Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Největší držák mezi moderními Volvy koupíte levněji než základní Octavii i s lepším motorem než nový vůz
12.4.2023 | Petr Prokopec
Pokud se u některých aut zdá, že vám jako ojetá nabídnout více muziky za méně peněz, tady je to snad úplně jednoznačné. Jde o 18. nejspolehlivější auto vůbec po 6 letech provozu, stojí zlomek ceny nového a snadno jej koupíte s pro něj optimálním dieselem bez elektrických přídavků.
Volvo XC60 je na trhu už šestým rokem. Díky tomu na něj snadno můžete narazit v autobazarech, kde není problém potkat kousky s nájezdem v řádu stovek tisíc kilometrů. I my jsme s jednou takovou XC60 II měli nedávno tu čest - najeto měla 206 tisíc km, nám známý majitel ale lpěl na patřičné péči. Auto tedy nebylo ni pořádně poškrábané, neznalo korozi a servisní historie plná záznamů nedávala prostor k pochybnostem o tom, že fit bude i v méně viditelných ohledech.
XC60 je zkrátka tím držákem, na jaké jsme u Volv zvyklí, což potvrzuje i aktuální TÜV report. V něm vozu patří v kategorii nejstarších exemplářů druhé generace 18. příčka s průměrným nájezdem 110 tisíc km a je to dnes nejlépe hodnocené moderní Volvo. Z hodnocení Němců nejlépe vyplývá, že se ani po několikaletém provozu a za nezvykle vysokého nájezdu není mnoho čeho obávat.
Uvnitř auta obvykle nic nevrže a neskřípá a zejména dvoulitrové turbodiesely pod kapotou odvádí velmi dobrou práci. Ideálním kompromisem se jeví být 190koňová naftová varianta D4, která se i při svižnějším tempu umí pohybovat za méně než 7 litrů na 100 kilometrů, utáhnout pak zvládá 2,4 tuny. Jízdní dynamika je dostačující - počítat můžete s 8,4sekundovým sprintem na stovku a maximálkou 205 km/h, tedy bez onoho přívěsu.
Podobně jako kvality vozu dokáže zaujmout také jeho cena, která sice není vyloženě nízká, když ale uvážíme, že novou XC60 nekoupíte levněji než za 1 374 900 Kč (a nedostanete víc než benzinový motor B4), pak se ceny startující okolo 500 tisíc Kč jeví docela jinak. I u aut s nájezdy okolo 100 tisíc km se bez potíží dostanete s cenou pod 600 tisíc Kč, tedy na méně než polovinu ceny nového auta s minimální výbavou a zmíněným benzinem. Ještě jednoduché, ani mild-hybridní diesely dříve prodaných kusů se pak s ohledem na dlouhodobou použitelnost jeví být lepší než moderní kousky, které už bez nějaké formy hybridizace nekoupíte.
Pokud tedy narazíte na dobrou nabídku ojeté dieselové XC60, rozhodně byste neměli váhat. A pokud chcete agregát, který SUV vyhovuje nejvíc, pak příležitostí bude stále méně. My už jen dodáme, že dieselový dvoulitr se dal koupit také po označením D5, kdy produkoval až 235 koní. I ten lze sehnat na trhu ojetin snadno, cena je ale o něco vyšší - na pěkný kousek to chce aspoň 680 tisíc.



Volvo XC60 druhé generace dokáže oslovit i jako ojetina, zvlášť v kombinaci s dieselovým motorem, který je na trhu stále vzácnější. Foto: Volvo
Zdroj: TÜV
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejčtenější články
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
