Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena skončila bez nástupce. V bazarech chytla druhou mízu
11.4.2024 | Petr Prokopec
Dacia se v zásadě drží svého kopyta, některé zajímavé vozy ale ze své nabídky přece jen vyřazuje, aniž by je nahradila jinými. Dokker patří mezi takové, i když má co nabídnout. Právě proto ale může ojetý stát snadno víc než kdysi nový.
Ceny nových aut vystřelily v posledních letech razantně vzhůru. Jako příklad povětšinou poukazujeme na posun, jaký se během deseti let odehrál u Škody Octavia, nicméně ke zdražování došlo prakticky všude. Uchráněna od tohoto nepříjemného kroku nebyla ani Dacia, neboť jejích showroomech jste dříve mohli pořídit Logan či Sandero od 170 tisíc korun. Aktuálně však první zmíněný vůz v nabídce chybí, na druhý si pak musíte připravit minimálně 319 900 Kč, což je skoro dvojnásobek a o 23 tisíc korun vyšší suma než ještě na konci loňského roku. Přesto zůstává jedním z nejlevnějších nových aut na českém trhu.
Právě z těchto důvodů řada Čechů již ani nepošilhává po aktuální nabídce automobilek, nýbrž loví v bazarech. Pokud mezi ně patříte a Dacia je jedním z těch výrobců, kteří se dostali na váš seznam potenciálních kandidátů, pak vás může čekat menší šok. Zvláště pokud ve vašem hledáčku utkvěl mimořádně praktický Dokker. Ten po příchodu na trh v roce 2012 startoval pod 200 tisíci korunami, následně se pak jeho cena začala lehce zvyšovat. Stále ovšem nebylo třeba kvůli pořízení navštívit banku s kuklou na hlavě.
K něčemu takovému se ale možná budete muset odhodlat nyní, třebaže Dokker už se tři roky nevyrábí, v roce 2021 skončil bez nástupce. V případě zájmu o nejnovější možné kousky s nájezdem do 50 tisíc km v kombinaci s přeplňovanou jedna-trojkou naladěnou na 130 koní a ve verzi Stepway může Dokker stát snadno přes 500 tisíc korun, tedy i víc než v době, kdy opouštěl továrnu v Maroku. Důvodem, proč se tak děje, je skutečnost, že nic podobného dnes neseženete. A poměr mezi poptávkou a nabídkou (či spíše nenabídkou) už udělá své.
Silnou stránkou této Dacie je zavazadlový prostor schopný pojmout až 3 tisíce litrů nákladu, byla to svého času nejlevnější moderní Dacia v poměru prostor/cena. Dokker se tak stal terčem mnoha modifikací, které z něj dělaly obytný vůz. Jenže zatímco v případě konkurence jste se pod milion korun nemohli dostat, rumunský zástupce vyšel na hubičku i s veškerými úpravami. Na ty ovšem nemuselo dojít, v té chvíli zde tak byl neskutečně levný pracant. Zájem tedy o něj mají i živnostníci.
V souvislosti s tím lze zmínit další důvod nemalého zájmu, a sice motory upravené již továrnou ke spalování plynu. U verze na LPG sice následně nemůžete počítat s oslňující dynamikou, na druhé straně vás však provoz nezruinuje. Než ovšem rozbijete prasátko a zamíříte do nejbližšího bazaru, je třeba zpozornět. I přesto, že se ojetý Dokker může prodávat dráž než svého času nový, totiž není vše jen třpytivé. Možnost naložit dovnitř europaletu se totiž negativně podepsala na podvozku.
Otázkou je rovněž ochrana proti korozi, Dacia poskytuje pouze šestiletou garanci. Za většinou branže tak zaostává o polovinu, což již může něco naznačovat. Výtky mimo to míří také k bočním posuvným dveřím, jež rachotí i v případě, že jsou zcela v pořádku - samotný mechanismus byl ale mimo jiné i předmětem svolávací akce. K servisním technikům pak ostatně musela část produkce také kvůli špatně svařeným katalyzátorům či nefunkčnímu airbagu řidiče.
Právě problémy s korozí mají být důvodem, proč se Dokker propadl až na úplný konec německého TÜV Reportu. Majitelé nicméně uvádí, že po faceliftu, který přišel v roce 2017, již byly veškeré porodní bolístky zdárně vyřešeny. To ostatně potvrzují i kolegové z Auto Bildu po testu hned několika motorizací. U nich pak nenarazili na nic vyloženě problematického, jakkoli i oni poukazují hlavně na onen růst cen, který trochu zvyšuje očekávání a krotí nadšení.
V bazarech tak můžete zažít zklamání, neboť se musíte smířit s lehkým a ne zrovna přesným řízením či řadou nekrytých panelů karoserie - jsou sice lakované, ale tím vše končí. Pokud ale chystáte onu konverzi na obytný vůz či vám Dokker bude sloužit na stavbách, daný nešvar jistě přejdete stejně snadno, jako se měkce naladěný podvozek vozu vyrovnávání s většinou hrbolů a výmolů.






Dokker lze pořídit v užitkové i osobní verzi. Zejména první zmíněná je nyní velmi vyhledávaná ať již živnostníky, tak nadšenci, kteří ji berou jako základ pro levnou konverzi na karavan. Foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 2 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejčtenější články
Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
19.8.2025Japonci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
19.8.2025Ojetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
19.8.2025Ošizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
20.8.2025Léta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
20.8.2025
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 06:59 - Darlekins
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch