Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Muž nechal při tažení auta převodovku v režimu P, následky jsou až nepochopitelné
22.10.2020 | Petr Prokopec
Auta s automatickými převodovkami se obecně moc tahat nemají, může to zničit právě jejich převodové ústrojí. Hybridní Ford Fusion je výjimkou, ale ne, když automat necháte v režimu P.
Možná jste již v některých filmech zaregistrovali, že majitelé obytných vozů si sebou na cesty berou i druhý automobil. Ten jednoduše připřáhnou za svůj pojízdný domov a poté používají třeba pro vyjížďky po okolí. Něco takového nemusí být problematické, má to ale svá úskalí. Některé vozy takovému zacházení nefandí, zejména pak ty s automatickými převodovkami, které obvykle nelze táhnout, pokud hnaná kola zůstávají v kontaktu se zemí.
Když přitom Ford odstartoval vývoj hybridního Fusionu (nám známého jako Mondeo) s přídomkem Energi (sic), tento problém měl na paměti. Benzin-elektrický sedan je proto možné připojit táhnout po vlastní ose, přičemž majitelé musí pamatovat na jediné, a sice aby automatickou převodovku CVT přepnuli do neutrální polohy. V té chvíli jsou přední kola odstřižena od pohonu, načež se stejně jako ta zadní stávají vlečnými. Je tedy jedno, zda zůstanou na silnici, nebo je ukotvíte ve vzduchu, poškození v takové chvíli nehrozí ani v jednom případě.
Jak jsme nicméně zmínili, stěžejní je v dané chvíli zařazený neutrál. To nicméně nebyl případ vínově zbarveného vozu, jehož majitel nechal převodovku v poloze P. V té chvíli nicméně došlo k uzamčení systému, načež se kola na silnici neprotáčela, ale zůstala zaseknutá. Následovalo tedy nevyhnutelné, a to jejich hoblování. Soudný člověk by asi po chvíli zjistil, že se kola netočí a zničil by maximálně jeho pneumatiky, tady ale cit pro věc zoufale chyběl.
Tohle auto muselo být popsaným způsobem taženo notný kus cesty, neboť pryč nejsou jen pneumatiky - chybí dobrá třetina ráfků a povrch vozovky poškodil i ramena přední nápravy a další části spodku. Při pohledu na podvozek je nicméně, že poškození ve výsledku není až tak hrozivé a vůz se zdá být opravitelným, jakkoliv samozřejmě nepůjde o levnou záležitost. Zaráží nás ale především to, jak dlouho řidič celý problém ignoroval - dá se předpokládat, že Fusion brousící břichem silnici musel vydávat nemalý rámus, stejně jako od něj odlétávala řada jisker. I kdyby si toho nevšiml majitel, ostatní řidiči museli.
Jak ovšem dodávají lidé v diskuzi pod fotkami, běžnou reakcí amerických řidičů na mávání, troubení a gestikulaci ostatních motoristů není zastavení či zpomalení, ale spíše sešlápnutí plynového pedálu. Inu, důvěřivost se už příliš mnoha lidem nevyplatila.



Dle Fordu je možné hybridní Fusion s automatem táhnout i po vlastní ose, ovšem pouze za předpokladu, že bude zařazen neutrál. To se zjevně v tomto případě nestalo, jak ukazují obrázky níže. Ilustrační foto: Ford
JRITS
When you're towing a car behind your RV, remember to put it in neutral.
UPDATE to yesterday's car drug behind an RV
Zdroje: My Roots@Reddit poprvé a podruhé
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nejnovější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
včeraPorsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
včeraDalší nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraDacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva