Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz
12.4.2023 | Petr Prokopec
Pokud se u některých aut zdá, že vám jako ojetá nabídnout více muziky za méně peněz, tady je to snad úplně jednoznačné. Jde o 18. nejspolehlivější auto vůbec po 6 letech provozu, stojí zlomek ceny nového a snadno jej koupíte s pro něj optimálním dieselem bez elektrických přídavků.
Volvo XC60 je na trhu už šestým rokem. Díky tomu na něj snadno můžete narazit v autobazarech, kde není problém potkat kousky s nájezdem v řádu stovek tisíc kilometrů. I my jsme s jednou takovou XC60 II měli nedávno tu čest - najeto měla 206 tisíc km, nám známý majitel ale lpěl na patřičné péči. Auto tedy nebylo ni pořádně poškrábané, neznalo korozi a servisní historie plná záznamů nedávala prostor k pochybnostem o tom, že fit bude i v méně viditelných ohledech.
XC60 je zkrátka tím držákem, na jaké jsme u Volv zvyklí, což potvrzuje i aktuální TÜV report. V něm vozu patří v kategorii nejstarších exemplářů druhé generace 18. příčka s průměrným nájezdem 110 tisíc km a je to dnes nejlépe hodnocené moderní Volvo. Z hodnocení Němců nejlépe vyplývá, že se ani po několikaletém provozu a za nezvykle vysokého nájezdu není mnoho čeho obávat.
Uvnitř auta obvykle nic nevrže a neskřípá a zejména dvoulitrové turbodiesely pod kapotou odvádí velmi dobrou práci. Ideálním kompromisem se jeví být 190koňová naftová varianta D4, která se i při svižnějším tempu umí pohybovat za méně než 7 litrů na 100 kilometrů, utáhnout pak zvládá 2,4 tuny. Jízdní dynamika je dostačující - počítat můžete s 8,4sekundovým sprintem na stovku a maximálkou 205 km/h, tedy bez onoho přívěsu.
Podobně jako kvality vozu dokáže zaujmout také jeho cena, která sice není vyloženě nízká, když ale uvážíme, že novou XC60 nekoupíte levněji než za 1 374 900 Kč (a nedostanete víc než benzinový motor B4), pak se ceny startující okolo 500 tisíc Kč jeví docela jinak. I u aut s nájezdy okolo 100 tisíc km se bez potíží dostanete s cenou pod 600 tisíc Kč, tedy na méně než polovinu ceny nového auta s minimální výbavou a zmíněným benzinem. Ještě jednoduché, ani mild-hybridní diesely dříve prodaných kusů se pak s ohledem na dlouhodobou použitelnost jeví být lepší než moderní kousky, které už bez nějaké formy hybridizace nekoupíte.
Pokud tedy narazíte na dobrou nabídku ojeté dieselové XC60, rozhodně byste neměli váhat. A pokud chcete agregát, který SUV vyhovuje nejvíc, pak příležitostí bude stále méně. My už jen dodáme, že dieselový dvoulitr se dal koupit také po označením D5, kdy produkoval až 235 koní. I ten lze sehnat na trhu ojetin snadno, cena je ale o něco vyšší - na pěkný kousek to chce aspoň 680 tisíc.



Volvo XC60 druhé generace dokáže oslovit i jako ojetina, zvlášť v kombinaci s dieselovým motorem, který je na trhu stále vzácnější. Foto: Volvo
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici včera 14:15
- Jose Antonio Rueda může odletět domů včera 14:10
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur včera 14:00
- Je Dixon pro MotoGP příliš pomalý? „Někteří lidé si to myslí.“ včera 11:24
- Triumph Bonneville Bobber 2026: s větší palivovou nádrží včera 08:00
Nejnovější články
Mazda skutečně skončila se svým dosavadním logem, ubohost náhrady je už za hranicí pochopitelnosti
před 43 minutami
Audi se dostalo do slepé uličky s dalším modelem. Ten současný přetahuje, o novém pořád nebylo ani rozhodnuto
před 2 hodinami
„Nulová továrna” na elektromobily naplňuje své jméno. Po náhlém propouštění bude brzy zaměstnávat nula lidí, vyrábět nula aut
před 3 hodinami
Majitel najel s Golfem čtvrté generace přes 1 milion km, stále původní motor „Pumpe-Düse” to zvládl s lehkostí
včera
Do dražby jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka. Vkus mu nejde upřít, teď o vše přijde bez rezervních cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
