Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Obrovský propadák Fordu, který skončil už po 4 letech, lidé nechtějí ani ojetý, o to levněji ho koupíte
17.7.2022 | Petr Prokopec
Máte-li rádi, když jste při koupi ojetého auta na koni a můžete si diktovat podmínky, za kterých si jej pořídíte, tohle je i dnes něco pro vás. Nikdo se do něj nehnal do showroomů, nikdo se pro něj nežene ani do bazarů, a tak i je jeho předchůdce vnímán jako lepší volba.
Možná vzpomenete na dobu, kdy jsme se na našich stránkách pravidelně věnovali Fordu B-Max. S tímto malým MPV přišel modrý ovál v roce 2012, když jej představil na autosalonu v Ženevě, kde nás ovšem příliš neoslnil, a to zejména konstrukcí dveří. Vozu jsme tedy nevěštili úspěch a bohužel pro Ford jsme se nemýlili. Už v roce 2012 totiž musel Ford kvůli nezájmu omezovat výrobu a o čtyři léta později raději rovnou vozu vystavil parte.
Je třeba říci, že za koncem vozu stál nezájem pramenící spíše z podivné koncepce, nikoli až tak technických kvalit vozu. Zákazníci sice měli problémy hlavně s litrovými tříválci EcoBoost, mnohé ale vyřešila svolávací akce. Stejně tak byly překonány i potíže spojené s bočními posuvnými dveřmi. Nicméně značnou slabinou se ukázala být defektní palivová pumpa. Stejně jako přední osvětlení. A poněkud paradoxně začal posledním vyrobeným kusům značnou měrou unikat olej, což znamená, že v případě zájmu se jim v bazarech raději vyhněte.
To nás přivádí k cenám, které začínají na zhruba 100 tisících Kč, což je na takové auto za dnešních podmínek lákavá suma. Za takovou můžete počítat s ranými exempláři, které mají na kontě už značný nájezd. Pod kapotou pak povětšinou disponují oněmi tříválci, jejichž výkon startoval na 101 koních. Pokud přitom chcete 120koňovou verzi motoru EcoBoost, pak musíte sáhnout do kapsy o něco hlouběji, zvláště v kombinaci s nižším nájezdem. Otázkou je, zda ale někdo něco takového učiní - přes slušnou vnitřní praktičnost je slabinou Fordu B-Max jeho malý zavazadelník, který standardně pobere jen 280 litrů.
I kvůli tomu je B-Max nežádaným zbožím i v bazarech, zvláště když o pozornost publika musí soupeřit se svým předchůdcem, tedy modelem Fusion. B-Max evidentně nemá mnoho šancí oslnit ani jako levná ojetina.



Ford B-Max neoslnil jako novinka a neoslňuje ani jako ojetina. Praktičnost je celkově solidní i díky posuvným bočním dveřím, ovšem zavazadlový prostor je malý, což je u MPV problém. Foto: Ford
Zdroj dat: TÜV
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera