Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Muž zkusil nabít elektromobil v silném mrazu, 45 minut čekal, než se vůbec něco začne dít. A může být i hůř
29.12.2022 | Petr Prokopec
Přijde vám 45 minut čekání na nic už dost strastiplnou zkušeností? Věřte, že dotyčný může pořád hovořit o štěstí, neboť jiný majitel Tesly nedokázal auto v mrazu nabít vůbec a musel zrušit své vánoční plány.
S elektrickými auty je spojena spousta problémů, z nichž naprostá většina souvisí s jejich bateriemi. V případě zimních podmínek už se tak nějak ví, že elektromobilům výrazně klesá dojezd kvůli chemickým limitům fungování baterií, nutnosti je ohřívat i kvůli nevyhnutelnému spotřebovávání energie na vyhřívání kabiny, to ale evidentně není vše.
Na další komplikace upozorňuje muž, který na Youtube provozuje kanál Out of Spec. Je to velký příznivce elektromobilů, takže se rozhodně nesnaží stavět tyto vozy do špatného světla. Jako takový vlastní Teslu Model 3, kterou nedávno podrobil zajímavé zkoušce, v níž příliš neobstála. Vůz nechal zaparkovaný poblíž Superchargeru v Lovelandu v Koloradu a když se k němu po dvou dnech vrátil, teplota na tomto místě klesla na -26 stupňů Celsia. To jistě nejsou podmínky, které by spalovacím autům bůhvíjak svědčily, moderní vozy si s nimi ale snadno poradí, i pokud jsou poháněny naftou. V případě elektromobilů to tak zjevně není.
Majitel Modelu 3 musel napojen na Supercharger čekat dlouhých 45 minut, než se vůbec něco začalo dít. Po celou tu dobu vůz spotřebovával energii jen na to, aby baterie zahřál na teplotu, kdy je vůbec bude možné začít nabíjet. A následně se ze 35 na 90 procent nabití, bavíme se tedy o dobití 55 % kapacity, dostal za dalších 45 minut. Celkově tedy blokoval stojan dlouhou hodinu a půl, přičemž polovinu času jen vyhazoval peníze za vyhřívání baterek a doplnil jen něco málo přes polovinu kapacity. To na velký pokrok opravdu nevypadá.
Může ale být i hůř. Tento muž svůj experiment zveřejnil jen den předtím, než se na internetu „pochlubil“ s ještě smutnějším příběhem Domenick Nati. Ten chtěl na Vánoce navštívit svého syna, pročež 23. prosince píchnul svou Teslu na nabíječku. V daný moment přitom baterie vozu byly nabité na 40 procent, přičemž venkovní teplota klesla na -7 stupňů Celsia. To není žádný extrém, problémy měl ale nakonec ještě větší.
Když se totiž Domenick po dvou hodinách k vozu vrátil, zjistil, že kapacita baterií dokonce klesla. Následně byl dokonce celý proces deaktivován. Muž tedy zamířil domů, ovšem ani v případě wallboxu nepřišel úspěch. Nepochodil pak ani u dalšího Superchargeru, kde vůz strávil další dvě hodiny. Místo toho se na palubním displeji objevila výzva k zahřání paketu baterií, která nezmizela ani během následující hodiny.
Čím déle nicméně Domenick vůz dobíjel, tím více kapacita baterií klesala. Po 15 hodinách přišel o prakticky vše, v podstatě mu nezbyla ani energie na cestu domů. Veškeré plány tak musel zrušit, přičemž zákaznické centrum Tesly na jeho problém nijak nereagovalo. Je tedy vskutku otázkou, co přesně se stalo, že jeho vůz fungoval mnohem hůře než Kylův, a to navzdory příznivějším teplotním podmínkám.
Suma sumárum je zjevné, že během zimy nejen klesá dojezd, ale zároveň vyvstávají problémy s dobíjením. A jak se zdá, nemusí jít pouze o auta, která jejich majitelé neparkují v garáži a nevyužívají denně. Místo pokroku to vypadá spíše na návrat zpátky někam do 80. let, kdy lidé bojovali s tím, aby se dostali do svých Škod 120 a pak je složitě zkoušeli nastartovat...



O elektromobilech je známo, že jejich dojezd klesá souběžně s pádem teplot. Jak se ovšem nyní ukázalo, ještě větším problémem je jejich dobíjení. Vždy bude delší a dražší, někdy zjevně nemusí proběhnout také žádné. Ilustrační foto: Tesla
Zdroj: Out of Spec Reviews@YouTube, Auto Evolution
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejčtenější články
Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva