Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější auto současnosti koupíte ojeté až neskutečně levně, míjí ho aktuální trendy
1.3.2023 | Petr Prokopec
Kvalitní auta prestižních značek obvykle nejsou levná ani absolutně, ani relativně. V tomto případě se ale objektivní přednosti sešly se subjektivní slabinou z pohledu většiny kupců. Na obrovský sešup hodnoty to u tohoto Mercedesu stačí.
V říjnu loňského roku se Mercedes-Benz třídy B dočkal faceliftu, který nebyl nikterak rozsáhlý, zvenčí i uvnitř se měnily pouze detaily. Navýšena pak byla standardní výbava, zatímco v případě motorového prostoru došlo pouze na posílení plug-in hybridní verze B250e. Veškeré aktivity Němců tím skončily, což nejspíše koresponduje s jejich dalšími plány. Třída B má totiž již za pouhé dva roky nenávratně zmizet z nabídky značky. A protože poptávka po nových vozech stále převyšuje nabídky, nebyla vlastně výraznější modernizace ani nutná.
Příchod faceliftu nicméně naznačil, že třetí generace Béčka je na trhu již nějaký ten pátek. Konkrétně od roku 2018, kdy došlo na její odhalení na autosalonu v Paříži. Narazit na ni tedy není problém ani v autobazarech, kde ceny startují okolo 200 tisíc korun. To na pár let starý vůz, navíc nesoucí prestižní logo, opravdu není špatné, za což může hlavně fakt, že jde o jedno z MPV, která současné trendy naprosto míjí. Stejně jako třeba u Opelu Insignia ale také latí, že třída B je často používána německými taxikáři. S oněmi nízkými cenami tak nezřídka bývají spojené enormní nájezdy.
Dané využití nicméně lze vnímat kladně. Pro taxikáře je totiž spolehlivost důležitější než cokoli jiného, ve chvíli, kdy mají auto v servisu, nevydělávají. A pokud třída B je schopna takových nájezdů, navíc ve velmi krátké době, pak zjevně lze mluvit o mimořádné spolehlivosti. To ostatně potvrzuje i aktuální TÜV Report, ve kterém se tento model v rámci kategorie dvou- a tříletých aut umístil na prvním místě absolutně. Totéž lze říci i o předchůdcích, jenž první desítku opouští až jako deseti- a jedenáctileté vozy.
Skvělé umístění druhé generace je ve výsledku i překvapivé, toto provedení bylo totiž spojeno celkem s jednadvaceti svolávacími akcemi. První z nich navíc přišla již šest měsíců po příchodu na trh a souvisela s automatickou převodovkou, jíž byla osazena většina produkce. Mimo to došlo také na nápravu motorů, padajících zadních hlavových opěrek či klimatizací a adaptivních tempomatů. Mercedes ale zjevně veškeré potíže dokázal vyřešit k plné spokojenosti náročné klientely.
Širší data spojená s třetí generací prozatím nejsou k dispozici, nicméně zmíněný TÜV Report odhalil pouze 2procentní míru poruchovosti. Průměr pro tuto kategorii přitom činí 5,3 procenta. Majitelé pak poukazují jen na drobnosti, jejichž náprava je navíc nevyšla draze. Za největší stinnou stránku tak ve finále považují pouze cenu, která aktuálně startuje na 871 200 Kč. Za dané peníze navíc od verze B180 nelze očekávat ani oslnivou dynamiku, ani nízkou spotřebu.
Stačí však netrvat na zcela novém vozu, a rázem vám stačí menší suma, než na jaké startuje Škoda Scala, kterou lze s litrovým tříválcem pořídit od 459 900 Kč. A to i ve chvílích, kdy nájezd nepřesahuje 100 tisíc kilometrů. Pokud přitom absolvujete spíše dálkové trasy, lze doporučit dieselové provedení B200d. Jakmile ale vaše běžná rutina koresponduje jen s pohybem po městě, zvažte spíše benzinový model B200, který na přední nápravu posílá 163 koní.
Právě tuto variantu proklepli kolegové z Auto Bildu, kteří hlásí plnou spokojenost. První majitel totiž s vozem poprvé zaregistrovaným v červnu 2020 najel pouze 24 tisíc kilometrů. Úhony tak nestihla doznat ani karoserie, ani interiér. Mimo to nestávkovala ani technika. Prodávající autobazar si nicméně i tak za daný exemplář účtuje pouze 24 890 Eur (cca 581 000 Kč). A protože jde o relativně mladý vůz, můžete počítat i se zárukou. Více snad není třeba dodávat.



Třetí generace třídy B se zatím zdá být neskutečným držákem. Ceny nicméně velmi rychle padají, za pár let stará auta, která nyní stojí minimálně milion korun, dáte i přes velmi nízký nájezd pouhou polovinu. Počítat pak lze se zárukou i vyšší než základní výbavou. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: TÜV, Auto Bild
Bleskovky
Policie vytáhla z řeky BMW, které pod vodou strávilo nejmíň 35 let. Podívejte se, co z něj zbylo
před 11 hodinamiNěco je hodně špatně, když 843koňový hybrid dokola prohrává souboje s o 220 koní slabším spalovacím „primitivem”
včeraBugatti předvádělo svůj úchvatný nový model bez jakékoli natahovací střechy, pak ale začalo pršet
3.6.2023
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zákazníci Tesly zuří, firma jim nově začala dodávat auta s téměř vybitými bateriemi
před 4 hodinami59metrovou luxusní superjachtu už 7 let nikdo nechce, svůj osud zkouší zlomit slevou 118 milionů Kč
před 5 hodinamiV zemi zaslíbené elektromobilům se lidé stále více vrací k ojetým dieselům, je to smutný obraz doby
před 7 hodinamiStellantis už připouští, že na nová auta lidé nebudou mít, otevírá si zadní vrátka k jinému řešení
před 8 hodinamiElektromobily trápí další přehlížený problém, „upíří vysávání” dramaticky devastuje jejich efektivitu
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva