Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlepší auta dlouhodobých testů Němců ovládl jediný typ aut, moderna ostrouhala
28.3.2021 | Mirek Mazal
Ujet s auty 100 tisíc km a pak je podrobit důkladné rozborce napoví o jejich schopnosti odolávat zubu času mnohé. A tak není bez zajímavosti, že aktuálně z těchto testů nejlépe vychází klasicky střižené vozy se spalovacími motory, navíc od jediné značky.
Výsledkům dlouhodobých testů Auto Bildu se věnujeme pravidelně, neboť jen roky trvající zkoušky, při kterých vozy ujedou více než pár tisíc kilometrů naznačí, co od nich čekat, když si je koupíte a pokusíte se s nimi několik let žít. Pravidelné používání zkrátka odhalí nedostatky, které se během obvyklého týdenního testu nemohou projevit. A pokud přece zůstanou navenek očím skryty, následné rozebrání auta do posledního šroubku kvůli zkoumání opotřebení prozradí zbytek.
Přesně takové testy Auto Bild ve spolupráci s Dekrou provádí už léta, a tak může vydávat žebříčky nejúspěšnějších a nejméně úspěšných modelů z testování od roku 2014, od kdy používá nové hodnocení. Můžete si myslet, že za těch pár let bude desítka nejhorších současně přehledem většiny, ne-li všech testovaných vozů, ale není tomu tak, sítem už jich prošlo už skoro 70. Každý z nich musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů (někdy došlo i na 150 nebo 200 tisíc), absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili.
Zjištění ze života s vozem doplňují záznamy Dekry z rozborky kompletního automobilu. Sledují se všechny detaily prozrazující únavu materiálu, vedle těsnosti všech spojů se zjišťuje například i kondice jednotlivých komponentů motoru pomocí měřících přístrojů či rozsah koroze. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole.
Výsledků testů neustále přibývá, a tak vám předkládáme pořadí nejlepších modelů, které získaly známku lepší než dvojku, aktualizované k dnešnímu dni. Můžeme mezi nimi vidět i Škodu, která dříve byla těsně pod vrcholem, teď už se ale mezi premianty sotva vejde. Nejlepší trojka má totiž nové pořadí a je zajímavé, že jde výlučně o praktická, více či méně rodinná auta se spalovacími motory, dokonce všemi třemi obvyklými typy - žádná hybridní ani elektrická auta se tak vysoko zdaleka nedostala. Všechna jsou navíc od jediného výrobce.
Všechno podstatné následuje a jen dodáme, že pokud byste mezi nejlepšími marně hledali jakékoli SUV, je to tím, že výsledkům aut se zvýšeným podvozkem se věnujeme samostatně a naposledy jsme vám aktuální pořadí předestřeli v lednu.
Nejlepší auta dlouhodobých testů magazínu Auto Bild k březnu 2021
13. Volkswagen Passat Variant 1,8 TSI , chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Stovka tisíců na tachometru skoro nebyla poznat. Volkswagen Passat s benzínovým motorem působil stále jako nový, nebýt počítadla, ani by se nechtělo věřit vysokému nájezdu. Menšími nedostatky se ukázalo odvádění vody okolo znaku VW, špatně seřízené stěrače a ospalé reakce automatického přepínání dálkových světel.



Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
12. Mercedes C 250d 4Matic T, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Mercedes vyšel se stejnými známkami jako dva předchůdci. Není až tak překvapivé, že se v průběhu testu zrovna tomuto modelu nic velkého nepřihodilo, až na jednu nemilou příhodu s asistentem držení v jízdních pruzích. Vadné čidlo způsobilo rozsvícenou kontrolku následovanou vynucenou návštěvou v servisu. Demontáž dílů odhalila skoro dokonalou odolnost proti stárnutí.
11. Ford Focus 1,0 EcoBoost, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Mezi elitou se jistě cítí dobře Ford Focus opět s 8 chybovými body. Zážehový tříválec navzdory některým opačným zkušenostem odváděl tentokrát svou práci relativně spolehlivě, jen při nájezdu 22 105 kilometrů spadl do nouzového režimu; nepříjemnost řešilo přehrání softwaru. Časté tankování se pak podepsalo na stavu hrdla palivové nádrže. Řidiče obtěžovalo mnoho tlačítek a malý displej na palubní desce, rozebrání vozu ale neodhalilo nadstandardní opotřebení čehokoli podstatného.
10. Mazda MX-5, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
Hravá MX-5 alias Miata podřizuje všechno jízdnímu zážitku. Nízká hmotnost s atmosférickým motorem a pohonem zadních kol na šikovné řidiče platí, asi nikdo by ale od tohoto auta nečekal vysokou trvanlivost. Přesto MX-5 zabodovala. Z uživatelského hlediska kritici našli námět na vylepšení v podobě lepšího výhledu vzad se zavřenou střechou a zhýčkaní jedinci by rádi měkčí tlumení nerovností. V průběhu testu se neobjevil žádný zásadní technický nedostatek a rozborka poukázala pouze na drobnější neduhy a větší sklony ke korozi. Výsledkem je 8 chybových bodů a známka těsně horší než nejlepší možná.
9. Škoda Superb 1,4 TSI DSG, chybové body: 8, výsledná známka: 1-
České překvapení aktuální špičky žebříčku si říká Škoda Superb. Vůz našel mezi testovacími jezdci zastání a přesvědčil je o svých kvalitách. Kvitují hlavně poměr výkonu a ceny - na auto za asi 1 milion korun nabízí neskutečně mnoho prostoru, komfortu a výbavy. A vydrží, neboť v průběhu testu se neobjevil žádný zásadní problém. Až na jeho samotném konci, po najetí více jak 97 tisíc km, začala zlobit sedmistupňová převodovka DSG, která přestala spolehlivě vybírat zařazené stupně. Proč se tak stalo a jak je problém řešitelný, musí nyní říci automobilka.
Na videu níže můžete také vidět kompletní rozborku vozu přímo u Škody (o češtinu v něm tedy není nouze) pod dohledem experta Dekry a redaktora Auto Bildu. Na autě není objeven žádný dramatický nedostatek a ty zjištěné se počítají na drobnosti jako částečně uvolněné zakrytování podvozku. Sám redaktor pak po rozborce říká, že nevidí důvod, proč by někomu toto auto nedoporučit a výsledné body i známka tomu odpovídají - historicky existuje jen pět vozů s lepším hodnocením. A mohlo být lépe, o to minus za jedničkou se postaralo jen problematické těsnění vodní pumpy, díl za 100 Kč...
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
8. Mercedes třídy V 220 d, chybové body: 7, výsledná známka: 1-
Robustní společník na dlouhé cesty polykal kilometry přímo hltavě. Celkový dojem narušily ne až tak příjemná sedadla a otravné zvuky, které by se u tak drahého vozu vyskytnout neměly. Bystrým zrakům z Dekry neunikla lehká povrchová koroze na několika místech anebo uvolněné gumové úchyty.
7. Audi A6 Avant C7 2,0 TDI, chybové body: 6, výsledná známka: 1-
Audi A6 Avant předhoczí generace C7 absolvovalo zkoušku vytrvalosti bez větších problémů. Jen konec poznamenala chybová hláška signalizující vadu těsnění sběrného výfukového potrubí. Známá vada se projevila dříve, než se čekalo. Nutno podoktnout, že nic jiného nezlobilo, naopak stále všechny překvapovala typická kvalita interiéru a stav vozu po rozebrání - zvládnout stovky tisíc km pro něj nejspíše nebude problém.
6. Hyundai i30 kombi 1,6 CRDI, chybové body: 5, výsledná známka: 1-
Další Korejec a další příjemné překvapení - Hyundai se přiblížil ideálu bezchybného stroje. Mínusové body nastřádala špatná izolace podlahy, vadné připojování Bluetooth, prasklá žárovka registrační značky, staré mapy v navigaci a vysoko svítící hlavní světlomety. Drobnosti proti celkovému výsledku.
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
5. VW Golf 1,4 TSI Sportsvan, chybové body: 4, výsledná známka: 1
Prostornější Golf přežil 100 tisíc kilometrů se vztyčenou hlavou a hlavně bez poruch. Nájezd byl schválně ještě navýšen o 50 tisíc a zkoumání poukázalo jen na nenápadné praskliny zadního tlumiče a tažného zařízení. Dál jakoby nic.
Foto: Adam Šrámek, Autoforum.cz
4. Toyota Prius, chybové body: 3, výsledná známka: 1
Po 100 tisících ujetých kilometrů Němci říkají, že auto vypadá jako v den, kdy ho převzali. A i po detailní rozborce je jasné, že technika nedošla téměř žádné úhony. Za drobné nedostatky dostal Prius tři trestné body a aby to Toyota neměla tak snadné, ujedou s ní ještě 50 tisíc km navrch - ani po těch ale neočekávají, že by se cokoli vážného stalo.
3. Audi A4 Avant 2,0 TFSI, chybové body: 2, výsledná známka: 1
Audi A4 stále aktuální generace B8 (nyní po faceliftu) by mělo být jedním ze vzorů kvality mezi auty střední třídy a v dlouhodobém testu Auto Bildu to s nadhledem potvrdilo. Spolehlivost ingolstadtského kombíku je prý evidentní a ani po technické stránce, ani v případě zpracování či kvality interiéru nebylo autu téměř co vyčíst. Dva trestné body znamenají jedničku, přesto existuje jeden ještě lepší vůz. A má opět čtyři kruhy na přídi.
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
2. Audi A6 Avant C8 40 TDI, chybové body 1, výsledná známka: 1
Tomuto testu jsme se detailně věnovali před pár dny a už z této zmínky muselo být jasné, že nová A6 míří mezi absolutní špičku. Problémy s ní nebyly prakticky žádné, jediným technickým zádrhelem byl haprující parkovací senzor, se kterým byly problémy opakovaně. Ani tak není A6 bez chyb, německé kolegy ale iritovaly jen palubní elektronické systémy z hlediska svého fungování, což ale není věc, která by ovlivňovala známku z hlediska odolnosti vysokým nájezdům.
Nová A6 s motorem 2,0 TDI si tak připsala ještě lepší hodnocení, než ta předchozí, je ale třeba dodat, že ke kompletní rozborce zatím nedošlo a ta skóre může ještě negativně ovlivnit. Budeme-li ale pro tuto chvíli předpokládat, že se to nestane, pak celou trojku nejlepších vozů v těchto testech tvoří praktičtější verze (dvakrát kombík a jednou polokombík Sportback, jak za chvíli uvidíte) zcela konvenčně střižených vozů se čtyřválcovými motory na benzin, naftu a plyn, nic jiného. Navíc od jediného výrobce. V době, kdy by tříválce, hybridy a elektromobily měly přesvědčovat o své atraktivitě, to pro ně není hezká vizitka - třebaže i mezi nejlepšími pár takových je, mezi nejhoršími jich najdeme mnohem víc.
1. Audi A3 Sportback g-tron, chybové body: 0, výsledná známka: 1+
Nejlepší z nejlepších, hrdý vítěz mezi padesáti vozy ukazuje, co Auto Bild s Dekrou považují za vrchol možného. Hatchback na stlačený zemní plyn vyvrátil předsudky a jistě překvapil zastánce konvenčního pohonu. Jízda ani rozbor součástek neobjevily nic problematického, proto ani jeden trestný bod, musela být udělena známka lepší než 1. To se vám ve škole asi nestalo...
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
včera - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021 - Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
11.4.2021
Nejčtenější články
- Šéf VW otevřeně promluvil o prodeji Bugatti, na stole je ještě docela jiný scénář
16.3.2021 - Nová nejlevnější Dacia v úplném základu má na to být noční můrou manažerů Škody
17.3.2021 - Upravený superkombík Audi je tak rychlý, že se mu při testu maximálky rozbil tachometr
17.3.2021 - Revoluční, těsně před začátkem výroby zaříznutý pohon aut nakonec míří do série
17.3.2021 - Tesly dál „přehlíží” kamiony a končí pod nimi, výsledkem jsou nejméně tři mrtví
17.3.2021 - V 51 letech náhle zemřela závodnice, která zajela rekordní kolo Ringu i pro Škodu
17.3.2021 - 1 z 9 vzácných aut s turbínovým pohonem někdo koupil hned, jak se objevilo v prodeji
17.3.2021 - Čínský sok Škody Octavia Comb míří do EU, k mání bude hned v několika zemích
17.3.2021 - Nadšenci srovnali ve sprintu 18tunový armádní speciál s náklaďákem táhnoucím 3 auta
17.3.2021 - Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč
17.3.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:25 - jarka
- Onboard videa 15:19 - řidičBOB
- Rychlodotazy 15:06 - M.Z.
- Politický koutek 13:03 - Stepan
- Americké vozy a vše kolem nich 12:18 - 970ka
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 09:58 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09:31 - řidičBOB
- Combi 4x4 do 300tis kč 09:04 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 20:24 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 18:51 - pavproch