Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto bývá chváleno pro svůj bezprostřední projev, ale optikou dlouhodobého vlastnictví zjevně dojíždí na úspory na nesprávných místech. Laciný typ startovací baterie patří mezi ně, jednomu z dotčených majitelů po čtyřech selháních za jediný rok došla trpělivost.
Na představení Kie EV6 došlo už před čtyřmi lety. Pro korejskou automobilku šlo o první vůz, který byl od počátku vyvinut jako čistě elektrický, přičemž použita byla stejná platforma E-GMP, na jaké stojí také Hyundai Ioniq 5. Zákazníci mohou volit z několika verzí, přičemž na vrchol nabídky zamířilo provedení GT osazené dvěma motory produkujícími 585 koní. S tímto výkonem se 4,7metrové SUV dostane na stovku za 3,5 sekundy, a to klidně i s celou rodinou na palubě a nacpaným 520litrovým zavazadelníkem. Sice při využívání takové dynamiky ujede jen desítky kilometrů, než musíte znovu nabíjet, ale její okamžitý projev má něco do sebe.
EV6 se tak dočkalo vřelého přijetí a zpočátku i zvyšujících se prodejů. Zatímco v roce 2021 po celém světě našlo svého majitele 29 512 aut, v dalších dvou letech Kia dosahovala třikrát vyšších registrací. Loni se ovšem soukolí poněkud zadrhlo, jako tomu ostatně u elektromobilů bývá. Tahle auta mají z podstaty omezený tržní potenciál, který se výrobci snaží popřít zlevňováním, ani to ale zjevně neřeší vše.
Pro Kiu navíc nastávají ještě složitější časy. Korejská automobilka totiž uvedla, že se vzhledem k situaci v USA hodlá zaměřit hlavně na Evropu, kde chce elektrických aut prodávat víc a víc. Jenže ani tady EV6 nevalí (letos -24 %), potýká se se stejným problémem. Pokud tohle chce Kia změnit, je zapotřebí, aby nedávala sebemenší prostor ke kritice. Něco takového je ale v souvislosti s bateriovým pohonem pomalu nemožné, neboť kvůli cenám baterií výrobci v ostatních oblastech přistupují ke škrtům a zákazníci jsou vzhledem k cenám těchto aut (EV6 GT dnes u nás stojí od 1 780 980 Kč, to je naprosto absurdní suma) na každý problém mnohem citlivější.
Jedním z projevů úspor na nevhodných místech je (resp. bylo použití olověné startovací baterie. Taková je ovšem pro tento typ vozu nevyhovující, což ostatně uznala sama automobilka, neboť ta v mezičase přišla s typem AGM užívajícím sklolaminátový obal, jenž lépe drží elektrolyt a zasazuje se o lepší výkon i delší životnost. Lidé, kteří se ovšem považovali za průkopníky, a naskočili za volant EV6 mezi prvními, se ale nedočkali zpětné výměny. Tedy nikoliv aspoň ne té dobrovolné, jak dokládá příběh jednoho z vlastníků základní verze s pohonem zadních kol zveřejněný ve skupině majitelů na Facebooku.
Manuel Gonzalez-Astudillo si EV6 pořídil před rokem. Od té doby s vozem najel 7 240 km, tedy v podstatě nic. Přesto všechno ale již musel třikrát měnit startovací baterii. Jak přitom poukázal na fotkách, kde o původní olověný typ, ze kterého se dokonce vylila kyselina, kvůli které začíná korodovat prostranství okolo ní. Manuel tak chce auto Kie vrátit za plnou cenu s využití zákona chránícího spotřebitele před podobnými šmejdy, tzv. Lemon Law.
Tento zákon chrání spotřebitele před produkty se zásadními výrobními vadami, mezi které lze použití nevhodné baterie začlenit. To ostatně naznačují i reakce dalších majitelů pod jeho příspěvkem. Zajímavé přitom je, že dealerství, u kterého byl vůz několikrát na opravu, nikdy neinstalovalo pod kapotu lepší baterii AGM. Patrně jednalo v rámci možností daných automobilkou, takže dokola používalo stejně problematickou baterii.
Manuel nyní říká, že od Kie prchne sprintem a už se k ní nikdy nevrátí. A zůstává otázkou, zda ještě někdy dá šanci elektromobilu, či půjde cestou jiného ze zklamaných majitelů EV6, který nakonec skončil v pětilitrovém osmiválcovém Fordu Mustang. Znovu je tak třeba výrobcům připomenout, že jejich arogance není to pravé, co by bylo vhodné spojovat se snahou prosadit se na trhu s drahým inferiorním produktem nevyžádaným klienty. Ale je už asi tisící pokračování házení pověstného hrachu na zeď...



O Kie EV6 se obecně mluví pozitivně, to ale jen dokud se nezačtete do zkušeností majitelů na internetových fórech. I Korejcům se šetření na nesprávných místech přestává vyplácet. Foto: Kia
Zdroj: Kia EV6 Owners USA přes Carscoops
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
před hodinouČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Most Superbike: Dominantní Toprak včera 21:55
- V SSP300 Humberto Maier, 8. Svoboda, 22. Novotný včera 21:51
- Superpole pro Mahiase, 21. Vostatek, Kocourek a Feigl NQ včera 21:48
- Test Honda CB1000 Hornet SP: nespoutané bláznovství včera 13:44
- Bimota pokračuje i v roce 2026 ve stejné sestavě včera 08:47
Nejnovější články
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
před hodinouMajitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 3 hodinamiApple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
před 4 hodinamiVW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
před 6 hodinamiIndové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
včera
Živá témata na fóru
- Hybridní pohon - přímovstřik spolehlivost 05.17. 11:51 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 14:48 - pavproch
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus