Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíc a nejmíň poruchová ojetá SUV, která koupíte za míň než nejlevnější nové auto v ČR
23.4.2021 | Mirek Mazal
SUV chce dnes kde kdo, kupce ojetých aut nevyjímaje. Mohou se zdát drahou věcí, i mezi relativně levnými vozy si ale lze vybírat. Ne každé je ovšem dobrou volbou.
S přibývajícím počtem nově prodaných SUV logicky roste i počet ojetin stojících za ploty autobazarů. Pro běžného člověka je to často nepřehledná džungle použitých vozů aut, z nichž ne každé je navíc trefou do černého. Pomoc při orientaci na trhu nabízí německý TÜV Report, jehož aktuální ročník 2021 opět hodnotí spolehlivost všech frekventovanějších modelů aut na základě záznamů z německých STK, vozy kategorie SUV nevyjímaje.
Tentokrát jsme se tedy mezi mladšími a ještě perspektivními vozy podívali na ojetá SUV, která se s cenou vejdou pod úroveň nejlevnějšího nového auta v ČR. To toho za 240 tisíc korun věru mnoho nenabízí a SUV se slušnou šancí na další bezproblémovou existenci vedle něj představují zajímavou alternativu - nejsou stará a přesto vyjdou někdy i o dost levněji než cokoli nového s minimální výbavou i nejhorší motorizací. Která to ale jsou?
Nebudeme tentokrát jmenovat ta nejlepší, podíváme se na zoubek všem, která splňují kritérium ceny a stáří v jednotkách let. K nim přidáváme informace o poruchovosti vyjádřenou četností závad u německých STK (v závorce je srovnání s průměrem kategorie) a nezbytně i informace o nejčastějších závadách, jak je evidují Němci - na ty si bude dobré dát pozor, ať už vaše srdce bije pro cokoli. Níže je tedy všech dvanáct alternativ, které lze při výběru zánovního dostupného SUV do garáže brát v potaz, seřazených od nejspolehlivějšího modelu k tomu nejméně spolehlivému. Rozdíly mezi jednotlivými modely jsou opravdu značné.
1. - 2. Opel Mokka-X
Četnost závad: 3,0 (průměr 5,5)
Pocitově příliš úzký a vysoký Opel je u zákazníků možná až překvapivě populární, vysoká spolehlivost z něj ale dělá rozumnou volbu - pro letošní rok je mezi dostupnými SUV statisticky úplně nejspolehlivějším modelem. Technické prohlídky nejsou doprovázeny hromadnými stížnostmi s výjimkou jednoho docela typického negativa posledních let, úniků oleje motoru popř. jeho zvýšené spotřeby.



Foto: Opel
1.-2. Mitsubishi ASX
Četnost závad: 3,0 (průměr 5,5)
Levné Mitsubishi řidiče nenadchne, potěší ale svou servisní nenáročností, která jej spolu s Mokkou řadí na piedestal dostupných a spolehlivých SUV. Kvalitní zpracování omezuje nutnost mít servis nejlépe za domem. Před nákupem je vhodné věnovat pozornost brzdové soustavě, zbytek má předpoklad zůstat v dobré kondici.
3. Suzuki SX4 S-Cross
Četnost závad: 3,7 (průměr 5,5)
Kompaktní Japonec je dostatečně prostorný a interiér potěší i kvalitními materiály. Spolehlivost S-Crossu je v tomto výběru též velmi nadprůměrná, technici německých STK si všimli pouze častějších ztrát oleje. Jinak kontroly probíhaly bez větších a pravidelně se opakujících závad.
4. Renault Captur
Četnost závad: 4,0 (průměr 5,5)
Francouzská auta nemají dobrou pověst z hlediska spolehlivosti a trvanlivosti, velmi nadprůměrnou odolnost ale vykazuje i i Renault Captur. Francouzské drobnější SUV zanechává solidní dojem, škoda horšího osvětlení a odpružení. Kromě těchto defektů nevykazují ojetiny žádné abnormality hodné otočení se na podpatku.
5. Ford EcoSport
Četnost závad: 4,6 (průměr 5,5)
EcoSport patří mezi levné volby, jejichž spolehlivost se postupem času zlepšuje. První revize na STK odhaluje maximálně tradiční problémy se ztrátou oleje, k tomu se přidává i pravidelně vadná ruční brzda. Dle TÜV Reportu 2021 neexistují další hrozby vyvýšených ojetin EcoSportu, kterých zatím jezdí v Česku jako šafránu.
6. Volkswagen Tiguan
Četnost závad: 5,0 (průměr 5,5)
Tiguanů je v autobazarech tolik, že se vyplatí hledat kus bez unaveného zavěšení a haprujících brzd. Předchozí majitelé dovedou s klidem najet mnoho kilometrů a zapomenou pravidelně měnit namáhané komponenty, s ohledem na typické nájezdy je výsledek Tiguanu velmi dobrý.
7. Mazda CX-5
Četnost závad: 6,0 (průměr 5,5)
Mazda se drží svého originálního přístupu ke konstrukci aut, v případě CX-5 je z toho ale první podprůměrný výsledek v přehledu dostupných SUV. Neotřelý design je spojen s technikou, na které se už po pár letech objevují rychleji opotřebované či jinak problematické brzdy naznačující cosi o jejich poddimenzovanosti, potíže na podvozku i úniky provozních kapalin.
8. Škoda Yeti
Četnost závad: 6,1 (průměr 5,5)
Dnes už nevyráběné české SUV je dalším z dnešního výběru s už podprůměrnou spolehlivostí. Jízdně příjemný model drží basu s ostatními, kterým je třeba kontrolovat olejovou rysku a hlídat tloušťku brzdových kotoučů. Yeti lze stále vnímat jako ještě dobrou Škodu s nikterak neobvyklými problémy, jak je ale vidno, existuje řada lepších alternativ.
9. Peugeot 2008
Četnost závad: 6,3 (průměr 5,5)
Technicky starší Peugeot 2008 by také mohl mít lépe vymyšlené mazání motoru udržující hladinu vazké kapaliny na stejné úrovni. Ani další typická kritika osvětlení se nevyhnula nástupci 207 SW, který se vyrábí od roku 2013.
10. Nissan Juke
Četnost závad: 6,4 (průměr 5,5)
Ve výběru TÜV jsou hezčí auta, nicméně extravagantnost neznamená extrémní poruchovost. Výstřední Nissan si potrpí na dolévání oleje a hlídání životnosti kloubů zavěšení nápravy i řízení. Slabším místem je znovu brzdový mechanismus průkopníka malých SUV.
11. Citroën C4 Cactus
Četnost závad: 8,9 (průměr 5,5)
Cactus byl před pěti lety vypuštěn do konkurenčního prostředí SUV jako nápadný outsider. Vzhled je čistě individuální stránka C4, ale zcela jasně hovoří evidované problémy s pružením, světlomety a chybějícím olejem. Potíže už se tu objevují už hodně často, Cactus je jedním z nejporuchovějších aut vůbec, nejen mezi SUV.
12. Dacia Duster
Četnost závad: 11,1 (průměr 5,5)
Poslední místo celého seznamu patří sice oblíbené, ale zoufale nespolehlivé Dacii. Levný Duster bude možná lepší pořídit nový. Takový dorazí i se zárukou, která se zdá být skoro nezbytná při pravděpodobnosti problémů s osvětlením, olejem nebo zavěšením náprav. Šance na to, že jedna z vašich prvních cest s pro vás novým autem povede do servisu, je daleko nejvyšší ze všech výše jmenovaných SUV, třebaže kvalita se s příchodem nové generace o něco málo zlepšila.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 2 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 4 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 5 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva