Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Je hloupé koupit si nejlevnější ojeté auto svého druhu a opravit si ho podle sebe?
31.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to věčné dilema - koupit zdánlivě dokonalý exemplář nějakého auta za vysokou cenu nebo pořídit levnější a rozdíl v cenách investovat do oprav?
Když přemýšlíte o koupi ojetého auta, tím spíše sportovního, většinou se neptáte na to, jestli je pořízení levného či úplně nejlevnějšího kusu dobrý nebo špatný nápad, ale jak moc špatný nápad to je. Přesto ve vás musí hlodá červíček pochybnosti, jestli se nevydat právě pro jeden z těch dostupných.
Ony dražší, zdánlivě dokonalé kusy totiž nakonec stejně tak dokonalé nebudou a nějaké peníze na vyladění k obrazu vašemu budou třeba. Navíc ten obraz nebude úplně váš, protože na spoustu věcí, které jsou v pořádku, pochopitelně nesáhnete. Když pak vedle toho vidíte auto, které nikdo jako perfektní kus nenabízí, ale je citelně levnější, nemůžete se neptat, jestli nevzít raději to. Však obvykle lépe víte, na čem jste, rozdíl v ceně lze investovat do jeho doladění k dokonalosti a spoustu věcí si udělat po svém. Však co na autě se nedá opravit nebo vylepšit?
Tyler Hoover má v tomto jasno - kupuje co nejlevněji. Něco podobného udělal už několikrát - s Porsche 911, které nazval Apollo 911 podle obrovského kilometrového proběhu, s Mercedesem S 600, který byl dokonce nepojízdný a začátkem letošního roku 2017 také s Hondou NSX.
Červený kousek, který si koupil, byl s cenou 31 375 dolarů (asi 789 tisíc korun) nejlevnější v celých Spojených státech s manuální převodovkou a čistou historií. Koupil ho po internetu naslepo, jen podle fotografií, a nechal si ho za další tisícovku dovézt do svého domu v Kansasu. Vypadá to jako začátek noční můry.
A vskutku - rádio drželo na místě jen díky krytu popelníku, klimatizace ani topení vůbec nefungovaly, interiér byl přečalouněn jako z prvního dílu Rychle a Zběsile a vůz při jízdě táhl silně doprava. Z internetu se na Hoovera sesypaly komentáře o jeho nízké inteligenci, o tom, jakou chybu udělal a o tom, že si měl koupit auto o 250 tisíc dražší, ale v dobrém stavu.
Hoover si nicméně šel za svým a pustil do oprav. Táhnutí doprava bylo jen vinou rozházené geometrie, takže stačilo seřízení v ceně 180 dolarů (cca 4 500 Kč). Protože vůz neměl žádnou servisní historii, následoval servis motoru, při kterém se měnily rozvody, vodní pumpa, těsnění vík ventilů, svíčky a olej. To vše v ceně 1 011 dolarů, tedy něco přes 25 tisíc korun.
Dále vyřešil schizofrenické ABS jeho odstraněním, což přišlo celkem na 13 550 Kč. Za nefunkční klimatizací stála vadná řídící jednotka; problém vyřešen celkem za 8 548 Kč. Výměna vadného termostatu stála necelých 2 500 Kč, promazání drah oken 1 810 Kč, nové vzpěry víka kufru a motoru 5 053 Kč a oprava kabeláže rádia 3 947 Kč. Celkem jsme v přepočtu aktuálním kurzem na necelých 65 tisících korunách za nutné opravy.
Pak bylo potřeba něco udělat s příšerným interiérem a chromovanými středovými pokličkami kol. Kdyby Hoover chtěl vrátit všechno do sériového stavu, přišlo by ho to prý asi na 2 000 dolarů, tedy něco přes 50 tisíc korun. To znamená nějakých 900 tisíc Kč za technicky i vizuálně originální a plně funkční NSX, což nejsou vůbec špatné peníze.
Jenže Hoover je Hoover, a tak se rozhodl jít cestou vlastních úprav a do nových kol, přečalounění interiéru a zakázkových karbonových dílů pro palubní desku investoval celkem 6 233 dolarů, tedy asi 157 tisíc korun. Jeho vůz ho tak vyšel celkem na 41 243 dolarů, jak vypočítává na videu, což je aktuálním kurzem asi 1,04 milionu korun.
Aktuální hodnota auta je dnes asi o pár desítek tisíc nižší, takže dost možná prodělal. Kdyby ji chtěl prodat. Jenže on nechce, chtěl ji pro sebe a má ji takovou za peníze, za kterou koupíte leda „obyčejný” dobrý kus. Navíc, hodnota Hondy NSX klesat nebude, takže na tom může za pár let i vydělat.
My si z toho můžeme vzít ponaučení - koupit si levné auto a pak ho opravit, příp. upravit k obrazu svému může být schůdná, nikoli hloupá cesta. Jen opravdu mějte připraveno o desítky procent víc peněz, než je pořizovací cena. Tady to bylo přes 31 %, výsledek ale stojí za to...
Takto vůz vypadal po koupi a základním doladění - žádný vrak to pochopitelně nebyl
Nezbytných oprav bylo celkem hodně, cenu ale zase tak vysoko nevyšponovaly
Majitel se ovšem rozhodl jít dál a autu dopřál zejména přijatelnější interiér a nová kola
Výsledek je sympatický, tato NSX je vizuálně a prý i technicky v bezvadném stavu za cenu odpovídající průměrnému slušnému kousku
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před hodinou - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.