Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Mimořádně spolehlivý moderní kombík už koupíte jen v bazaru, lépe pořídíte se staršími a levnějšími kusy
18.2.2023 | Petr Prokopec
Je to auto, které nikdy neohromilo davy, z objektivního hlediska se ale dá říci, že nikoli oprávněně. Je to velmi spolehlivé a trvanlivé auto, které nezklame ani jízdou a praktičností, dnes už ho bohužel koupíte jen ojeté.
Na sklonku roku 2020 evropská nabídka Subaru značně prořídla, zmizelo z ní tehdy sportovní kupé BRZ a kombík Levorg. Japonská automobilka pak sice v obou případech přišla s nástupci, pokaždé však v motorovém prostoru došlo na upsizing. Z něčeho takového má dnes Brusel osypky, za které výrobce tvrdě trestá. Pomalu tedy stačí, abyste o fous překročili z prstu vycucané limity emisí CO2 a rázem můžete své podnikání pomalu odpískat. Něco takového Subaru nechtělo dopustit, BRZ a Levorg tak musely z kola ven.
Kupé se přitom letos vrátí, ovšem jen na skok. Český trh má to štěstí, že místní obliba Subaru je neskutečná, a proto bude mít vyhrazeno více exemplářů než jiné trhy. O kolik aut však půjde, v tuto chvíli nikdo neví. Jisté je pouze to, že výroba vozů pro starý kontinent skončí v létě. Poté zkrátka budete muset jen do autobazarů pro původní provedení s atmosférickým dvoulitrem. Zájemci o Levorg jsou na tom ale ještě hůř, vybírat totiž skutečně mohou pouze z ojetin.
Subaru má přitom mezi výrobci velmi dobrou reputaci, jenž se týká spolehlivosti a trvanlivosti. Levorg nikdy nebyl záležitostí davů, a kombi tedy nefiguruje prakticky v žádné z velkých studií zaměřených na spolehlivost, přesto o zmíněném nemusíme v jeho případě pochybovat. Vycházet můžeme hlavně z dílčích zkušeností servisních techniků německých STK, kteří se s problémy setkávají velmi zřídka. Nejvíce kritiky přitom míří k monitoringu tlaku v pneumatikách, neboť jeho senzory nejsou zrovna levné. Odcházejí pak více než cokoli jiného, zároveň mohou i vybít startovací baterii.
Kromě toho se výtky týkají také automatu CVT, jenž byl jedinou volbou, a to bez ohledu na pohonnou jednotku. Subaru přitom původně pod kapotou nabízelo přeplňovanou jedna-šestku, jenž na všechna čtyři kola posílá 170 koní. V roce 2018 však přišel facelift, při jehož představování zástupci automobilky oznámili, že předchozí provedení prý pro zákazníky bylo až příliš extrémní. A proto kombi vyfasovalo atmosférický dvoulitr disponující 150koňovým stádem.
Je prakticky jisté, že důvodem byla znovu spíše utahující se smyčka omezení EU. Jak totiž zjistili kolegové z Auto Bildu, kteří vyzkoušeli exemplář z roku 2015, průměrná spotřeba při testu vyšplhala na 9,2 litru na sto kilometrů. To odpovídá 164 gramům CO2, což je hodně vzdálená hodnota od toho, po čem v dané době prahla Evropská unie. Samotným majitelům nicméně spíše než ono pofidérní znečištění ovzduší vadí hlavně to, kterak jim Levorg vycucává peněženku.
Stejně tak je problémem i vyšší cena. Na pořízení jedna-šestky vám v roce 2018 stačilo 725 tisíc korun, s příchodem dvoulitru pak nutné minimum kleslo dokonce na 700 000 Kč. Nejlevnější kousky nicméně dnes začínají na polovině této sumy, ty nejdražší pak dokonce pořídíte dráže než před lety jako nové v oficiálním showroomu značky. Potvrzují to i kolegové, jejichž testovaný exemplář je po najetí 144 289 km nabízen za 15 290 Eur (cca 363 000 Kč).
Stejně tak dodávají, že během jízdy nedošlo na jediný zádrhel. V případě přední nápravy sice nejspíše došlo na lehčí rozhození geometrie, nicméně to je jen drobná vada na kráse. Podstatné je, že motorový prostor „nezdobí“ olej, zatímco v případě podvozku lze zapomenout na korozi. To je po sedmi letech provozu dobrá zpráva, tou trochu méně pozitivní je skutečnost, že interiér sice nevrže, ovšem působí poněkud lacině a zastarale.



Levorg první generace je v rámci spolehlivosti skoro sázkou na jistotu. Ideálem je pak provedení před faceliftem, u kterého lze počítat s přeplňovanou jedna-šestkou. Foto: Subaru
Zdroje: TÜV, Auto Bild
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Mercedes je nepoučitelný. Takto jeho poslední novinka „falšuje osmiválec”. A „kůže” uvnitř má ke kůži ještě dál
před 2 hodinamiDěje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
před 3 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva