na to, že spalováním menšího množství kvalitnějšího paliva za vyšších teplot a tlaků vznikají horší emise?!? To je na Nobelovku! Nebo se vychází z absurdit při měření emisí, kdy se dizl vytáčí do bezvědomí a benzíňák vrká někde na půl plynu?

Mám dizl a nad 3000ot. nejdu, tak proč měříme na 5500ot?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepa

Benzín do sekačky, naftu d.. | 22.5.2017 20:29reagovat
avatar

Benzín do sekačky, naftu do traktoru. LPG rulez.

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: Mě by jen zajímalo, která.. | 22.5.2017 20:41reagovat
avatar

Jura> K pochopení problému je potřeba povědomí o organické chemii. Po absolvování 4 třídy pomocné školy to skutečně bude nad vaše síly. Benzín a Nafta obsahují jiné uhlovodíky a jejich nedokonalým spálením rovněž vznikají jiné produkty, přičemž ty naftové jsou výrazně jedovatější. To že vám z dieselu leze v podstatné míře Bezoapyren s otáčkami nesouvisí vůbec.

Nepřihlášený

Benzinové a i naftové moto.. | 22.5.2017 20:53reagovat
avatar

Benzinové a i naftové motory jsou na maximu a kdyby někdo záměrně nebrzdil vývoj aut na alternativní paliva byla by tato diskuze zbytečná

Nepřihlášený zizour

Takže vítězem je LPG. Cena.. | 22.5.2017 21:07reagovat
avatar

Takže vítězem je LPG. Cena paliva je poloviční, emise minimální. Co ještě řešit?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Za mě ani jedno. Smrad a šk.. | 22.5.2017 21:10reagovat
avatar

Za mě ani jedno. Smrad a škodliviny vychází z obou, ale nafta zkrátka smrdí víc, a to i u nových aut. Stačí jít kousek pěšky u nějaké frekventované ulice v Praze v dopravní špičce. Jeden dýzl vedle druhého a smradu, že by jeden padl. Těším se na elektřinu/vodík/cokoliv co nebude ve městech vypouštět smrady.

Nepřihlášený DarkAber

Vystridal sem asi 9 aut (r.. | 22.5.2017 21:10reagovat
avatar

Vystridal sem asi 9 aut (rocnik 1981) a krom posledniho/aktualniho to byl vzdy benzin a atmosfera. Nejlepsi srovnani: FF I r.v.1999 1.8 92kw zetec vs Seat Toledo 5P 1.6mpi 75kw r.v. 2009 - focus byl zivejsi a min zral (pod 8l a to sem to tenkrat tocil, jeje :)) Dneska jezdim SO III 1.6tdi combi a pri nalozenym aute a plnym plynem jezdim do 4.6l...

Rad bych znovu paradni benzin atmo, ale Mazda se mi nelibi :/

Nepřihlášený DarkAber

Reakce na: Takže vítězem je LPG. Cena.. | 22.5.2017 21:13reagovat
avatar

Zkus s tim zajet do podzemnich garazi, napr Palladium v Praze - nemas sanci, jedine venku, kde je nonstop narvano...

Nepřihlášený Sir CHerokee

Jsme příznivcem benzínu. A.. | 22.5.2017 21:19reagovat
avatar

Jsme příznivcem benzínu. Ale hlavně, ať zůstane výběr! Svoboda volby. Bohužel zelení ekofašisti z řad levice napříč evropskými státy úspěšně pokračují v tažení proti dieselům (nesmyslné normy, ecopropaganda, sankce). Je úpln jasné, že pokud zvítězí další na řadě budou benzíňáky. Vysvětlí nám, že to je zlo a vnutí nám svoje představy. A to je špatně!

Nepřihlášený Temp

Diesel má ještě jednu výho.. | 22.5.2017 21:34reagovat
avatar

Diesel má ještě jednu výhodu. Pro někoho absolutně nedůležitou, jiného by mohla zajímat. Náchylnost chytnutí kvůli poruše, či havárii. Zatímco benzín chytá hodně ochotně, nafta se zapálit jen tak nedá.

Drtivá většina shořelných aut po nehodách jsou právě benzíny. Pro mě je to třeba jediný důvod, proč mít diesela. Uhoření je jedna ze smrtí, které bych se rád za každou cenu vyhnul.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený BambulaNipponAtmosfera

Jasne, benzin bokem se sha.. | 22.5.2017 21:34reagovat
avatar

Jasne, benzin bokem se shani porad hur nez naftalin treba za 20 k litr..A tak neni nadto si vypalit z obili ci ertepli skaredych na Vysocine trochu lihu a mixnout to s benelli v tom spravnem pomeru.I japoncik motor je ucenlivy a postupne papa tuto krmi.Za me E85/E75/E50 apod.Viva Brasil!

Nepřihlášený Chuan Perverez

Ropáky - tedy ty staré pok.. | 22.5.2017 21:36reagovat
avatar

Ropáky - tedy ty staré pokud potkám v kopci a za studena je to jako v plynové komoře. Do moderních aby člověk lil AdBlue. Pro ty co jezdí kolem komína se ropák neoplatí. Za mě - preferuji benzín. Ropáka jen u motorky jako raritku.

Nepřihlášený Benzin Rulez

Nafta patrí do kamen. | 22.5.2017 22:25reagovat
avatar

Nafta patrí do kamen.

Nepřihlášený jj

Reakce na: Nejde o nějaké plyny NOx n.. | 22.5.2017 22:32reagovat
avatar

presne tak loni jsem byl v NY rano jsem si musel zabehat v central parku byly to dva bloky tak vybehnu z hotelu a rani spicka... 8miproude silnice rikam si to bude smrad no co se da delat bezim bezim a nic, pritom hromady nastartovanejch aut okolo pak mi to doslo NIKDE ZADNY Diesel...

Nepřihlášený diselhnus

Reakce na: Nejde o nějaké plyny NOx n.. | 22.5.2017 22:34reagovat
avatar

mocovina no nevim cpat si takovej sajrajt do motoru nejen ze za to musim platit, ale taky co mocovina dela s kovem....blee

Nepřihlášený Unjeonsa

Opravdový fanda do aut jez.. | 22.5.2017 22:48reagovat
avatar

Opravdový fanda do aut jezdí výhradně benzín. Nafta byla, je a vždy bude svinstvo, které patří max. do traktoru, lokomotivy. Bude vždy to nejpodřadnější palivo, podobně jako dříve uhlí, dřevoplyn. Do pořádného auta, podobně i do sportovního auta patří výhradně jen benzín. Je dynamičtější, čistší, tišší, komfortnější, méně smrdí, někomu i voní. Osobně bych si diesel nikdy nekoupil, přes to vlak nejede, je to humus.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

pofiderni vyhodnost naftak.. | 22.5.2017 23:02reagovat
avatar

pofiderni vyhodnost naftaka stoji a pada na danovym zvyhodneni nafty oproti benzinu. byt spotrebni dane benzinu a nafty obdobne, litr benzinu stoji o 3kc min nez litr nafty a naftak si koupi jen ten největší dunihlav.

a nezapomínejte na to, ze spalenim 1 litru nafty vznikne o 10% vic CO2 nez spalenim 1 litru benzinu.

a jak uz někdo uved, 5.1 nafty v realu je nesmysl, podle spritmonitoru to je 6.3 nafty a 7.9 benzinu. a jestli ma někdo aspoň pul mozku, tak benziny si lidi kupujou na kratky trasy a naftaky na delší, tedy za srovnatelných podmínek na tom naftak bude hur nez uvadi ten "odbornik"

Nepřihlášený UNL

Auto musí vonět benzínem a.. | 22.5.2017 23:07reagovat
avatar

Auto musí vonět benzínem a mít fofrklacek Tak to vždy bylo a mělo by zůstat. To je pak radost z ježdění.

Nepřihlášený USA

Reakce na: Diesel má ještě jednu výho.. | 22.5.2017 23:09reagovat
avatar

volal sem hasice k horicim zanovnimu naftaku po narazu do stromu. posadka vyskocila a rozutekla se, takze to zas takova pecka nebyla. nez prijeli hasici, byl ten slavnej naftak total vyhorelej.

tak si nedelej zadny velky iluze

Nepřihlášený jirka

LPG 1000% | 22.5.2017 23:13reagovat
avatar

LPG 1000%

Nepřihlášený slv

Celá nafta je stejný daňov.. | 22.5.2017 23:32reagovat
avatar

Celá nafta je stejný daňový podraz jako korunové dluhopisy. Kdysi byla stanovena nižší spotřební daň, protože údajně méně ničí životní prostředí. Byla to lež, kterou pravděpodobně pomohly šířit evropské automobilky. Tolik tzv biopaliva se do benzíňáků nedostane. Nikdy jsem ropáka neměl a nikdy nelitoval.

Argumenty autora článku jsou dost pochybné. Ojeté diesely už nikdo nechce a bude hůř.

Mimo spotřební daň tam chybí další argument. Mnoho ropáků a ne zrovna starých jezdí bez filtru pevných částic. Stát za nimi na křižovatce při rozjezdu je na bejzbolku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený petr

Všichni řešíte spalovací m.. | 22.5.2017 23:45reagovat
avatar

Všichni řešíte spalovací motory u aut, co takhle se zamyslet nad leteckým průmyslem, který za posledních pár let stoupl asi 20 krát výše. Takové průměrné letadlo (Boeing 737) při vzletu vypustí tolik škodlivin, což bych mohl s dieslem 3,0 jezdit naplno minimálně 5 let abych vyrovnal vypuštěné škodlivé plyny do ovzduší tímto zmiňovaným eroplánem. Asi něco, jak už zde bylo zmíněno o vypuštěných raketách. Co vy na to pane propagační redaktore na benzíny. Za mě Diesel, ale od 250 PS výše, neboť slabší diesly už dnes opravdu pokořily benzínové přeplňované agregáty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený petr

Jenom bych lépe upřesnil m.. | 22.5.2017 23:52reagovat
avatar

Jenom bych lépe upřesnil moje poslední souvětí. Jednoduše vysvětleno, v kategorii do 130 PS u mně vítězí benzín, možná jsem to špatně v předešlém článku napsal méně chápavě.

Nepřihlášený Kume

Rudolf Diesel by sa divil.. | 23.5.2017 00:15reagovat
avatar

Rudolf Diesel by sa divil ako sa tu znevazuje jeho vynález,ktorý pomohol vybudovať vyspelé ekonomiky a ušetril iba na spotrebe biliony ton CO 2 ktoré sa nevypustilo do atmosfery a samozrejme $,?,€,ktoré sa investovali inam a nie do paliva.

Nepřihlášený Vít Koutný

Reakce na: Řekl bych že je to hlavně.. | 23.5.2017 06:19reagovat
avatar

Zcela souhlasím!Vůbec nejsou započítány globální emise vojenských agregátů,včetně těch leteckých,raket,různých výbušnin a také spotřeby plynů,uhlí apod.A zvláště se článek vůbec nezabývá obrovským nárůstem kamionové dopravy,která vytlačila ekologičtější železniční!!! Vždyť jeden čtyřosý vagon pojme náklad dvou kamiónů cca 60t!!!

Nepřihlášený Milan

Reakce na: To je reklama na kačžar? | 23.5.2017 06:27reagovat
avatar

S tou spotřebou to jako reklamní článek nevypadá ?

Nepřihlášený Karel

Reakce na: Všichni řešíte spalovací m.. | 23.5.2017 06:45reagovat
avatar

Argumentovat letadlama (popř. loděma) je zcela mimo. Já ještě letadlo startující z ulice neviděl, zato smradlavejch dízlů působících mi rakovinu plic je tam plno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ivošek

Reakce na: Nejde o nějaké plyny NOx n.. | 23.5.2017 07:00reagovat
avatar

Já jezdím na LPG a když mám před sebou coudiciho

a odporne smrdího diesla ta se mi jen zvedá kufr.

5 tiraků nesmrdí tak jako 1 20tiléta audina .

Nepřihlášený honzafi

Změna klimatu, tomu se mus.. | 23.5.2017 08:15reagovat
avatar

Změna klimatu, tomu se musíme smát asi vždycky. Zapátráme-li v historii, zjistíme, že v dobách středověku a ještě novověku (před malou dobou ledovou) byly teploty vyšší jak dnes. Pouze se za poslední 2 století vracejí tam, kde byly.

Jinak není to jen o dieselgate, ty nesmyslné emise ruku v ruce s kujvítky jako EGR, DPF, atd. dělají z dřívě nesmrtelných nafťáků lagric, jehož provozní náklady, nemluvě o cenách za opravy, zamordují jakoukoliv úsporu.

Po letech s turbodiesely jsem se přes turbobenzín nakonec vrátil k tomu, co je nejvíce odzkoušené - třílitr benzín atmosferický. A i při měsíčním nájezdu kolem 5,5 tis. nevidím důvod pro nějaké "úspory". Hold musí se u auta počítat celková amortizace, ne jen co je na stojanu u benzinky.

Nepřihlášený j

Reakce na: Diesel má ještě jednu výho.. | 23.5.2017 08:24reagovat
avatar

Nesmíš tolik koukat na americký filmy.

Nepřihlášený

ceny na čerpacích stanicíc.. | 23.5.2017 08:29reagovat
avatar

ceny na čerpacích stanicích dnes nejsou zcela směrodatné, cena za STK, opravy, apod může dnes i v budoucnu hrát daleko významnější roli... cena za DPF v podstatě zruší jakoukoliv výhodu motoru kterou najdete...

Nepřihlášený Jerry.Gunman

Diesel vs. Benzín: SPOT.. | 23.5.2017 08:48reagovat
avatar

Diesel vs. Benzín: SPOTŘEBNÍ DAŇ: na deklarované výhodnosti naftových motorů se samozřejmě podílí i nižší sazba spotřební daně, placená z nafty. Cílem by ale nemělo být ZVÝŠENÍ daně u nafty - ale naopak SNÍŽENÍ daně u benzínu tak, aby obě paliva byla daněna stejně. Jenže to je, jak se obávám, u nás nedosažitelný cíl. Náš neustále rostoucí státní bumbrlíček nám neustále bere víc a víc všeho - svobod i peněz. Ale to není na diskusi zde. RESUMÉ - cenu nafty i benzínu určuje stát, resp. ministr financí a partička vykuků okolo něho. S tím nic neuděláme... SPOTŘEBA PHM: (porovnávejme stejné typy motorů - tedy atmosférické benzíny s nafťáky a přeplňované benzíny s přeplňovanými nafťáky...) benzínové motory - se obecně považují za jednodušší, jsou lehčí, mají vyšší litrový výkon, rychleji se prohřívají na provozní teplotu a mají vyšší rozsah "rozumně použitelných otáček pro různé jízdní režimy. To je ale vykoupeno o cca 20% vyšší reálnou spotřebou oproti dízlu. Spotřeba benzínového motoru je také mnohem více závislá na jízdním stylu daného řidiče. Dva různí řidiči mohou na identické trase s identickým vozem dosáhnout výrazně odlišných spotřeb. Naftové motory jsou naopak těžší, s nižším měrným výkonem, nižším rozsahem otáček, nižší produkcí "odpadního tepla" (tedy pomalejším prohříváním), vyšším kroutícím momentem a z toho vyplývající nižší spotřebou. Obecně bych řekl, že naftové motory jsou (právě díky svým charakteristikám) vhodnější pro kombinaci s automatickou převodovkou. Spotřeba "dízláka" je také méně závislá na jízdním stylu. Jestli "to budu drtit" nebo pojedu stylem důchodce, nebude rozdíl ve spotřebě tak velký, jako u benzínu. RESUMÉ - podle mne je benzín vhodnější pro menší a lehčí auta pro "sportovnější" jízdu, a více krátkých cest; pokud ale ročně "natočíte" 30 a více tisíc km a když už do auta sednete, jedete alespoň 3/4 hodiny, je určitě lepší mít motor dízlový EKOLOGIE: je dnes politikum, zdroj peněz a téměř náboženství... Ekol..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Nový dpf pre 1.6 tdi stojí.. | 23.5.2017 08:49reagovat
avatar

Nový dpf pre 1.6 tdi stojí 400 euro=cca 11 000 Kč.Niekomu vydrží 100 000 inému 200 000 km.Ak ušetrim na palive 2 L na 100 km +nižšia cena nafty je to úspora 2500-3000 euro=cca 68 000-81000 Kč na 100000 km.Za ušetrené pôjdem aj s rodinou svojim "rakovinometom smradlavym" na 2 týždne do Chorvatska,alebo lietadlom na nejaký Grécky ostrov.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jerry.Gunman

(příspěvek se mi rozdělil,.. | 23.5.2017 08:59reagovat
avatar

(příspěvek se mi rozdělil, takže znovu) CELKOVÝ ZÁVĚR: Pečujme o své "plechové miláčky" i ostatní dopravní prostředky, jezděme rozumně a tak, abychom své okolí neobtěžovali / neotravovali / neohrožovali nad nezbytnou míru. Jak to tak vypadá, tak za 30-40 let si už nezajezdíme, protože (1) TECHNOLOGICKO-OPTIMISTICKÁ VARIANTA - automobily budou plně autonomní a automatizované a budou poskytovat asi tolik řidičské zábavy jako taxi, řízené 80 letým důchodcem s parkinsonem a bez brejlí. Prostě si přivoláte dron, sednete do něho a on vás dopraví, kam bude třeba. Jízda autem se pak stane stejným koníčkem, jako je dnes běhání nebo jízda na koni (2) EKOLOGICTICKO-PESIMISTICKÁ VARIANTA automobily a individuální doprava en bloc budou zrušeny (resp. dostupné pouze pro některé), protože "auta smrdí" a ničí tvář naší matky Země (3) POLITICKO-PESIMISTICKÁ VARIANTA vlivem stávajících dramaticky velkých a rychlých změn ve struktuře evropskéhio obyvatelstva se Evropa změní na Eurabii a protože "alllllááááááh akbar", auta postupně zmizí - stejně tak, jako krítce po pádu říma zmizelo 90% tehnickýchvýdobytků římské civilizace Tož tak :-)

Nepřihlášený Láďa

Diesel mi v zimě začne top.. | 23.5.2017 11:01reagovat
avatar

Diesel mi v zimě začne topit tak po deseti kilometrech, benzín po dvou.

Nepřihlášený maTooB

Mam turbobenzin aj turbodi.. | 23.5.2017 11:48reagovat
avatar

Mam turbobenzin aj turbodiesel a mozem zodpovedne povedat, ze JEDINOU vyhodou dizlu je spotreba paliva, v nicom inom sa na turbobenzin nechyta, kto tvrdi nieco ine klame aj sam seba :)

Nepřihlášený

Reakce na: Nový dpf pre 1.6 tdi stojí.. | 23.5.2017 11:49reagovat
avatar

to je pěkný, ty pojdeš do chorvatska, a chorvati s tebe dostanou rakovinu, doufam že se po cestě nabouráš a chcípneš i s rodinou

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Reakce na: to je pěkný, ty pojdeš do.. | 23.5.2017 12:32reagovat
avatar

Môj smradlavy rakovinomet má koncovku výfuku strieborne kovovou na rozdiel od tvojho TSI-cka, ktorá je čierna jak box na topánky.Ten smradlavy rakovinomet všetky micro a nano častice,sadze,... zachytí a spali v dpf-ku zatiaľ čo ti s tvojim "čistým" tsi zamorujes sadzbami a iným nespalenym svinstvom svoje okolie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Môj smradlavy rakovinomet.. | 23.5.2017 14:24reagovat
avatar

Ale ja žadny tsi-cko nemam :D doufam že tvoje deti dostanou rakovinu z toho tdi-cka :)

Nepřihlášený JT

"Ale ja žadny tsi-cko nema.. | 23.5.2017 16:07reagovat
avatar

"Ale ja žadny tsi-cko nemam :D doufam že tvoje deti dostanou rakovinu z toho tdi-cka :)"

Jsi odporný zmr-d, mám chuť tě drapnout za prd-el a dovézt tě na dětskou onkologii.

Přát někomu něco tak hrozného, je odporné, sám jsi se pasoval na lidksou zrůdu ty hnusný anonyme.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: Môj smradlavy rakovinomet.. | 23.5.2017 16:55reagovat
avatar

Kume> Omyl. Ten váš smradlyvý rakovinomet ty mikro saze zachytí ve filtru, během regenerace spálí, a ve formě nano sazí vymete ven. Doporučuji projít nějakou hezkou studii o velikosti částic a jejích emisích při regeneraci DPF. Čím menší částice, tím hlouběji se vám dostane.... O lahůdkách typu benzoipayren, který ten váš sračkomet vypouští ani nemluvit. Stačí počkat, až si zahrajete naftový trojboj (turbo-vstřiky-dvojhmota) a ona vás ta legrace na účet nás všech zase přejde.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "Ale ja žadny tsi-cko nema.. | 23.5.2017 17:03reagovat
avatar

To zas bude nějaký náctiletý onanista. Až z toho vyroste, tak se uklidní. Pak bude rád za 1.6 tdi a dovolenou v Chorvatsku.

Nepřihlášený Ekolog?

Reakce na: Kume> Omyl. Ten váš smradl.. | 23.5.2017 17:10reagovat
avatar

Při vší úctě k vám a všem podobně smýšlejícím doufám, že nikdo z vás nekouříte, nechlastáte, nejíte kupované potraviny nabité různými šmakuládami a bydlíte někde v jeskyni nebo jinde na čerstvém vzduchu a bez energií a věcí třeba vyrobených z ropy. Jinak bych tu o škodlivosti dieselového motoru pomlčel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený zdenek

benzín je benzín,nafta pat.. | 23.5.2017 17:54reagovat
avatar

benzín je benzín,nafta patří do traktorů. už jenom ten smrad z nafty je pro města smrtelný

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: Při vší úctě k vám a všem.. | 23.5.2017 18:03reagovat
avatar

ekolog> Správně. Nekouřím, nechlastám, odpadky převlečené za potraviny nežeru a kdyby podobní exoti jako vy nezasírali vzduch, možná by se i dobře dýchalo. V praxi úplně postačí, když spotřební daň na naftu nebude umnělě zvýhodněna, a diesel bude muset nasilnici plnit stejní limity jako benzín. Pak si toho chrochta nikdo z vás kolenovrtů nekoupí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: "Ale ja žadny tsi-cko nema.. | 23.5.2017 19:08reagovat
avatar

Chceš napsat mojí adresu? Jsem z chomutova, můžeš přijet a já tě chytnu za prdel, to se ještě budeš divit :)

Pokud nám někdo otravuje ovzduší smradlavym tdi a ještě se tim veřejně chlubí jak jezdí za 4litry a ušetří 3 koruny na 100km aby mohl jet kazit vzduch do chorvatska tak si nezaslouží nic jinýho než aby jeho děcka pomalu umíraly na rakovinu, on by si pak to tdicko rozmyslel. Předpokládam že ty už si svoje děcka rakovinou z turbodízla nakazil a na tu onkologii za nima jezdíš co?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Kume> Omyl. Ten váš smradl.. | 23.5.2017 20:25reagovat
avatar

Dpf vypustí o 90% menej svinstva než priamovstrikovy benzín bez filtra emitujuci nano častice a sadze do ovzdušia.Diesel s euro 6 už teraz plní emisné limity a v CO2 benzín jednoznačne prekonáva.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Chceš napsat mojí adresu?.. | 23.5.2017 20:29reagovat
avatar

Nafta je boží dar a Rudolf Diesel bol mesias zaslaný na zem, aby naučil ľudí tento dar využívať k svojmu prospechu.Amen

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Otraveny sip

Mam oboje, dizlaka i benel.. | 23.5.2017 20:47reagovat
avatar

Mam oboje, dizlaka i benelli.Do LPG bych nesel,to je pro ultra socky-jednak komplikace,rocni prohlidky navic,zivotnost nadrze,vyssi cena za emise,nizsi ziv.motoru,zejmena sedel ventilu,nutnost pripravku jako FlashLube a tez nemoznost zasoukat se do vetsiny nor k podz.parkingu. Mam TDI od "zlosynu" VW, jeste rotacku 81kW Euro 2 a pak atmosferu 4ventil, s tou jezdim spis v mrazech,taky euro 2, platil jsem tedy ekovyderacne 2x3000. Na delsi streky (200 km urcite) beru TDI a na sobotni nakup odstehovani vozik (tazne),radeji ten benzin, i na okruh, protoze se 125kW pri 6000 ot. se uz da jet docela "svizne".Snese dokonce i horsi benzin smrncly az 1/4 E85.A nic jineho kupovat nehodlam, pokud ty vozy "nezdechnou uplne".

Nepřihlášený petr

Reakce na: Argumentovat letadlama (po.. | 23.5.2017 21:48reagovat
avatar

Ono je třeba brát v úvahu, že někdo bydlí u letiště a ty škodlivé zlostné plyny přímo z těch letadel snídá, obědvá, večeří a také popíjí v kávě, když třeba odpočívá v pergole. Takže nemusí to letadlo vzlítat z ulice. Akorát nejsou moc cítit ale testy ve městech tohle vše odhalily, problém je, že se to nesmí dostat na světlo, neboť letecký průmysl je obrovský přínos do státní pokladny a pro letecké společnosti. Až pojedeš za dnešním moderním TDI, tak neucítíš vůbec nic, takže jen plané řeči, že ti diesly způsobují rakovinu. Je to ekvivalent, jak s těmi letadly, citíš něco, když to nad tebou vzlítá dopravní letadlo? Já ne, ale to, co to vypouští nechtěj ani vědět.

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: Dpf vypustí o 90% menej sv.. | 23.5.2017 22:11reagovat
avatar

Kume> DPF akorát zachytí mikro částice, a vypustí je během regenerace jako nano částice. Těch 90% (10x méně) je vztaženo k počtu částic, nikoliv k množství, a už vůbec nezohledňuje skutečnost, jaké jedováté látky jsou na ně navázány. Benzoapyren, který dieselový motor produkuje, je dle WHO cca 5000x více toxický, než jakýkoli uhlovodík po spálení benzínu. Ale klidně tady blábolte dál.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jenda

Reakce na: Nafta je boží dar a Rudolf.. | 23.5.2017 22:19reagovat
avatar

A teď ruku na srdce, vážně ti stojí ty 2l/100km ušetřeného paliva za ten smrad, vibrace atd.? "Rakovinomet" je každý tdi bez ohledu EURO normy, to je bez diskuze. Diesel je ok do pracovních strojů ale v osobním autě to nemá co dělat. Já třeba jezdím za 15L/100km benzínu a vůbec mi to nevadí takže vážně nechápu proč je někdo ochotný čichat ty smrady kvůli minimální úspoře.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jarousek

driv sem s predkomurkacem.. | 23.5.2017 22:21reagovat
avatar

driv sem s predkomurkacem jezdil na repku ruzny fritaky z hodpod trafooleje plny PCB, pravda,jezdil sem s rouskou respiratorem, ted ale resim t-d-icko.A tam dis mam naftu vod kanionaku,co "vysetrej po ceste" a to znackovou o-m-v za 18+20 podle vodberu,preci nebudu palit benzin kterej pod "tricku" nejde, zejo...navic ty pary a jednou sem si postrikl ruku a nestalo mi pak pero skoro mesic.Bensin je vetsi jed a hlavne horlavejsi nez nafta (tridy.1 a 4 to je rozdil!),zplodiny,pravda to je jina -jedy sou to voba,jen proti dieslu je v mode zrovna visilovat

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Kume> DPF akorát zachytí m.. | 23.5.2017 22:38reagovat
avatar

Benzopyren produkujú benzinaky aj diesle,vzniká oterom pneumatík o asvalt,nachádza sa v cigaretovom dyme,smazenom a udenom mäse,ale hlavným producentom sú uholne elektrárne u nás Prievidza,Handlová,Nováky u vás Ostrava,Karviná,Fridek Mistek.Netreba hľadať čerta tam kde nie je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Reakce na: A teď ruku na srdce, vážně.. | 23.5.2017 22:49reagovat
avatar

Radšej sa zamysli, alebo polož otázku prečo budú musieť mať o jesene priamovstrekove benzíny dpf.

Odpoveď :aby mali 10x menej pevných castic,ako majú v súčasnosti.

Ťažko niekomu vysvetľovať úsporu 2 L na 100 km,ak jazdí za 15 a je mu to jedno...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ekolog?

Reakce na: ekolog> Správně. Nekouřím,.. | 24.5.2017 06:49reagovat
avatar

Tak to klobouček dolů. Jste dokonalý a uvědomělý občan. Úplný Mirek Dušín. Kam se na vás kolenovrti hrabou.

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: Radšej sa zamysli, alebo p.. | 24.5.2017 07:24reagovat
avatar

Kume> Primovstrikovane benziny budou mit GPF kvuli snizeni produkce sazi. Primy vstrik = produkce sazi bez ohledu na palivo. GPF v cene 1000CZK snizi emise pevnych castic cca 2000x (tzn. o několik řádů méně částic než u dieselů). I naprostý laik pochopí, že když diesel s filtrem v ceně 10.000 - 100.000CZK má jen 10x méně sazí než benzín bez filtru, asi ty saze nebudou stejné. Nebezpečnost sazí pak spočívá v jejich velikosti (čím menší tím horší) a v látkách, které jsou na ně navázány. A pokud si myslíte, že spálením složitého uhlovodíku jako se vyskytuje v Naftě získáte stejné produkty hoření jako z benzínu, nemáte to v hlavě v pořádku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: Benzopyren produkujú benzi.. | 24.5.2017 07:25reagovat
avatar

Kuma> Benzoapyren se v mezi produkty spalování beznínu prakticky nevyskytuje. Významnou toxickou slozkou emisí z benzínu je benzen, ktery je dle WHO 5000x mene toxicky nez Benzoapyren (z dieselu)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

Reakce na: Kuma> Benzoapyren se v mez.. | 24.5.2017 07:51reagovat
avatar

A Kefalín, čo si predstavite pod pôjmom 5000x méně toxický? Už se těším, až nebudou jezdit diesely. Bude 5000x méně rakoviny! A co když to tak nebude, jakýho zabijáka si WHO vybere potom?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Kume> Primovstrikovane ben.. | 24.5.2017 09:40reagovat
avatar

Nemci porovnali a zmerali (autobild) pevné častice z jediného benzinoveho auta ktoré používa filter mercedes S500 a ďalších benzinakov bez filtra.Porovnavali s dieslom s dpf. Výsledky: Diesel s dpf -5 castic na cm3 Mer.S500 s filtrom-8769 castic cm3 (1753-x menej) Hyundai i10 atmosféra -28 337 častic cm3 Twingo Tie nepriamy vstrekovač 69000 castic Bmw 218 i -115000 castic Passat 1.8 tsi -180000 castic Mazda mx5 - 375000 castic Golf 1.4 tsi 660 000 castic Víťaz mondeo 1.5 eco boost 1 790 000.(358000 x viac) Z toho vyplýva že priamovstrekovy benzin v S 500 produkuje tak malé nano častice, že ho nezachyti ani filter.V hlave to mam na rozdiel od teba v poriadku a nevyvolávam tu vášne na fóre proti dieslu argumentami ktoré stoja na hlinených nohách.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Abc

Reakce na: Nemci porovnali a zmerali.. | 24.5.2017 10:49reagovat
avatar

Ty seš fakt vocas

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Ty seš fakt vocas | 24.5.2017 11:18reagovat
avatar

http://www.autobild.de/artikel/russpartikelfilter-fuer-benzi ner-5775519.html

Nepřihlášený FG

Reakce na: Nemci porovnali a zmerali.. | 24.5.2017 13:30reagovat
avatar

Kašli tu na to. Nemá to cenu se tu s nima hádat. Jedni něco dle platné legislativy homologují a prodají, aby Ti to za pár let začli jiní zakazovat. Kolotoč prodeje aut se nesmí zastavit, proto pořád tyhle aférky jako dieselgate, downsizing, snižování spotřeby, regulace. Zdraví lidí zajímá jen pár lidí, co na tomhle neprofituji a v tomto případě zrovna diesel nevlastní. V okolí neznám nikoho, kdo by si koupil benzínové auto, protože je ekologičtější stejně jako jsem nikde nenašel statistiku prokazující snížení čehokoliv po zavedení nízkoemisních zón. Pokud má někdo k dispozici, poustněte mi to, rád si rozšířím obzory.

Nepřihlášený Kadla kadla

mi je to suma fuk mam star.. | 24.5.2017 14:02reagovat
avatar

mi je to suma fuk mam stare bmw 525 tds coz je hrozny srac.Taky kockolapku Pezotku 406 coupe Hdi ale nejradejc jezdim Hummerem a je mi u hemeroidu,ze to zere pres 30 na 100.Uz ten pocit jak dedci ve fabijich apod. trasoritkach radej uhejbaj.Taky nasrani mestaci,co musi volat dalsi vuz,kterej vubec na me ma boticku.Cely tzv. ziv

prostredi je mi ukradeny! Stejne je to zmanipulovany ekovlkodlakama, velkolobby repkopestitelu,slunickarema,havloidy apod.svoloci,ktera nikdy jako ja,makat 14h denne a tvrde NEbude,rika to i proofa Klaus,mj.

vydava zrovna novou knihu!Takze veskery sci+fi typu globalni okchundovani,skleniky,freony,CO2,NOx,benzoapyren,benzen,mikr ocastice,DPF apod.-nasrat,jsou mi u leveho hemoroidu!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: mi je to suma fuk mam star.. | 24.5.2017 15:11reagovat
avatar

zapomel si napsat ze mas hummer na plyn

Nepřihlášený Kadla kadla

ne,mam zel H-monstrum uz n.. | 24.5.2017 15:31reagovat
avatar

ne,mam zel H-monstrum uz naftaka a slapu tomu dost za krk jedu co to da...az chcipne,koupim ale H-cko v benzinu,trebaze se mi nelibi prectava,ze v tom muzu uhoret..a predelavat H do LPG muze leda imbecil.V nemecke Bundeswehr pry ale jezdi cast H na CNG a maji to posveceny udajne i z USA,jen tam pridavaj nejaky speci Militec a Bishopa a volej menej driv dle US normy tedy 6000 mil cca 9-9,5 tkm.A ze toho voleje taky je,to by vytopilo i spital v kotli v mrazech!

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: Nemci porovnali a zmerali.. | 24.5.2017 19:44reagovat
avatar

Odkaz nefunguje, a to co jste to popisoval ma naprosto nulovou vypovidaci hodnotu. Srovnavate nejaky "obecny diesel s DPF" s konketnimi modely aut. Neni jasne, jakou metodikou se to merilo, a udaj 5 castic na cm3 je zjevne lzivy, protoze pri regeneraci DPF ten bordel leze vsechen ven. Tady mate nejake relevantni studie:

https://www.transportenvironment.org/press/new-pe trol-engines-cause-more-air-pollution-dirty-diesels

https:/ /www.transportenvironment.org/publications/particle-emission s-petrol-cars

Ale to je vcelku jedno. Abyste to mohl vubec porovnavat, musel byste znat velikost a distribuci castic, a hlavne latky na nenavazane, protoze cisty uhlik sam o sobe problem neni. A pokud verite tomu, ze spalenim nafty dostanete stejne produkty horeni jako spalenim benzinu, nemate to v hlave v poradku. Saze z dieselu je jina nez saze z benzinu, aromaticke uhlovodiky zdieselu jsou jine nez aromaticke uhlovodiky z benzinu. Srovnani abstraktnich ciselek je samo o sobe smesne.

Nepřihlášený qwertz

Reakce na: A Kefalín, čo si predstavi.. | 24.5.2017 20:02reagovat
avatar

Petr> povolené emisní limity dle WHO kopírují toxicitu látek. Benzoaprehn je nejjedovatejsi PAH vubec.

Nepřihlášený poly

Tuším ste tam zabudli ešt.. | 24.5.2017 22:34reagovat
avatar

Tuším ste tam zabudli ešte na vyššiu produkciu škodlivých mikročastíc u benzínu, ako u moderných ofiltrovaných dieslov.

To že ľahší benzín môže mať komfortnejšie naladený podvozok je hovadina, možno by to platilo pri pol tonovom rozdiele, ale nie pri rozdiele 50kg. To sa max môže prejaviť miernou nedotáčavosťou, čo ale eliminujú moderné asistenčné systémy. O obecnom komforte sa asi tiež dá diskutovať. Luxusná trieda (ktorá bola donedávna takmer 70% v diesloch), má tie nedostatky ošetrené tak, že rozdiel prakticky poznáte iba ak otvoríte kapotu.

Budúcnosť je aj tak v elektrike, a tvrdiť že elektromobily nie sú ekologické, je holý nezmysel. Iste, možno to čiastočne zatiaľ platí, ale dokedy sa asi bude elektrika vyrábať v tepelných elektrárňach?

Nepřihlášený

Reakce na: Nejde o nějaké plyny NOx n.. | 24.5.2017 22:39reagovat
avatar

To si práve na omyle, novšie diesle s filtrami majú oveľa menšiu produkciu nanočastíc, pretože benzínové motory žiadne filtre donedávna nemali.

Nepřihlášený Vořežprut

Reakce na: Dieselový motor si reálně.. | 25.5.2017 09:06reagovat
avatar

Tyto žabomyší války nafta vs. benzín mi vždycky přijdou velice vtipné.

Teď tu o červené Karkulce.. Ona tato perverze okolo tvrzení nizké spotřeby vznikla u majitelů vozů Škoda (nejlépe Octavia v tédéčku), kteří se předháněli v tom, komu žere méně.. Dokonce jsem slyšel přísahat, že 3,5l/100 a že na to šlape jak hulvát a jezdí s tím jak čuně.. Ehm, pokud pomineme, jak jezdila Oktáfka v téděčku, její výkon, váhu a točivý moment, tak je to samozřejmě nesmysl.

Nevím proč to vzniklo.

Každopádně tvrzení o spotřebě jak u benzinu i ropy i zde v diskuzi mi přijdou kolikrát jako z jiné dimenze.

Ta o Rákosníčkovi a stejné spotřebě nafty a benzinu je dobrá. Problém je v tom, že:

a) V naftě je prostě na 1 litr schováno více energie.

b) Účinnost vznětového motoru je prostě vyšší než zážehového.

Tzn., že pokud vezmeme stejná, nebo podobná auta o stejné váze, výkonu, objemu a tvaru (aerodynamika také lehce hraje roli), nafta bude mít vždy spotřebu nižší. Kdo tvrdí opak, nebo že je spotřeba stejná, zřejmě mu do auta posílá přídavnou energii Aštar Šeran z jeho kosmické lodi..

Ta z Mechu a kapradí o současné spáse nízkoobjemových benzínových motorů a jak vůbec nežerou je také dobrá. Jel někdy někdo třeba litrovým vysavačem po dálnici těch 130km/h? Co ukáže spotřeba, když na to člověk trošku šlápne, respektive, nejezdí jak důchodce? Takový vír v nádrži jsem ještě neviděl. Řeči o tom, jak 1,2 TSi šlape jak z praku na dálnici je také sranda. Buď majitel tohoto vozu a autor tvrzení nikdy neseděl v ničem jiném (silnějším), nebo s plně obsazeným autem a do kopce nejezdí, pokud při tom ještě stihne koukat na momentální spotřebu, asi je slepý.

Benzín vs. nafta? Řekl bych, že dle preferencí každého z nás. Situace je ale v podstatě velice podobná, jako před dvaceti lety.. Lehce se to posunulo, tzn. nafta jede o trochu lépe, benzín nežere zase tolik, ale jinak je to pořád to samé..

Nepřihlášený Jindra Kuchar

Tohle neustále řešení komu.. | 27.5.2017 06:55reagovat
avatar

Tohle neustále řešení komu se nafta vyplatí a komu ne. Nafťák je jeden z mnoha příplatku které na auté můžete mít. Tak jako se neřeší jestli se nékomu vyplatí panorama nebo metalický lak, tak nemá smysl řešit jestli se někomu vyplatí diesel.

Stejně tak neustále řešit že auto v naftě je dražší - klidně se kupec může rozhodovat, jestli za stejnou cenu koupí Oktavku v TDI nebo Golfa v TSI

Nepřihlášený Fido

Ještě nedávno by byla volb.. | 27.5.2017 23:27reagovat
avatar

Ještě nedávno by byla volba jasná. Diesel je úspornější. A to nejen v palivu ale také déle vydrží, nepotřebuje tak časté výměny výfuku (benzín cca 1,5 až 2 roky), diesel tak jednou za 16 let atd.

Jenže dnes jsou diesely plné kurvítek. EGR ventily, filtry pevných částic, nerepasovatelné vstřikovače, citlivost na kvalitu paliva (dřív diesel sežral cokoliv od petroleje po mazut) atd. Díky tomu se už diesel neobejde bez zásadnější investice 800 tis. km jako dřív ale maximum je cca 150 - 200 tis. km. To ovšem sráží veškeré úspory a dlouhodobé náklady mohou být i vyšší než u benzínu.

Osobně bych asi dnes volil rozumný benzín (2 litr) s úpravou na pohon plynem.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Dieselový motor si reálně.. | 27.5.2017 23:33reagovat
avatar

Tak tomu věřte. Tyhle malé benzíny jsou sice úspornější při volnoběhu a někdy v městském provozu ale naopak výrazně žíznivějsí při dálničních rychlostech než větší objemy.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Nejde o nějaké plyny NOx n.. | 27.5.2017 23:38reagovat
avatar

Nanočástice produkují v naprosto stejné míře i přímovstřikové benzíny.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Mě by jen zajímalo, která.. | 27.5.2017 23:52reagovat
avatar

je tu ještě jedna drobnost. Dusík ač za normálních podmínek nereaktivní reaguje s kyslíkem za vysokých teplot a tlaků. K tomu dochází při spalování chudé směsi kdyz po spálení paliva zbyde ještě dost kyslíku na reakci s dusíkem. Diesely nemají škrtící klapku, výkon se reguluje množstvím paliva v konstantním množství vzduchu. U benzínu je díky klapce množství vzduchu v motoru proměnlivé.

Nicméně i benzíny produkují NOx jen v o něco menší míře.

Nepřihlášený Fido

Reakce na: Diesel vs. Benzín: SPOT.. | 28.5.2017 00:25reagovat
avatar

Vcelku souhlas. Jen ten dojezd u plynových aut se výrazně liší u LPG a CNG.

Auta na LPG mají obvykle plnohodnotnou benzinovou nádrž plus druhou nádrž na 60-80 litrů LPG. Dojezd je u nich tedy výrazně vyšší i přes vyšší spotřebu LPG a nižší výkon. U CNG to je naopak. benzinová nádrž je na cca 15 litrů, CNG se vejde do osobáku 16 kg, do dodávky 36 kg což je právě na oněch 300 km plus cca 100 km na benzín.

LPG je výrazně levnější (12 - 13 Kč-litr), CNG je dost drahé (24 - 25 Kč za kg) navíc tankování je dost zdlouhavé.

Nepřihlášený Kuk

Elektrika. | 28.5.2017 00:57reagovat
avatar

Elektrika.

Nepřihlášený Kuk

Dízl už je mrtvej a benzín.. | 28.5.2017 01:11reagovat
avatar

Dízl už je mrtvej a benzín to má spočítaný. Pohřeb spalováků už dávno započal.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Matoo

Reakce na: Opravdový fanda do aut jez.. | 28.5.2017 01:13reagovat
avatar

Dovolim si nesuhlasit... Som sice carholic, no sedlam aj naftove auta, nie len benzinove a ma to aj svoje prakticke dovody. Co sa tyka firemneho auta, to ani snad nemusim vysvetlovat. 35d poskytuje optimalny pomer naklady/jazdne parametre. Jedna sa o usporny, no napriek tomu vykonny a celkom kultivovany (ano, viem, na benziny nema, ale aj tak...) motor - na dialnicne a okreskove jazdenie ako stvoreny. V meste ho pouzivam minimalne. V rodinnom aute bola volba jasna. (Superb Combi) Pri spolahlivosti motorov TSI nic ine ako TDI ani nepripadalo do uvahy. No a co sa tyka mojho tretieho dieseloveho auta - Fabie 1.9 TDI, tam je vyber motorarne uplne nahodny. Ja som to auto povodne ani nehladal, ono si pred par dnami naslo mna a kedze sa blizi leto a chcel som nieco male do mesta, zobral som ju. (no neberte to, ked sa vam dostane ponuka - 3 tisicky za velmi peknu Fabiu prvej generacie po facelifte, v ciernej metalize, vo velmi dobrom stave a s mimoriadne bohatou vybavou (xenony, tempomat, originalna navigacia, okna, zrkadla a stresne okno v elektrike a ESP) a zimnymi gumami na diskoch v cene... :) Nie je k nej sice servisna knizka, no meranie hrubky laku ukazalo, ze nebola burana a najazd ma tiez pravy, takze to povazujem za super kupu.). A podotykam, ze som skutocny fanusik, kedze vlastnim o.i. aj tri veterany, dva ostre sedany a dva vyplody cinskeho automobiloveho priemyslu. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Matoo

Reakce na: Celá nafta je stejný daňov.. | 28.5.2017 01:15reagovat
avatar

Neboj sa, na Slovensku a v Cechach sa takych ludi este najde dost...

Nepřihlášený Matoo

Reakce na: Dovolim si nesuhlasit... S.. | 28.5.2017 01:16reagovat
avatar

No a co sa tyka flotily mojej firmy, tam vyber dieseloveho pohonu snad ani nemusim objasnovat. Pri takych najazdoch je uspora obrovska...

Nepřihlášený Matoo

Reakce na: Argumentovat letadlama (po.. | 28.5.2017 01:18reagovat
avatar

Vies, lenze lietadla nelietaju len nad svetovym oceanom ale aj nad nasimi hlavami, takze nevidim nic zle na tom, ze to niekto berie do uvahy. :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Vies, lenze lietadla nelie.. | 2.6.2017 16:20reagovat
avatar

Letadlo spotřebovává nejvíc paliva při startu. Za letu už je situace jiná, ale hlavně, nad hlavama máme letadlo v několikakilometrových vzdálenostech, zatímco auta kumulují smrad v metrových , k tomu špatně odvětrávaných měst....

Brát tedy do úvahy můžeme ledasco, ovšem otázkou je relevance oné úvahy...... Letadla ovlivňují městský vzduch opravdu minimálně, zatímco v celosvětovém měřítku se jedná o významného hráče.

Nepřihlášený alois

samé kydy a propaganda eu.. | 11.6.2017 16:51reagovat
avatar

samé kydy a propaganda eu trolů-kolik vám zaplatili-prodejní novináři???

Nepřihlášený alois

Reakce na: Dízl už je mrtvej a benzín.. | 11.6.2017 16:53reagovat
avatar

a ty taky....

Nepřihlášený alois

Reakce na: Diesel má ještě jednu výho.. | 11.6.2017 16:58reagovat
avatar

přesně tak-boj proti ekozeleným!!!!!

Nepřihlášený boh

benzinak uz nikdy viac. sp.. | 18.6.2017 21:49reagovat
avatar

benzinak uz nikdy viac. spotreba o 60% vyssia ako by som mal u nafty.

Nepřihlášený Uda

Reakce na: Nejde o nějaké plyny NOx n.. | 15.12.2017 18:46reagovat
avatar

Kazdy trosku myslici clovek vi ze nafta je oproti benzinu ekologicke palivo a to kvuli benzenu v benzinu . b

Benzen je nes!utecne svinstvo podle mne na urovni fosgenu. Zkuste se zeptat chemika

Nepřihlášený Jiří

Naftové motory mají sice n.. | 24.12.2017 22:17reagovat
avatar

Naftové motory mají sice nižší spotřebu, ale jsou poruchovější a dražší na opravu, preferuji jednoznačně atmosférický benzín s manuální převodovkou. Proč myslíte že jsou všude většinou k mání v bazarech k prodeji naftová auta a benzíny ne? Benzíny si pro svou spolehlivost a bezkonkurenční provoz každý rozumný člověk drží a neprodá a nafťáků se lidi zbavují protože už jsou před rozsáhlou investicí a raději se toho chtějí zbavit, hlavně že ušetřili na naftě a na opravu už nemají peníze. Kdo nemá na benzín do nádrže, ať jezdí MHD, nafťák je jen pro socky a bezmozky. Heslo majitelů nafťáků je, koupit auto, najezdit kilometry a ušetřit na naftě a pak ho dát do bazaru a čekat na dalšího tupce, který od--re tu největší investici na kterou neměl předchozí majitel. Automatické převodovky to je kapitola sama pro sebe, to je zase vymoženost pro tupce kteří neumějí řadit, prostě to je určené pro cvičené opice bez mozku.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif