Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců mají několik nových premiantů
17.1.2021 | Mirek Mazal
Pořadí nejlépe hodnocených aut po ujetí 100 tisíc kilometrů a následném rozebrání na díly má několik zajímavých nováčků. Škoda už je v něm jen jedna a propadá se stále hlouběji.
Výsledkům dlouhodobých testů Auto Bildu se věnujeme pravidelně, neboť jen roky trvající zkoušky, při kterých vozy ujedou více než pár tisíc či desítek tisíc kilometrů naznačí, co od nich čekat, když si je koupíte a pokusíte se s nimi několik let žít. Pravidelné používání zkrátka odhalí nedostatky, které se během obvyklého týdenního testu nemohou projevit. A pokud přece zůstanou navenek očím skryty, následné rozebrání auta do posledního šroubku kvůli zkoumání opotřebení prozradí zbytek.
Přesně takové testy Auto Bild ve spolupráci s Dekrou provádí už léta, a tak může vydávat žebříčky nejúspěšnějších a nejméně úspěšných modelů z testování od roku 2014, od kdy používá nové hodnocení. Můžete si myslet, že za těch pár let bude desítka nejhorších současně přehledem většiny, ne-li všech testovaných vozů, ale není tomu tak, sítem už jich prošlo už skoro 70. Každý z nich musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů (někdy došlo i na 150 nebo 200 tisíc), absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili.
Zážitky za volantem a v servisu doplňují záznamy Dekry z rozborky kompletního automobilu. Sledují se všechny detaily prozrazující únavu materiálu, vedle těsnosti všech spojů se zjišťuje například i kondice jednotlivých komponentů motoru pomocí měřících přístrojů či rozsah koroze. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole.
Výsledků testů neustále přibývá, a tak vám předkládáme pořadí nejlepších modelů, které získaly známku lepší než dvojku, aktualizované k lednu 2021. Můžeme mezi nimi vidět i Škodu, která dříve byla těsně pod vrcholem, teď už se ale mezi premianty tak tak vejde. Všechno podstatné následuje a jen dodáme, že pokud byste mezi nejlepšími marně hledali jakékoli SUV, je to tím, že výsledkům aut se zvýšeným podvozkem se věnujeme samostatně a naposledy jsme vám aktuální pořadí předestřeli na Nový rok.
Nejlepší auta dlouhodobých testů magazínu Auto Bild k lednu 2021
12. Volkswagen Passat Variant 1,8 TSI , chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Stovka tisíců na tachometru skoro nebyla poznat. Volkswagen Passat s benzínovým motorem působil stále jako nový, nebýt počítadla, ani by se nechtělo věřit vysokému nájezdu. Menšími nedostatky se ukázalo odvádění vody okolo znaku VW, špatně seřízené stěrače a ospalé reakce automatického přepínání dálkových světel.



Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
11. Mercedes C 250d 4Matic T, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Mercedes vyšel se stejnými známkami jako dva předchůdci. Není až tak překvapivé, že se v průběhu testu zrovna tomuto modelu nic velkého nepřihodilo, až na jednu nemilou příhodu s asistentem držení v jízdních pruzích. Vadné čidlo způsobilo rozsvícenou kontrolku následovanou vynucenou návštěvou v servisu. Demontáž dílů odhalila skoro dokonalou odolnost proti stárnutí.
10. Ford Focus 1,0 EcoBoost, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Mezi elitou se jistě cítí dobře Ford Focus opět s 8 chybovými body. Zážehový tříválec navzdory některým opačným zkušenostem odváděl tentokrát svou práci relativně spolehlivě, jen při nájezdu 22 105 kilometrů spadl do nouzového režimu; nepříjemnost řešilo přehrání softwaru. Časté tankování se pak podepsalo na stavu hrdla palivové nádrže. Řidiče obtěžovalo mnoho tlačítek a malý displej na palubní desce, rozebrání vozu ale neodhalilo nadstandardní opotřebení čehokoli podstatného.
9. Mazda MX-5, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Hravá MX-5 alias Miata podřizuje všechno jízdnímu zážitku. Nízká hmotnost s atmosférickým motorem a pohonem zadních kol na šikovné řidiče platí, asi nikdo by ale od tohoto auta nečekal vysokou trvanlivost. Přesto MX-5 zabodovala. Z uživatelského hlediska kritici našli námět na vylepšení v podobě lepšího výhledu vzad se zavřenou střechou a zhýčkaní jedinci by rádi měkčí tlumení nerovností. V průběhu testu se neobjevil žádný zásadní technický nedostatek a rozborka poukázala pouze na drobnější neduhy a větší sklony ke korozi. Výsledkem je 8 chybových bodů a známka těsně horší než nejlepší možná.
8. Škoda Superb 1,4 TSI DSG, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
České překvapení aktuální špičky žebříčku si říká Škoda Superb. Vůz našel mezi testovacími jezdci zastání a přesvědčil je o svých kvalitách. Kvitují hlavně poměr výkonu a ceny - na auto za asi 1 milion korun nabízí neskutečně mnoho prostoru, komfortu a výbavy. A vydrží, neboť v průběhu testu se neobjevil žádný zásadní problém. Až na jeho samotném konci, po najetí více jak 97 tisíc km, začala zlobit sedmistupňová převodovka DSG, která přestala spolehlivě vybírat zařazené stupně. Proč se tak stalo a jak je problém řešitelný, musí nyní říci automobilka.
Na videu níže můžete také vidět kompletní rozborku vozu přímo u Škody (o češtinu v něm tedy není nouze) pod dohledem experta Dekry a redaktora Auto Bildu. Na autě není objeven žádný dramatický nedostatek a ty zjištěné se počítají na drobnosti jako částečně uvolněné zakrytování podvozku. Sám redaktor pak po rozborce říká, že nevidí důvod, proč by někomu toto auto nedoporučit a výsledné body i známka tomu odpovídají - historicky existuje jen pět vozů s lepším hodnocením. A mohlo být lépe, o to minus za jedničkou se postaralo jen problematické těsnění vodní pumpy, díl za 100 Kč...
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
7. Mercedes třídy V 220 d, chybové body: 7, výsledná známka: 1-
Robustní společník na dlouhé cesty polykal kilometry přímo hltavě. Celkový dojem narušily ne až tak příjemná sedadla a otravné zvuky, které by se u tak drahého vozu vyskytnout neměly. Bystrým zrakům z Dekry neunikla lehká povrchová koroze na několika místech anebo uvolněné gumové úchyty.
6. Audi A6 Avant 2,0 TDI, chybové body: 6, výsledná známka: 1-
Audi A6 kombi absolvovalo zkoušku vytrvalosti bez větších problémů. Jen konec poznamenala chybová hláška signalizující vadu těsnění sběrného výfukového potrubí. Známá vada se projevila dříve, než se čekalo. Nutno podoktnout, že nic jiného nezlobilo, naopak stále všechny překvapovala typická kvalita interiéru a stav vozu po rozebrání - zvládnout stovky tisíc km pro něj nejspíše nebude problém.
5. Hyundai i30 kombi 1,6 CRDI, chybové body: 5, výsledná známka: 1-
Další Korejec a další příjemné překvapení - Hyundai se přiblížil ideálu bezchybného stroje. Mínusové body nastřádala špatná izolace podlahy, vadné připojování Bluetooth, prasklá žárovka registrační značky, staré mapy v navigaci a vysoko svítící hlavní světlomety. Drobnosti proti celkovému výsledku.
4. VW Golf 1,4 TSI Sportsvan, chybové body: 4, výsledná známka: 1
Prostornější Golf přežil 100 tisíc kilometrů se vztyčenou hlavou a hlavně bez poruch. Nájezd byl schválně ještě navýšen o 50 tisíc a zkoumání poukázalo jen na nenápadné praskliny zadního tlumiče a tažného zařízení. Dál jakoby nic.
Foto: Adam Šrámek, Autoforum.cz
3. Toyota Prius, chybové body: 3, výsledná známka: 1
Po 100 tisících ujetých kilometrů Němci říkají, že auto vypadá jako v den, kdy ho převzali. A i po detailní rozborce je jasné, že technika nedošla téměř žádné úhony. Za drobné nedostatky dostal Prius tři trestné body a aby to Toyota neměla tak snadné, ujedou s ní ještě 50 tisíc km navrch - ani po těch ale neočekávají, že by se cokoli vážného stalo.
2. Audi A4 Avant 2,0 TFSI, chybové body: 2, výsledná známka: 1
Audi A4 stále aktuální generace B8 (nyní po faceliftu) by mělo být jedním ze vzorů kvality mezi auty střední třídy a v dlouhodobém testu Auto Bildu to s nadhledem potvrdilo. Spolehlivost ingolstadtského kombíku je prý evidentní a ani po technické stránce, ani v případě zpracování či kvality interiéru nebylo autu téměř co vyčíst. Dva trestné body znamenají jedničku, přesto existuje jeden ještě lepší vůz. A má opět čtyři kruhy na přídi.
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
1. Audi A3 Sportback g-tron, chybové body: 0, výsledná známka: 1+
Nejlepší z nejlepších, hrdý vítěz mezi padesáti vozy ukazuje, co Auto Bild s Dekrou považují za vrchol možného. Hatchback na stlačený zemní plyn vyvrátil předsudky a jistě překvapil zastánce konvenčního pohonu. Jízda ani rozbor součástek neobjevily nic problematického, proto ani jeden trestný bod, musela být udělena známka lepší než 1. To se vám ve škole asi nestalo...
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
před 4 hodinami - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
včera - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021 - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021
Nejnovější články
- Oblíbená kompaktní SUV od spolehlivých k nejvíce poruchovým: I tady jde šlápnout vedle
před 2 hodinami - Nové nejlevnější SUV Škody poprvé ukázalo interiér, je blízký dražším modelům
před 3 hodinami - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
před 4 hodinami - Další norma Euro přinese nezaměstnanost, jakou jsme nezažili, varuje šéf podnikové rady BMW
před 5 hodinami - Nejprodávanější čínské SUV už se vyrábí v Evropě, za 450 tisíc nabízí, co Škoda za milion
před 6 hodinami (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
před 7 hodinami (1) - Prodeje modelů teprve vykreslují totální kolaps Škod v Číně, nekupuje je skoro nikdo
včera - Statisticky nejtrvanlivější auta ukazují, která nejčastěji najíždí přes 320 tisíc km
včera - Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší
včera - Němci ukázali v akci novou palubní desku s obřím, 1,4m displejem, jde do výroby
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 22:52 - Lachende Bestien
- STK 22:17 - spooon
- BMW Divize 2.3.2021 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 2.3.2021 - Bond007
- Rychlodotazy 2.3.2021 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 2.3.2021 - Stepin
- Onboard videa 2.3.2021 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 1.3.2021 - risomas