Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km

Pokud koukáte po levném ojetém SUV, nejsou vám moc platné ani moderní statistiky spolehlivosti, ani nedávné dlouhodobé testy. Existují ale i starší, které německý Auto Bild dělal do roku 2013 a právě na ty si dnes posvítíme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km

6.9.2020 | Mirek Mazal

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km

/

Foto: Auto Bild

Pokud koukáte po levném ojetém SUV, nejsou vám moc platné ani moderní statistiky spolehlivosti, ani nedávné dlouhodobé testy. Existují ale i starší, které německý Auto Bild dělal do roku 2013 a právě na ty si dnes posvítíme.

Na autech nás těší či rmoutí kde co, v konečném důsledku je to ale hlavně spolehlivost, co tvoří jasný předěl mezi dobrými a špatnými automobily. Kritika jízdních vlastností, ovladatelnosti nebo designu může být různorodá a každému imponuje něco jiného, frekvence poruch se ale týká v podobné míře všech majitelů. Obvykle se tak díváme na statistiky spolehlivosti i dlouhodobé testy moderních aut, ale co když toužíte po něčem, co už se léta nedělá?

Právě pro takové se podíváme na žebříček výsledků SUV v dlouhodobých testech německého Auto Bildu na 100 tisíc kilometrů, které proběhly do roku 2013. Nejde o náhodně zvolený rok, Auto Bild tehdy změnil kritéria hodnocení, a tak v současných přehledech výsledky těchto aut vůbec nenajdete kvůli nesrovnatelnosti starších hodnocení s novějšími. Ta dřívější ale nikam nezmizla, můžeme se na ně podívat samostatně a projít si nejhorší i nejlepší modely pro ty, kteří do bazarů nemíří s milionem v kapse.

Než se k výsledkům dostaneme, zopakujme, že každý z testovaných vozů musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů, absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili. Zážitky za volantem a záznamy ze servisů doplňuje hodnocení Dekry po rozborce celého automobilu. Sledují se všechny detaily prozrazující únavu materiálu, vedle těsnosti všech spojů se zjišťuje například i kondice jednotlivých komponentů motoru pomocí měřících přístrojů či rozsah koroze. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole. Na tom se nic nezměnilo, akorát metodika samotného známkování je v posledních lete jiná.

Hodnocení SUV v testech Auto Bildu na 100 tisíc km z let 2001 až 2013

11.-10. Dacia Duster 1,5 DCI 110 4WD, chybové body: 32, známka 4

Levné Rumunské SUV prošlo testem v roce 2013 a muselo se smířit se špatným výsledkem. Právem se řadí mezi nejhorší, protože po ujetí 33 413 kilometrů musela být vyměněna převodovka, to se v těchto testech opravdu nestává. Následovala oprava ukazatele stavu paliva a poškozeného spojkového válce. Duster musel několikrát neplánovaně do dílny. Finální demontáž na součástky odhalila drobnou korozi. Pochvalu si zaslouží jen statečný diesel o objemu 1,5 litru.


Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 1 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 01Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 2 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 02Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 3 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 03
Foto: Dacia

11.-10. Mercedes-Benz ML 270 CDI (W163), chybové body: 29, známka 4

Mercedes-Benz zásoboval trh SUV už v roce 2000, test třídy M generace W163 proběhl o dva roky později. Vysvědčení znamenalo tři neplánované dílčí pobyty v opravně, čtyři vadné funkční prvky a dvě drobné závady. Už při 13 758 kilometrech musel být řešen přívod paliva do motoru. Závažnější problémy byly evidovány na katalyzátoru, těsnění výfukového potrubí a jednom z bočních airbagů.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 4 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 04Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 5 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 05Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 6 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 06
Foto: Mercedes-Benz

9.-7. Volvo XC90 D5, chybové body: 25, známka 3-

Trojka s minusovým znaménkem odpovídá hodnocení exemplář Volva XC90 z roku 2003. Během testu vyteklo mnoho tekutých náplní a muselo následovat přetěsnění převodovky i posilovače řízení. O moc lepší dojem neudělala opakovaně vybitá baterie a poškozený motorek stěrače zadního okna.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 7 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 07Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 8 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 08Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 9 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 09
Foto: Volvo

9.-7. BMW X5 3,0d, chybové body: 23, známka 3-

Akumulátor mnoho nevydržel ani u BMW X5 z roku 2002 s dieselem pod kapotou. Opakované vybití může za udělení špatné známky. Při návštěvě dealerství těsně před koncem vytrvalostního testu proběhla aktualizace navigačního systému, která „úspěšně” vedla k celkovému zhroucení infotainmentu.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 10 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 10Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 11 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 11Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 12 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 12
Foto: BMW

9.-7. BMW X3 2,0d, chybové body: 23, známka 3-

Podobně nevalně jako větší X5 se předvedlo menší BMW X3 modelového roku 2005. Citlivé nosy řidičů zaznamenaly zápach nafty uvnitř interiéru, do kabiny kvůli špatnému obtoku turbodmychadla navíc pronikaly výfukové plyny. Slabinou se staly dále teplotní snímač katalyzátoru anebo gumové těsnění okolo oken.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 13 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 13Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 14 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 14Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 15 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 15
Foto: BMW

6. Nissan Qashqai 2,0 Tekna, chybové body: 17, známka 3+

Nissan se snažil být přesvědčivý, ale realita nastavila zrcadlo pravdě. Při ujetých 79 846 kilometrech byly měněny zadní tlumiče, při 91 418 kilometrech přišly na řadu nové přední brzdové kotouče. K tomu oprava madla řidičových dveří a předních třmenů. Qashqai byl rád za lepší trojku.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 16 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 16Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 17 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 17Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 18 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 18
Foto: Nissan

5. Mercedes-Benz GL 420 CDI 4Matic, chybové body: 8, známka 2+

Velké GL bylo vnímáno jako pevný a neotřesitelný Mercedes. Subjektivní dojmy nebyly daleko od pravdy, protože jediná stížnost se týkala kompresoru vzduchového podvozku, který byl opraven na garanci automobilky při 80 049 kilometrech.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 19 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 19Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 20 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 20Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 21 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 21
Foto: Mecedes-Benz

4. Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic, chybové body: 8, známka 2+

Stejně chvalitebně s pluskem vyšel z rukou Auto Bildu kompaktnější Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic z roku 2011. Konec testu přišel o dva roky později a do 93 330 kilometrů fungovalo vše bez chyb. Později se ohlásilo vodní čerpadlo, bez této nepříjemnosti by to byla výsledná jednička.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 22 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 22Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 23 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 23Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 24 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 24
Foto: Mercedes-Benz

3.-2. Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 Experience, chybové body: 5, známka 1-

Jediný český zástupce po zápřahu neodešel zcela bez chyb, na výbornou známku to ale stačilo. Yeti si neuhlídal uvolněnou prahovou lištu, těsnění dveří a trojici prasklých žárovek. Nic víc záznamový arch neukázal. Jen těsně se Škoda nestala nejlepším testovaným automobilem do roku 2013.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 25 - skoda yeti vykup nemecko soud ilu 02Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 26 - skoda yeti vykup nemecko soud ilu 03Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 27 - skoda yeti vykup nemecko soud ilu 05
Foto: Škoda Auto

3.-2. BMW X3 xDrive 18d, chybové body: 5, známka 1-

Totožné hodnocení jako tuzemský Yeti dostalo BMW X1. Dá se to považovat za pochvalu, protože mnohem dražší německé SUV míří na nejvyšší příčky. Plány překazila drobná povrchová koroze na některých místech a známé problémy s brzděním na mokru.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 28 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 25Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 29 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 26Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 30 - Nejspolehlivejsi SUV dle casopisu Auto Bild 27
Foto: BMW

1. Volkswagen Tiguan 2,0 TSI Sport & Style, chybové body: 3, známka 1

Kromě tří vysloužilých žárovek, sady stěračů, brzdových kotoučů a destiček nebyl důvod volat do servisu. Demontáž na jednotlivé díly rovněž nevyvolala žádné pochybnosti o dobré kvalitě vítězného Volkswagenu.

Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 31 - Tiguan2011 Tiguan201120Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 32 - Tiguan2011 Tiguan201116Nejhorší a nejlepší starší ojetá SUV v dlouhodobých testech Němců na 100 tisíc km - 33 - Tiguan2011 Tiguan201118
Foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše