Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Je rozumné koupit si nejlevnější moderní Porsche jako auto pro každý den?
26.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koupě staršího auta takové značky pro cokoli jiného než hrátky o víkendech vypadá jako finanční sebevražda. Jenže u prvního Cayenne to tak být nemusí.
Jste fanouškem Porsche a potřebujete nové rodinné auto? Jistě vás napadl model Cayenne, jenže pokud se o Porsche zajímáte jen o trochu více než úplně málo, určitě si vybavíte reakce světa na uvedení tohoto modelu na trh. Nebyl zrovna krásný a pro mnohé ztělesňoval zaprodání značky Porsche pozlátku snadno vydělaných peněz.
Cayenne se měl stát dojnou krávou a také se jí stal. Automobilce ale také rozvázal ruce a i když ani vteřinu nepochybujeme o tom, že by přežila i bez něj, s ním a zisků z něj plynoucích mohla snáze investovat do vývoje všemožných GT a dalších výjimečných strojů. Díky Cayenne, které zajímá nejvíce manželky dobře situovaných mužů, má automobilka více peněz na vývoj aut, které zajímají i ony muže, dalo by se zjednodušeně říci.
Slušelo by se nicméně dodat, že ani petrolheadi by neměli nad Cayenne ohrnovat nos. Možná má spoustu společného s Volkswagenem Touareg - stojí na stejné platformě -, ale už od začátku to byl sporťák mezi SUV, jakkoliv tomu nejeden skalní fanoušek značky odmítal a dosud odmítá věřit. A dnes to je nejlevnější cesta, kterou jít, chcete-li ojeté Porsche do 10 let stáří.
Do 500 tisíc je dnes jen na Mobile.de na výběr přes 100 různých exemplářů Cayenne s první registrací v roce 2008 a později. Některé mají za sebou hodně přes 200 tisíc kilometrů. Je ale nutné se ojetého Cayenne bát? Na tuto otázku se pokouší odpovědět lidé stojící za kanálem Everyday Driver na Youtube. Jeden z jeho hlavních mužů dělá přesně to, co má kanál ve jméně - používá starší Cayenne jako auto na každý den.
Před nějakou dobou vyměnil své staré GMC Acadia za Cayenne 3,6 V6 z roku 2010 s nějakými 103 tisíci km na tachometru. Koupil ho za třetinu původní ceny, v přepočtu 540 tisíc Kč, takže šlo opravdu o jeden z těch dostupnějších exemplářů. Pořídil ho jako „daily driver”, auto na denní ježdění do rodiny a používá ho zejména jeho žena se slabostí pro velká auta.
„Nechat provést údržbu může být dražší, ale náhodné závady nejsou. To auto prostě funguje,” slyšíme od majitele. Nyní má jeho auto najeto asi 145 tisíc km a takto, ještě relativně málo opotřebované auto by mělo „prostě fungovat”, ale velmi drahá auta mívají také velmi drahý servis. Cayenne nemusí být ten případ.
I po několika letech provozu působí Cayenne bytelně, z ničeho na vás nedýchá dojem, že by se to mělo za chvíli rozpadnout. Majitel má jen obavu z toho, že elektrické páté dveře přestanou fungovat, ale nezdá se, že by byly na odchodu. Tohle konkrétní Cayenne navíc je základní verze - výbavy je tu i tak dost, ale nemá např. složitý vzduchový podvozek a některé další věci, které jsou potenciálně problematické.
Ptáte-li se na servis, zmiňme dosud největší výdaj - asi 35 tisíc korun za velký servis ve 130 tisících km a k tomu ještě nové brzdové kotouče a destičky na všech kolech. Autorizovaný servis by si za takový úkon řekl o 84 tisíc, což opravdu není málo, ale auto, které je dávno mimo záruku, už do autorizovaného servisu vozit nemusíte. Servis, kam tohle Cayenne jezdí, se specializuje na starší Porsche a Audi, takže to asi nebude žádná fušeřina.
Jsou tu i stinné stránky. Na karoserii je sem tam oděrka, protože tohle auto se používá. Z nějakého důvodu se loupe lak na logu Porsche na kapotě, klíč drží pohromadě gumičkou na vlasy, což je u jakéhokoli auta s cenou víc než 10 tisíc korun dost komické, a elektrické nastavování výšky horního úchytu pásu spolujezdce funguje jen jedním směrem.
Pokud tedy potřebujete velké auto pro rodinu, u kterého se nebudete muset bát, že vás někde nechá, ojeté základní Cayenne nemusí být špatná volba. Jistě, je to jen jeden názor a každý ojetý kus bude jiný. A samozřejmě, průměrná spotřeba 12 - 14 litrů znamená, že je potřeba zvážit, jestli nevzít radši diesel. Jenže ten je ještě vzácnější, na pořízení výrazně dražší (jeho ceny začínají asi o polovinu výš oproti benzinové V6) a beztak bude jezdit za 10, 11 litrů na sto.
Jakékoliv jiné velké SUV ale nebude tak příjemné řídit rychle. Cayenne naopak bude tím lepší, čím rychleji pojedete. Bude vás opravdu bavit, na rozdíl třeba od takového... Touaregu. Pořád je to Porsche a jako slon v porcelánu jen vypadá.




Krasavec se z Cayenne za ta léta nestal, auto je to ale pořád výjimečné
Tu šrámy, tu nějaká slabší místa se na voze pochopitelně najdou
Interiér vypadá po 7 letech a více jak 140 tisících kilometrech velmi zachovale a působí stále velmi bytelně
Klíček držící pohromadě gumičkou je dost komický, spolu s nefunkčním nastavením výšky horního úchytu pásu spolujezdce je to ale jeden z mála viditelných problémů, které Cayenne za ta léta normálního používání stihl
Zdroj: EverydayDriver@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva