Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte

Pokud vaše auto nemusí být nutně cool a trendy, dají se v bazarech najít zejména prakticky i technicky vychytaná auta, která přežívají i lajdácké majitele. Jako tato Toyota.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte

23.8.2021 | Petr Prokopec

Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte

/

Foto: Toyota

Pokud vaše auto nemusí být nutně cool a trendy, dají se v bazarech najít zejména prakticky i technicky vychytaná auta, která přežívají i lajdácké majitele. Jako tato Toyota.

MPV již dávno nejsou vyhledávanou kategorií aut, dnes jde spíše o druh na vymření. Z modelů jako Opel Zafira či Ford S-Max se tak stávají zajímavé nabídky v autobazarech, přinejmenším cenově. Na obě z těchto aut si ale při výběru nového vozu pořád někdo vzpomene - snaží se být aspoň trochu stylová a nakonec se stále prodávají jako nová. Dnes se podíváme na zoubek autu, na jehož existenci většina lidí raději zapomněla, neboť z výrobního programu značky raději vypadlo. Vedle výše zmíněných konkurentů ale představuje z racionálního hlediska jasně nejlepší volbu.

Jde o Toyotu Corolla Verso (později pouze Verso), která byla ve srovnání s těmito rivaly nabízena v poměrně nezáživném balení s docela skromnými agregáty. Na druhou stranu, ty daleko lépe odpovídaly charakteru vozu, neboť nebyly ani tak dravé, jakožto spíše úsporné. I když také v tomto případě nechyběl pomyslný Olymp, jenž představovala varianta osazená 2,2litrovým turbodieselem. Daný motor produkoval 177 koní a 400 Nm točivého momentu a ve své třídě nenacházel soupeře.

Je nicméně nutné dodat, že jeho síla se stala jak výhodou, tak i slabinou Toyoty Verso. Oněch 400 Nm totiž tlačilo spojku i převodovku na maximum jejich limitů. V případě zájmu byste si tak měli dát stranou i peníze na jejich nahrazení, zvláště pokud k tomu nepřikročil předchozí majitel. Japonci totiž vlastní diesely poslali v roce 2014 k ledu a na jejich místo dosadili dvoulitrový agregát od BMW. Ten je pak sice spolehlivější i úspornější, produkuje však jen 112 koní.

Sázkou na jistotu nicméně nejsou ani benzinové motory, jenž byly stejně jako samotný vůz montovány v Turecku. Spojeny jsou s nimi některé výrobní chyby, které vedou ke značné spotřebě oleje. Pokud chcete spárovat ucházející dynamiku s dostatečnou kvalitou i nižší spotřebou, sáhněte po zmíněné dva-dvojce naladěné na 150 koní. Stejně jako je lepší dát u Toyoty Corolly Verso přednost dvoulitrovému turbodieselu před benzinovými jedna-šestkou a jedna-osmou.

S problémy nemusí být spojen pouze motorový prostor, což je s ohledem na reputaci značky poněkud překvapivé. I když ale Corolla Verso i její nástupce chybí na čelních příčkách TÜV Reportu, pořád ji můžeme označit za držák - krom motoru mnoho vyloženě technických problémů auto netrápí, k průměru spolehlivost aut statisticky táhnou hlavně světla, která ale není problém poměrně snadno i levně nahradit.

Vyjma toho může být novější provedení ještě spojeno s defektním víčkem nádrže či špatně uchyceným volantem, jakkoliv tuto svízel měla vyřešit svolávací akce. U devítiletých a starších vozů je pak třeba zkontrolovat výfuk, pružiny či tlumiče ale i po takové době bývají fit stejně jako zbytek hnacího ústrojí či karoserie ve smyslu koroze. Němci říkají, že reputaci Toyoty vlastně nenarušují ani lajdáčtí majitelé, protože zásadní věci na tomto autě prostě fungují i bez velké údržby.

S ohledem na zmíněné lze za příjemné překvapení označit ceny, které u původní Corolly Verso startují již na nějakých 20 tisících Kč za pojízdné kusy, v takovém případě se ale musíte smířit s nájezdem klidně 300 nebo 400 tisíc km. Za 60 tisíc už ale můžete myslet na kousky, které „nalítaly” jen kolem 100 tisíc km. Na novější Verso to pak chce okolo 140 tisíc Kč, ale znovu jen za auta s nájezdy v řádu stovek tisíc km, perspektivnější vozy žádají okolo 220 tisíc korun. To už ale můžete myslet na 6-7 let staré vozy s dieselem od BMW a klidně jen 90 tisíci km, to opravdu nezní špatně.


Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte - 1 - Toyota Verso a Corolla Verso ojetina ilustracni foto 01Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte - 2 - Toyota Verso a Corolla Verso ojetina ilustracni foto 02Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte - 3 - Toyota Verso a Corolla Verso ojetina ilustracni foto 03
Toyota Verso dojíždí hlavně na světla, přičemž verze vyráběné po roce 2014 disponují již jen dieselem od BMW. Ten sice snížil spotřebu, ovšem zároveň zhoršil dynamiku. Předchozí dva-dvojka však oproti němu požírala spojky a převodovky jak na běžícím pásu. Foto: Toyota

Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte - 4 - Toyota Verso a Corolla Verso ojetina ilustracni foto 04Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte - 5 - Toyota Verso a Corolla Verso ojetina ilustracni foto 05Na ojetý praktický „držák” i s motory od BMW se fronty nestojí, o to levněji ho koupíte - 6 - Toyota Verso a Corolla Verso ojetina ilustracni foto 06
Corolla Verso má rovněž problémy se světly, k nim se ovšem může přidat i výfuk. S ohledem na to, že ve výrobě byl vůz již od roku 2004, to ovšem není příliš překvapivé. Produkce vozu, který dokázal pobrat až 1 785 litrů zavazadel, skončila v roce 2009. Foto: Toyota

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.