Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč

SUV jsou horkým zbožím a platí to i pro ojeté vozy. Pokud máte na některé z nich zálusk, přehled typických závad, ale i hlavních předností nejžádanějších bazarových kusů různých tříd může přijít vhod.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč

17.3.2021 | Mirek Mazal

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč

/

Foto: Škoda Auto

SUV jsou horkým zbožím a platí to i pro ojeté vozy. Pokud máte na některé z nich zálusk, přehled typických závad, ale i hlavních předností nejžádanějších bazarových kusů různých tříd může přijít vhod.

Nabídka sportovně užitkových automobilů se neustále rozrůstá, pandemie nepandemie - trh se zdá být nenasytný a automobilky k tomu nejsou netečné. Už pomalu každé druhé nově prodané auto dnes v Evropě spadá do kolonky označené slovy Sport Utility Vehicle a tento trend v posledních měsících dále sílí.

Takový vývoj se s odstupem času logicky projevuje i v autobazarech, kde roste nabídka ojetých SUV i poptávka po nich. Proto kolegové z Auto Bildu sestavili aktualizovaný přehled nejžádanějších modelů rozličných stáří, tříd i cen a probrali jejich typické závady, které vyjevily předchozí zkušenosti s nimi, ať už z jejich strany nebo ze strany majitelů a techniků tamních.

Právě ty si teď probereme a i přidáme i hlavní přednosti, abyste si obě strany mince mohli dát do kontextu. Auta jsou seřazená podle abecedy a pokud toužíte po některém z žádaných ojetých modelů, je velmi pravděpodobné, že ten „svůj” v přehledu najdete.

Audi Q3

Technika Audi Q3 je velmi kvalitní, ale i tak je potřeba pohlídat elektroniku, blikající xenony a příliš vysoký aerodynamický hluk - všechno naznačuje potenciálně drahé problémy. Citlivější zájemci by mohli mít problém s lehkými pazvuky v interiéru, které jsou důsledkem horšího než u Audi obvyklého sestavení palubní desky. Dvojspojkový automat může fungovat nedokonale, pokud jde ale o vůz s ověřeným nízkým nájezdem, nemusí jít o mechanický problém - některé S-troniky u Q3 vyžadovaly aktualizaci řídící jednotky, kterou dosavadní majitel nemusel absolvovat.


Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 1 - Audi Q3 2015 facelift nove 02Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 2 - Audi Q3 2015 facelift nove 05Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 3 - Audi Q3 2015 facelift nove 38
Foto: Audi

BMW X5 III

Dnes jedno z nejprodávanějších BMW patří do mezi časté vozy v nabídkách prodejců ojetých aut. Vysoký zájem o třetí generaci X5 je podložený nízkou poruchovostí. Občas se objeví drobná koroze, nebo černé kapky pod autem od úniku olejové náplně. Náchylným místem jsou přední světla s xenonovými výbojkami, jinak se není příliš čeho obávat, i hodně ojetá auta před sebou mohou mít

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 4 - BMW X5 F15 2014 oficialni 03Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 5 - BMW X5 F15 2014 oficialni 05Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 6 - BMW X5 F15 2014 oficialni 23
Foto: BMW

Citroën C4 Cactus

Cactus se liší od ostatních záměrně diskutabilním designem se vzduchovými polštářky, které později přišel. Uživatelsky mohou vadit měkká sedadla, slabé vnitřní osvětlení, jednodílné zadní sedačky, centrální displej, nebo vysoká nakládací hrana kufru. Obecně poruchovější auto činí spojenějšími majitele přeplňovaných benzínových motorů než těch, kteří sáhli po dieselu.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 7 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 16Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 8 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 30Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 9 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 49
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Ford Kuga II

Kuga druhé generace se pohybuje na trhu od roku 2013. Bez chyby není automatické řazení Powershift a známé jsou nepříjemnosti se zapalovacími svíčkami. Často dochází k únikům oleje, ale tento jev není důvodem vůz zcela ignorovat, spíše na na úniky zaměřit a případně je hned řešit. Je to přijatelná levnější alternativa k dražším německýcm strojům.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 10 - Ford Kuga 2012 EU lepsi 01Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 11 - Ford Kuga 2012 EU lepsi 02Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 12 - Ford Kuga 2012 EU lepsi 25
Foto: Ford

Honda CR-V IV

Výběr by nebyl kompletní bez Hondy a konkrétně CR-V čtvrté generace. Jedno z mála aut, které lze koupit na dálku, aniž byste jej viděli - takto chválí spolehlivost japonského SUV němečtí kolegové. Údajně zmizely nedostatky předchůdců, zůstaly jen detaily jako chrastící zadní sedáky, nepasující schránka spolujezdce či občas chybující zadní parkovací senzory.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 13 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Ext 02Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 14 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Ext 07Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 15 - Honda CR-V i-DTEC Test 2012 Int 01
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz

Jeep Grand Cherokee IV

Čtvrtá generace Grand Cherokee netrpí navzdory obecné pověsti tohoto modelu žádnými závažnými chybami. Najdou se ale problémy s elektrickým systémem, proto by si kupec měl všechny prvky prověřit při prohlídce vozu. Nedoporučuje se zbytečně rychle aktualizovat veškerý software (zejména navigaci), nové verze bývají spíše zdrojem nových problémů než řešením těch starých. Řada s přídomkem Summit nemá na kouli standardních 3,5 tuny, ale o 500 kg méně.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 16 - Ojeta SUV klady a zapory foto 07Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 17 - Ojeta SUV klady a zapory foto 08Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 18 - Ojeta SUV klady a zapory foto 09
Foto: Jeep

Land Rover Freelander 2

Zajímavá volba je druhá generace Freelanderu. Land Rover ze spodních pater nabídky poskytuje komfortní jízdu i složitějším terénem. Vydrží dlouho odolávat mechanickým závadám. Zážehové motory s převodovkami byly odolné při vysokém nájezdu a jedině naftové agregáty vyrobené před rokem 2010 by mohly zkazit solidní reputaci. Zbytečné potíže přináší filtr pevných částic a celý palivový systém pohonu. Auto Bild doporučuje šilhat po benzínovém 3,2 V6 od Volva.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 19 - Ojeta SUV klady a zapory foto 01Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 20 - Ojeta SUV klady a zapory foto 02Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 21 - Ojeta SUV klady a zapory foto 03
Foto: Land Rover

Lexus RX III

Doporučovat hybrid je trochu ošemetné, nicméně Němci schvalují nákup Lexusu RX 450h z druhé ruky. Modelový rok 2009 se jeví jako ideální. Podle počtu ujetých kilometrů je potřeba nechat prohlédnout akumulátory, které objektivně netrpí žádnými rozsáhlými vadami. Pravidelná údržba se doporučuje každých 15 tisíc kilometrů, velká inspekce přijde na cca 600 Eur (15 700 Kč). Také RX 350 se spalovacím motorem nevykazuje dlouhodobé nedokonalosti.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 22 - Ojeta SUV klady a zapory foto 04Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 23 - Ojeta SUV klady a zapory foto 05Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 24 - Ojeta SUV klady a zapory foto 06
Foto: Lexus

Mercedes-Benz GLC

GLC není levná záležitost (také o kterém Mercedesu se dá říci opak...), ale odměnou je pohodlné posezení v luxusních sedačkách a výborná ergonomie interiéru. Podvozek pravděpodobně nemá konkurenci ve své třídě - zejména vzduchové odpružení exceluje, ale i ocelové pružiny odvedou slušnou práci. Předkupní kontrola by se měla zaměřit na fungování touchpadu infotainmentu, pozor také na stav pneumatik, které mohou být opotřebené vlivem vysoké hmotnosti GLC.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 25 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 36Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 26 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 39Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 27 - Mercedes-Benz GLC 2016 prvni oficialni sada 46
Foto: Mercedes-Benz

Nissan Juke

Japonská ošklivka některé vábí svým jedinečným stylem. Racionální zákazníci ocení širokou paletu motorů - silnější varianty jsou sladěny s podvozkem a řízením, což trochu překvapivě vede k zábavě za volantem. Kompaktní rozměry interiéru nebudou nic pro pět pasažérů s „příslušenstvím”, je to opravdu malé SUV spíše pro dva či rodinu s malými dětmi.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 28 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 01Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 29 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 09Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 30 - Nissan Juke 2014 facelift oficialni sada 25
Foto: Nissan

Opel Mokka

Menší SUV od Opelu zařídilo značce nemalý zájem nových zákazníků. Mokka stačí na mnohem větší konkurenci. Mechanicky je vůz odolný, jen se během života může začít rozpadat chromové obložení dveří, technici mají zkušenosti také s úniky oleje. V bazarech je často k mání jen verze s pohonem přední nápravy, 4x4 je málo.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 31 - test opel mokka x web 002Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 32 - test opel mokka x web 006Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 33 - test opel mokka x web 101
Foto: Marek Bednář, Autoforum.cz

Škoda Yeti

Yeti od roku 2009 vyhrál mnoho srovnávacích testů, protože nenašel přemožitele ve vyváženém mixu kupní ceny a praktických vlastností. Chalupáře potěší pohon 4x4, variabilita interiéru a až dvoutunové maximální zatížení tažného zařízení. Mezi negativní stránky může být zařazeno rychlé korodování kotoučů či dost častý nadstandardní úbytek oleje z motoru mezi výměnami u starších exemplářů.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 34 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 05Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 35 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 11Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 36 - Test Skoda Yeti 2014 18 TSI 4x4 prvni 48
Foto: Pavel Janda, Autoforum.cz

Toyota RAV4

Čtvrtá generace Toyota RAV4 je znovu příkladem vyšší počáteční investice s jasným odůvodněním. Vadnou pouze méně stabilní spoje výfukových systémů a dřív se ozvou opotřebované brzdy, jinak existuje velká šance na dlouhý spokojený život i u druhého, potažmo třetího majitele. Spolehlivost je tu velkým kladem, ale někteří mají výtky k materiálům kabiny a vadí i zážehové jednotky. Dle TÜV jsou tyto kritické hlasy neopodstatněné.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 37 - Toyota-RAV4-3Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 38 - Toyota-RAV4-5Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 39 - Toyota-RAV4-6
Foto: Toyota

Volkswagen Tiguan II

Tiguan dlouho patří mezi žádané modely, v kurzu je teď ale vizuálně mnohem atraktivnější druhá generace prodávaná od roku 2016, která se už ve velkých počtech objevuje právě v nabídkách bazarů. Vůz se řadí mezi spolehlivá SUV, a tak se není nutné obávat technických kontrol, respektive vysokých servisních nákladů, i když první vyrobené exempláře mají už chvíli po záruce. Právě ty ale často trpí vrzáním panoramatické střechy a špatně namontované dveře způsobují hlasité hučení větru. Otravné je někdy trhavé řazení dvouspojkové převodovky leckdo bude jako minus hodnotit relativně vysokou cenu. Pozitivní je pohodlné ovládání vozu a spousta prostoru.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 40 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 10Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 41 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 09Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 42 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 14
Foto: Volkswagen

Volvo XC60

Ať už jde o jakoukoli verzi, vážnými problémy tohle auto skutečně neobtěžuje. Nadprůměrně časté jsou jen defekty v oblasti řízení a podvozku podle statistik TUV, ale celková kvalita se odráží v ceně. Slabin je obecně málo, výtka by se našla vůči příliš aktivním bezpečnostním systémům a tlačítkově přeplácanému středovému panelu.

Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 43 - XC60T605Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 44 - XC60T604Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč - 45 - XC60T608
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.