Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Kolik stojí motory aut? Tady jsou ceny desítek typů, i pro Dacie jsou drahé
14.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to srdce auta a podle automobilek vůbec nejdražší díl, který v každém voze se spalovacím motorem najdeme. Na kolik tedy vyjdou ty úplně nové?
Motor lze bez velké nadsázky přirovnat k srdci každého vozu. Bez něho by nebylo pohybu, protože mění jiné zdroje energie na mechanickou práci. Fyzika není věda pro amatéry a vyrobit efektivní motor chce kopu znalostí, zkušeností a skoro nekonečné množství testů. Zejména náročný vývoj se pak otiskuje do toho, že motor je alespoň u spalovacích aut tradičně nejdražším dílem. Obvykle se tedy vyplatí jej opravit, v nejhorším případě se ale mění úplně celé.
Naposledy loni jsme probírali, jaké motory jsou nejvíce a nejméně poruchové. Tradičně velmi dobře z této statistiky vyšel Renault; podle Britů, kteří mají tendenci nadržovat Francouzům asi jako Sparťané Slávistům. V reakci na tato zjištění jsme nyní byli upozorněni na kompletní ceník nových motorů Renaultu tak, jak si je může pořídit nyní. A protože to je zajímavé čtení, nechtěli jsme si jej nechat jen pro sebe.
Níže tedy naleznete, kolik stojí nové motory francouzské provenience pro většinu jeho současných i nedávných modely, a to včetně těch od Dacie. Jde o ceny „holých” motorů, vč. DPH, které nezahrnují periferie jako alternátor, turbo, čerpadlo a další věci na něm „navěšené”. Jde tedy pouze o mechanické součásti motoru včetně hlavy, dál nic. To tedy pořád není kompletní motor, jakkoli lze očekávat, že chybějící díly při závažné poruše použijete ze svého současného. Nikde ale není psáno, že třeba menší požár nezlikviduje i ty.
Pokud byste za těchto okolností čekali, že nepůjde o bůhvíjak drahou věc, budete se šeredně mýlit. I takto „holé” motory stojí často statisíce a ceny některých sahají až k půlmilionu. Však se na to podívejte sami.
Ceny motorů pro Renaulty Megane, Talisman, Clio, Laguna a Dacie
Atmosféricky plněné benzínové motory:
1,0 SCe (B4D 400) 122 000 Kč
1,2 16V (D4F 740) 183 000 Kč
1,6 8V (K7M 764) 113 000 Kč
1,6 SCe (H4M 738) 264 000 Kč
1,6 16V (K4M 824) 221 000 Kč
2,0 16V (M4R 704) 320 000 Kč
2,0 16V (F4R 811) 267 000 Kč
3,5 V6 (V4Y 713) 384 000 Kč
Přeplňované benzínové motory:
0,9 TCe (H4B 408) 181 000 Kč
1,2 TCe (H5F 408) 220 000 Kč
1,4 TCe (H4J 700) 200 000 Kč
1,6 TCe (M5M 401) 264 000 Kč
Diesely:
1,5 dCi (K9K 676) 201 000 Kč
1,6 dCi (R9M 452) 265 000 Kč
2,0 dCi (M9R 805) 267 000 Kč
2,3 dCi (M9T 702) 387 000 Kč
3,0 dCi (V9X 891) 480 000 Kč
Ceny motorů pro Renault Laguna II a Vel Satis
Atmosféricky plněné benzínové motory:
1,4 16V (K4J 732) 160 000 Kč
1,8 16V (F4P 744) 256 000 Kč
2,0 16V IDE (F5P 701) 153 000 Kč
3,0 V6 (L7X 733) 380 000 Kč
Diesely:
1,9 dCi (F9Q 752) 194 000 Kč
2,2 dCi (G9T 600) 293 000 Kč
2,5 dCi (G9U 730) 337 000 Kč
3,0 dCi (P9X 701) 441 000 Kč
Nejdražším motorem ve výběru je tedy 3,0 dCi (V9X 891) za cenu 480 000 Kč. Jde o vidlicový šestiválec se vstřikováním common rail s jedním turbodmychadlem a je to nejsilnější turbo-diesel korporace Renault-Nissan. Tuto jednotku poprvé obdržela Laguna třetí generace modelového roku 2009. Následně byl agregát k dispozici pro všechny podélně uložené pohony osobních vozidel, včetně modelů značky Infiniti a Nissan.
To je skutečně „řacha” a i nejlevnější litrový motor pro Dacie stojí dost přes 100 tisíc Kč. Zvěsti o významném podílu motorů na cenách nových aut tedy nejsou přehnané a u jiných značek to nebude jiné. Níže si můžete prohlédnout jednotlivé agregáty v galerii...










Vzhled a výkon 3,0 dCi (V9X 891) za 480 000 Kč



Dále 2,0 16V (F4R 811) za 267 000 Kč



3,5 V6 (V4Y 713) za 384 000 Kč



1,5 dCi (K9K 676) za 201 000 Kč


1,6 dCi (R9M 452) za 265 000 Kč


3,0 dCi (V9X 891) za 480 000 Kč



2,5 dCi (G9U 730) za 337 000 Kč
Zdroj: RNews.cz@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 2 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 4 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 5 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 7 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 18:33 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.15. 11:28 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
