Muž nechal při tažení auta převodovku v režimu P, následky jsou až nepochopitelné

Auta s automatickými převodovkami se obecně moc tahat nemají, může to zničit právě jejich převodové ústrojí. Hybridní Ford Fusion je výjimkou, ale ne, když automat necháte v režimu P.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Muž nechal při tažení auta převodovku v režimu P, následky jsou až nepochopitelné

22.10.2020 | Petr Prokopec

Muž nechal při tažení auta převodovku v režimu P, následky jsou až nepochopitelné

/

Foto: Ford

Auta s automatickými převodovkami se obecně moc tahat nemají, může to zničit právě jejich převodové ústrojí. Hybridní Ford Fusion je výjimkou, ale ne, když automat necháte v režimu P.

Možná jste již v některých filmech zaregistrovali, že majitelé obytných vozů si sebou na cesty berou i druhý automobil. Ten jednoduše připřáhnou za svůj pojízdný domov a poté používají třeba pro vyjížďky po okolí. Něco takového nemusí být problematické, má to ale svá úskalí. Některé vozy takovému zacházení nefandí, zejména pak ty s automatickými převodovkami, které obvykle nelze táhnout, pokud hnaná kola zůstávají v kontaktu se zemí.

Když přitom Ford odstartoval vývoj hybridního Fusionu (nám známého jako Mondeo) s přídomkem Energi (sic), tento problém měl na paměti. Benzin-elektrický sedan je proto možné připojit táhnout po vlastní ose, přičemž majitelé musí pamatovat na jediné, a sice aby automatickou převodovku CVT přepnuli do neutrální polohy. V té chvíli jsou přední kola odstřižena od pohonu, načež se stejně jako ta zadní stávají vlečnými. Je tedy jedno, zda zůstanou na silnici, nebo je ukotvíte ve vzduchu, poškození v takové chvíli nehrozí ani v jednom případě.

Jak jsme nicméně zmínili, stěžejní je v dané chvíli zařazený neutrál. To nicméně nebyl případ vínově zbarveného vozu, jehož majitel nechal převodovku v poloze P. V té chvíli nicméně došlo k uzamčení systému, načež se kola na silnici neprotáčela, ale zůstala zaseknutá. Následovalo tedy nevyhnutelné, a to jejich hoblování. Soudný člověk by asi po chvíli zjistil, že se kola netočí a zničil by maximálně jeho pneumatiky, tady ale cit pro věc zoufale chyběl.

Tohle auto muselo být popsaným způsobem taženo notný kus cesty, neboť pryč nejsou jen pneumatiky - chybí dobrá třetina ráfků a povrch vozovky poškodil i ramena přední nápravy a další části spodku. Při pohledu na podvozek je nicméně, že poškození ve výsledku není až tak hrozivé a vůz se zdá být opravitelným, jakkoliv samozřejmě nepůjde o levnou záležitost. Zaráží nás ale především to, jak dlouho řidič celý problém ignoroval - dá se předpokládat, že Fusion brousící břichem silnici musel vydávat nemalý rámus, stejně jako od něj odlétávala řada jisker. I kdyby si toho nevšiml majitel, ostatní řidiči museli.

Jak ovšem dodávají lidé v diskuzi pod fotkami, běžnou reakcí amerických řidičů na mávání, troubení a gestikulaci ostatních motoristů není zastavení či zpomalení, ale spíše sešlápnutí plynového pedálu. Inu, důvěřivost se už příliš mnoha lidem nevyplatila.


Muž nechal při tažení auta převodovku v režimu P, následky jsou až nepochopitelné - 1 - Ford Fusion Energi Hybrid 2020 oficialni 01Muž nechal při tažení auta převodovku v režimu P, následky jsou až nepochopitelné - 2 - Ford Fusion Energi Hybrid 2020 oficialni 02Muž nechal při tažení auta převodovku v režimu P, následky jsou až nepochopitelné - 3 - Ford Fusion Energi Hybrid 2020 oficialni 03
Dle Fordu je možné hybridní Fusion s automatem táhnout i po vlastní ose, ovšem pouze za předpokladu, že bude zařazen neutrál. To se zjevně v tomto případě nestalo, jak ukazují obrázky níže. Ilustrační foto: Ford

JRITS

When you're towing a car behind your RV, remember to put it in neutral.

UPDATE to yesterday's car drug behind an RV

Zdroje: My Roots@Reddit poprvé a podruhé

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše