Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jeden z nejrychlejších kombíků všech dob koupíte ojetý za pakatel, výkonem a dynamikou oslní i dnes
15.3.2023 | Petr Prokopec
Je to legenda svého druhu, však spoustu praktičnosti spojuje s výjimečnou pohonnou jednotkou s 580 koňmi. Jejích kvalit se bát nemusíte, jejího apetitu ale už ano. Mimo to pamatujte na více než dvoutunovou hmotnost, spolu s výkonem žere pneumatiky i brzdové destičky zaživa.
V loňském roce se mi kamarád pochlubil ojetým BMW X5, které koupil za velmi výhodnou cenu. A jelikož mnichovské SUV vypadalo udržovaně zvenčí i uvnitř a onen človíček je navíc mechanikem, vlastně nebylo co řešit. Přesto jsem si neodpustil poznámku o prémiovém postavení dané značky a s tím souvisejícími cenami náhradních dílů. Často totiž stačí jen banalita, a přestože jste kovaní ve vyndávání motoru a jeho rozborce, snadno můžete vykrvácet. To kamarádovi vlastně i hrozí, neboť X5 je aktuálně v nouzovém režimu a její motorový prostor bude potřebovat značné investice.
Budu se tedy opakovat, nicméně i přesto musím znovu varovat před opravami prémiových aut, a to i za předpokladu, že máte známého s plně vybavenou garáží. Nejde totiž pouze o cenu práce, ale rovněž o samotné komponenty. Některé sice pořídíte na vrakovišti, jiné z druhovýroby, ovšem za pár je třeba platit přímo automobilce, a to mnohdy horentní sumy. Pokud tedy máte omezený rozpočet, rozhodně nedávejte veškeré peníze za samotný vůz. Ideálně byste si měli nechat alespoň třetinu na řešení budoucích potíží, které dříve nebo později přijít musí.
Výše zmíněné platí bez výjimky i v případě Audi RS6 druhé generace. To na rozdíl od předchůdce nebylo k mání jen jako kombi Avant, jehož debut se uskutečnil nejdříve, nýbrž i jako sedan. Ať se nicméně rozhodnete pro jakoukoli karosářskou verzi, pod kapotou vždy najdete vůbec největší jednotku, jaké se tento model dočkal. Jde totiž o pětilitrový desetiválec, jenž navíc podporuje dvojice turbodmychadel. Výkon tak vyskočil na 580 koní a točivý moment dokonce na 650 Nm, což jsou nadmíru působivá čísla i dnes.
Oslovit nicméně RS6 dokáže také dynamikou, stovku totiž navzdory více než dvoutunové hmotnosti zvládne za 4,6 sekundy. A pokud budete mít štěstí a narazíte na exemplář s posunutým omezovačem, dočkáte se maximálky 280 km/h místo obligátní dvěstěpadesátky. Samotný agregát je robustní a v podstatě se jeho selhání nemusíte obávat. Ovšem jen za předpokladu, že předchozí majitel byl patřičně „pünktlich“ a měnil olej nejdéle po 15 tisících km.
S olejem jsou navíc spojené další nepříjemnosti, pokud není v pořádku těsnění. Unikat pak může rovněž chladicí kapalina, přičemž oprava obojího opravdu není levnou záležitostí. V případě techniky jde ale pomalu o vše, co je třeba prověřit. V rámci exteriéru pak zkontrolujte rovněž ráfky a hlavně karoserii vpředu, s odřeninami a ťukanci od kamínku se nicméně nejspíše budete muset smířit. Koroze se však bát nemusíte, interiér je pak stejně jako motor bytelný.
Mohlo by se tedy zdát, že RS6 je ideálním vozem ke koupi, zvláště když ceny dnes startují pod půl milionem korun, což je překvapivě málo. Proč tomu tak je, vám řekne řada lidí, kteří si vůz mohli dovolit koupit jako nový. Audi totiž následně začalo ruinovat i je. V prvé řadě je totiž třeba počítat s opravdu vysokým apetitem spalovací jednotky. Zmíněná vysoká hmotnost pak hlavně brzdové destičky žere zaživa, negativně se pak podepisuje i na kolech a pneumatikách - hlavně když trefíte výmol.
V případě obutí ostatně i zkontrolujte, zda je správně sjeté - pokud však vzorek vykazuje jistou nerovnoměrnost, mohl předchozí majitel na nerovnostech přejížděných ve vysoké rychlosti hnout podvozkem. Pokud pak navíc vůz po zběsilé jízdě nenechal před vypnutím alespoň trochu vychladnout, může se stát, že zlobit bude také automat. Testovací jízda s návštěvou autorizovaného servisu a ne zrovna levnou prohlídkou je tak vlastně nutností.
Kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli exemplář z roku 2008, kdy výroba začínala a kdy RS6 Avant stálo i s příplatky zhruba 125 tisíc Eur. Dnes je nicméně nabízeno za 25 999 Eur (cca 620 tisíc Kč). To skutečně není mnoho, jistým varováním je však nájezd 221 150 km. Ten sice potvrzuje, že motor je opravdu držák, u zbytku balení tomu však již být nemusí. I z jejich úst tedy vychází varování před nákladnou údržbou, stejně jako před ne zrovna levným provozem.






Druhá generace RS6 láká extrémním propadem hodnoty. Je ovšem třeba mít na paměti, že starat se o desetiválcový sedan či kombík opravdu není levnou záležitostí. Foto: Audi
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
30.9.2025
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 10.29. 15:23 - Snowman000
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
