Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Když si teď koupíte novou Škodu, za kolik ji prodáte za 1, 2, 3, 4 nebo 5 let?
10.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trojice nejprodávanějších aut Škody v našich končinách platí za velké držáky ceny. Jaká je ale realita, za co Fabii, Octavii či Superb po čase prodáte?
I když mnoho lidí kouká při koupi vozu hlavně po nákladech na palivo či servis, z dlouhodobého hlediska je největším nákladem na vlastnictví auta ztráta hodnoty. Proto se vám pravidelně snažíme ukázat nejlepší držáky ceny obecně, v českých luzích a hájích se ale nejvíce prodávají Škody. Mezi nimi pak hrají prim Fabia, Octavia a Superb a právě na jejich zůstatkovou hodnotu na českém trhu po 1, 2, 3, 4 a 5 letech provozu při odpovídající kilometráži se zaměřila firma Audatex.
Ta zjistila, že tato trojice si drží hodnotu lépe než srovnatelné vozy konkurence. Tato informace asi nebude znít odpůrcům Škody příliš příjemně, není ale až tak překvapivá, pokud si uvědomíme pozici značky na českém trhu. Škoda si dlouhodobě udržuje více než 30procentní tržní podíl a pro velkou řadu motoristů je modlou. Ti ji tak rázem upřednostní třeba před nabídkou francouzských, italských či korejských automobilek, přestože jejich produkty velmi často nabízejí více muziky za méně peněz.
Stejná situace jako u nových modelů platí také u ojetin. A nabídka se přizpůsobuje poptávce. Nezřídka se tak stává, že koupě Škody z druhé ruky vyjde lépe v zahraničí, kde v případě této značky neplatí ani tak nacionalismus, jako spíše pragmatismus. Ostatní země ale nyní ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit pouze na český a slovenský trh.
Společnost Audatex ve své tiskové zprávě uvádí, že ve srovnání s vozy konkurenčních značek si Škoda drží vyšší zůstatkovou hodnotu a zároveň jí neztrácí tak prudce. To jen koresponduje s výše zmíněnými fakty. Ke zlomovému skoku dochází po třech letech provozu, kdy se propad hodnoty začíná zpomalovat.
„Zůstatková hodnota vozidla je hodnota, za kterou bude za přesně definovaných podmínek vozidlo dále spolehlivě prodejné v daném období. Toto platí za předpokladu průměrného technického stavu odpovídajícího kilometrickému proběhu,“ dodává k tématu Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Research společnosti Audatex.
My pak jen zmíníme, že hodnota Fabie zpočátku klesá výrazněji než třeba u Superbu. Situace se však po čtyřech letech otáčí a po pěti má menší model značky již výraznější náskok na vlajkovou loď. Největším „držákem“ je pak Octavia, která již po dvou letech provozu začíná své sourozence převyšovat o 3 procenta.
Nechoďme ale dále kolem horké kaše, podívejme se na tabulky, které zachycují zůstatkové hodnoty všech tří modelů vždy během pěti let s nájezdem 20 až 100 tisíc km. Uvádíme je v procentech i v nominální výši, kdy v potaz je brána standardní ceníková cena výchozí konfigurace. Pokud tedy chcete vědě, kolik vám zbude peněz při koupi třeba Superbu 2,0 TDI a jeho tříletém provozu, stačí si najít patřičné políčko v tabulce.
Zůstatková hodnota Škody Fabia v závislosti na stáří a ujetých km

Zůstatková hodnota Škody Octavia v závislosti na stáří a ujetých km
Zůstatková hodnota Škody Superb v závislosti na stáří a ujetých km
Fotografie všech tří modelů Škody









Hodnota Škody Fabia zpočátku klesá výrazněji než u ostatních modelů značky









Octavia je absolutním „držákem“, i po čtyřech letech na trhu má více než padesátiprocentní hodnotu









Superb má možná až překvapivě po pěti letech nejnižší procentuální zůstatkovou hodnotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
