Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma

Jsou to nejpopulárnější auta současnosti, to ale ještě neznamená, že s jakýmkoli z nich trefíte desítku. Na tyto modely bude lepší si dát pozor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma

24.8.2020 | Mirek Mazal

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma

/

Foto: Toomey Motor Group

Jsou to nejpopulárnější auta současnosti, to ale ještě neznamená, že s jakýmkoli z nich trefíte desítku. Na tyto modely bude lepší si dát pozor.

Nemá smysl nosit dříví do lesa - že je o SUV stále větší zájem mezi novými i ojetými vozy, ví už nejspíše každý. Na trhu ojetin jde ale o relativní novinku a vzhledem k tomu, že velká část SUV z doby jejich vysoké popularity dosud nestačila pořádně zestárnout, mají někteří pocit, že volba kteréhokoli z nich bude tou správnou. Jenže není tomu tak.

I mezi těmito vozy existují modely, které se pro majitele postupem času stávají spíše přítěží než oporou a právě na ty se zaměří další přehled dle dat německého TÜV poskládaný z výsledků reportu spolehlivosti ojetin pro rok 2020. Můžeme vám tak přiblížit ta statisticky nejvíce poruchová SUV, která se v něm objevují bez ohledu na třídu a stáří.

Dodejme, že technické kontroly TÜV ročně prohlédnou přes deset milionů vozidel a zaznamenávají každý problém. Vozy z přehledu níže nemusí být nutně automaticky zavrženíhodné, bude ale dobré být při zájmu o ně maximálně obezřetný a všímat si jejich typických poruch. Každý automobil je uveden i s četností závad ve srovnání s průměrem, který následuje závorce. Obvykle jde o dost nadprůměrné hodnoty.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV Report 2020

Kategorie dvou- a tříletých aut

1. Dacia Duster (2011-2018)

Četnost závad: 11,7 (průměr kategorie 5,8)

Nejlevnější a v tomto sumáři nejhorší SUV šetří peněženku, ale jen chvíli. Relativně brzy po koupi jsou počáteční úspory spotřebovány při nutných opravách. Při první STK byly často nadměrně opotřebované tlumiče a díly řízení. Ztráta oleje u mladých vozů je velice nepříjemný problém, proti tomu je vadné osvětlení maličkost.


Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 1 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 01Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 2 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 02Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 3 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 03
Foto: Dacia

2. Hyundai Tucson (2015-současnost)

Četnost závad: 10,5 (průměr kategorie 5,8)

Tucson řady TL vydrží více než předchůdce Hyundai ix35, škoda poddimenzovaného odpružení, které není v pořádku už u tříletých verzí a dělá z něj druhé nejméně spolehlivé SUV vůbec. Zkušební komisaři zaznamenávají také nadprůměrný počet problémů s parkovací brzdou.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 4 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 04Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 5 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 05Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 6 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 06
Foto: Hyundai

3. Kia Sportage (2016-současnost)

Četnost závad: 7,1 (průměr kategorie 5,8)

Třetí z nejhorších SUV ve věku dvou až tří let je Kia Sportage typ QL. Korejci nebudou mít radost, mají vychytané základní dětské nemoci, na autě se ale pořád porouchává dost podstatných věcí. Z nikoli nevýznamných negativ stojí za zmínku třikrát častější výtky k tlumičům náprav oproti průměru.
Foto: Kia

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 7 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 07Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 8 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 08Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 9 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 09

Kategorie čtyř- a pětiletých aut

1. Kia Sportage (2010-2015)

Četnost závad: 14,9 (průměr kategorie 10,0)

Starší generace ojeté Kie Sportage generace SL nabízí za málo peněz hodně muziky, ne však v případě spolehlivosti. Vysoké množství těchto Kií přijíždí na STK s rozbitým řízením a nefunkčními brzdami. Jestliže vedení a hadice brzdové kapaliny drží, špatně pracuje pro změnu parkovací brzda.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 10 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 10Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 11 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 11Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 12 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 12
Foto: Kia

2. Volkswagen Tiguan (2007-2016)

Četnost závad: 14,2 (průměr kategorie 10,0)

Tiguan neměl daleko k nejhoršímu výsledku u čtyř- a pětiletých aut, což je u německého bestselleru překvapení. Reputaci vozu kazí opět slabé tlumiče a pružinami. Passatu stejné díly svědčí, kompaktnímu SUV nikoli, všimli si Němci.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 13 - Tiguan2011 Tiguan201120Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 14 - Tiguan2011 Tiguan201116Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 15 - Tiguan2011 Tiguan201118
Foto: Volkswagen

3. Nissan Qashqai (2014-současnost)

Četnost závad: 12,7 (průměr kategorie 10,0)

Docela nenápadné prodejní úspěchy Nissanu s Qashqaiem by mohly být velkolepější, kdyby více vydržel. Dobré prodeje nechrání Qashqai od slabých brzdových kotoučů, náchylného zavěšení kol a ztrát olejových náplní.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 16 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 13Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 17 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 14Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 18 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 15
Foto: Nissan

Kategorie šesti- a sedmiletých aut

1. Dacia Duster (2010-2018)

Četnost závad: 24,9 (průměr kategorie 16,4)

Duster opravdu moc nevydrží, mezi problematickými ojetinami jej najdeme téměř bez ohledu na věkovou kategorii. Technici kritizují slabou ochranu proti korozi a úbytek oleje z motoru, přidávají e masivní problémy s řízením a nízkou výdrž výfukového vedení, kde bude rez také řádit ve velkém. Nekvalitní žárovky jsou dalším evergreenem mezi slabinami Dusteru.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 19 - dacia duster 8spatojeSUV 01Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 20 - dacia duster 8spatojeSUV 02Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 21 - dacia duster 8spatojeSUV 03
Foto: Dacia

2. Volkswagen Tiguan (2007-2016)

Četnost závad: 22,0 (průměr kategorie 16,4)

Zase ten Tiguan, po šesti nebo sedmi letech nechřadnou jen pružiny, ale také zavěšení nebo brzdové komponenty. Před pořízením velmi rozšířené ojetiny je žádoucí prozkoumat auto zespodu, aby kupec nemusel rovnou do servisu.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 22 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 16Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 23 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 17Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 24 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 18
Foto: Volkswagen

3. Nissan Qashqai (2007-2013)

Četnost závad: 21,0 (průměr kategorie 16,4)

Nissan Qashqai J10 táhne ke dnu nadstandardní úniky oleje a nekvalitní komponenty řízení. Technickou kontrolu ohrozily nejčastěji opotřebované brzdové kotouče a špatně fungující parkovací brzda.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 25 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 28Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 26 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 29Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 27 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 30
Foto: Nissan

Kategorie osmi- a devítiletých aut

1. Nissan Qashqai (2007-2013)

Četnost závad: 30,6 (průměr kategorie 22,5)

S rostoucím stářím vykazuje Qashqai stále více abnormalit, tady pověsti o spolehlivosti Japonců nepadají na úrodnou půdu. Po osmi letech provozu přichází hodně nedostatků - dosluhující brzdy, vysvícená světla, úbytek oleje nebo opotřebované komponenty řízení a pružení.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 28 - nissan qashqai 8spatojeSUV 01Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 29 - nissan qashqai 8spatojeSUV 02Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 30 - nissan qashqai 8spatojeSUV 03
Foto: Nissan

2. Dacia Duster (2010-2018)

Četnost závad: 28,1 (průměr kategorie 22,5)

S přibývajícím věkem je potřeba stále více dbát na známé slabiny iu levného Dusteru. Každý zájemce by měl mít v seznamu kontrol minimálně řízení, olej, světla, brzdy a výfuk. Největší hrozby rumunského pracanta zná každý technik TÜV.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 31 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 22Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 32 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 23Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 33 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 24
Foto: Dacia

3. Volkswagen Tiguan (2007-2016)

Četnost závad: 25,5 (průměr kategorie 22,5)

Začíná to být vážné, Wolfsburg nebude potěšen četnými připomínkami k podvozkovým dílům určeným původně Passatu. Počet zcela bezchybných aut je kupodivu nadprůměrný, bohužel však existuje mnoho vozů s dlouhou řadou nedostatků.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 34 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 25Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 35 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 26Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 36 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 27
Foto: Volkswagen

Kategorie deseti- a jedenáctiletých aut

1. Nissan Qashqai (2007-2013)

Četnost závad: 36,0 (průměr kategorie 28,2)

Třetí zastoupení Nissanu Qashqai J10 varuje vysokou pravděpodobností, že se vyskytnou problémy se zavěšením náprav, a také s klouby řízení. Oprava se časem nevyhne zřejmě ani zatuhlým brzdičům, netěsným tlumičům nebo hnacím hřídelím.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 37 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 19Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 38 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 20Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 39 - Nejhorsi SUV dle TUV 2020 foto 21
Foto: Nissan

2. Hyundai Tucson (2005-2010)

Četnost závad: 35,8 (průměr kategorie 28,2)

Hyundai Tucson série JM z dob dávno překonaných zas a znova potřebuje pravidelně dolévat olej, občas přestane fungovat startér či přijde chvíle repase turbodmychadla. Lidem STK utkvěly i časté vady brzdového systému, zavěšení a řízení.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 40 - hyundai tucson 8spatojeSUV 01Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 41 - hyundai tucson 8spatojeSUV 02Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 42 - hyundai tucson 8spatojeSUV 03
Foto: Hyundai

3. Mitsubishi Outlander (2007-2013)

Četnost závad: 31,1 (průměr kategorie 28,2)

Poslední otloukánek Outlander druhé generace doplácí mimo jiné na chatrné ventilátory chlazení. Ve stáří potřebují výměnu díly řízení, které stejně jako brzdy neuniknou zápisu do knihy závad deseti- a jedenáctiletých kusů.

Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 43 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 09Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 44 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 10Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle německých STK. Tato jsou v servisu jako doma - 45 - Nejporuchovejsi SUV dle TUV Report 2018 cerven 11
Foto: Mitsubishi

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše