Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejúspornější SUV dneška ve skutečném provozu ukazují, jak si vedou hybridy proti dieselům
5.5.2021 | Petr Prokopec
Na papíře jsou nejúspornější hybridní auta, ale co když je vytáhnete do skutečného provozu a dáte jim i co proto na Autobahnu? Přesně to dělají Němci a našli docela jiné favority.
Bohatí majitelé drahých aut mají možná spotřebu paliva na posledním místě priorit, nicméně pro zbytek světa se jedná o zásadní vlastnost, která často rozhoduje o koupi či nekoupi. Nyní to přitom platí více než kdy dříve, neboť v důsledku koronavirové krize se lépe bude mít málokdo. K tomu lze navíc ještě přihodit ceny pohonných hmot, které s polevující pandemie letí a ještě poletí vzhůru.
Jinými slovy to znamená, že provoz auta bude stále dražší, zejména v kontextu s prostředky, které bude mít většina lidí k dispozici. To je ovšem problém pro ty zákazníky, kteří by si rádi nový vůz pořídili a byli současně „in”, tedy koukají po novém SUV. I když je třeba dodat, že novinky na tomto poli nejsou zdaleka tak náročné na palivo jako kdysi, pořád vyžadují více než srovnatelné hatchbacky či kombíky.
Přesto se mezi nimi dají velmi úsporné vozy, zvláště když pustíte z hlavy myšlenky na jakékoli skutečné terénní schopnosti, a tedy i pohon 4x4. To ukazuje třeba Škoda, která pustila na trh dvě velmi spřízněné modely, a sice hatchback Scala a SUV Kamiq. Jakkoliv se ale oba vozy zejména zvenčí liší, technika je stejná. A třeba případě litrového tříválce naladěného na 95 koní činí spotřeba u prvního zmíněného vozu rovných pět litrů na sto kilometrů, zatímco u druhého je jen o deci vyšší.
Musíme nicméně pamatovat na skutečnost, že jakkoliv Evropská unie zavedla nový měřící cyklus WLTP, který by měl realitu reflektovat více než předchozí metodika NEDC, k rozdíly mezi skutečným světem a zkušebnami jsou nadále velké. To jen dokládá fakt, že na základě papírových údajů by se nejúspornějšími SUV na trhu stala klidně velké a těžké plug-in hybridní modely a i leckterý nedobíjecí hybrid by se v žebříčku dostal vysoko. Kdysi vítězné diesely by najednou byly pokořeny. Je to ale realita?
Nikoli a nejlépe to připomíná práce kolegů z německého Auto Bildu, kteří všechna testovaná auta vytahují na stejnou 155kilometrovou testovací trasu. Ta vede z 61 kilometrů po okreskách, z 40 kilometrů po městě a z 54 kilometrů na dálnici, kde se na neomezeném úseku jede i na maximum. A skutečnou spotřebu pak zjistí tím, že každý vůz natankují na maximum před a po jízdě, přičemž daný rozdíl logicky vydělili počtem najetých kilometrů.
Z takto zjištěných měření skutečné spotřeby lze poskládat aktualizovanou podobu nejúspornějších SUV současnosti, ze kterých je hybridů přesně 0. A to i mezi modely, které hybridní verzi také nabízí. Ty vždy v praxi poráží dieselový sourozenec, kterých je mezi nejlepší desítkou úsporných esúvéček hned sedm. Zbytek tvoří malé benziny v nejmenších crossoverech. To už ale předbíháme, projděte si kompletní výsledky níže - seřazeny jsou dle spotřeby od nejvyšší po nejnižší.
10 reálně nejúspornějších SUV dneška podle Auto Bildu
10. Opel Crossland X
Verze: 1,2 Turbo (130 koní, benzin)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,1 l/100 km

Foto: Opel
7.-9. Renault Kadjar
Verze: dCi 150 (149 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km
7.-9. Seat Arona
Verze: 1,0 TSI (115 koní, benzin)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km
7.-9. BMW X2
Verze: sDrive 18d (150 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 6,0 l/100 km
5.-6. Mazda CX-5
Verze: Skyactiv-D 150 (150 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
5.-6. Škoda Kamiq
Verze: 1,0 TSI (115 koní, benzin)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
4. Mercedes-Benz GLA
Verze: 200d 4Matic (136 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,8 l/100 km
2.-3. Hyundai Kona
Verze: 1,6 CRDi (115 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,5 l/100 km
2.-3. Kia XCeed
Verze: 1,6 CRDi (136 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 5,5 l/100 km
1. VW T-Cross
Verze: 1,6 TDI (95 koní, diesel)
Naměřená kombinovaná spotřeba: 4,9 l/100 km
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 9 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 11 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB