Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci nabízí věc, která udělá hotel na kolech z kdejakého auta, jen za 60 tisíc
9.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejnověji ji nabízí Toyota pro svůj ProAce Verso Camper, omezení tímto autem ale nejste. Dokonce nemusí být ani trochu nové.
Líbí se vám idea obytného vozu, protože máte rádi nezávislost na cestách, ale velké karavany jsou příliš drahé? Řešení nabízí německá firma Ququq - neděláme si legraci, není to překlep, opravdu se tak jmenuje. Nabízí ho pro řadu malých dodávek evropských značek a nově také pro Toyotu ProAce.
ProAce Verso Camper, jak se spolupráce Quququ a Toyoty jmenuje, není nic jiného, než původně pěti- nebo i vícemístná ProAce Verso s výklopnými zadními dveřmi, do které byla nasunuta obytná jednotka od firmy Ququq. Jediným limitem velikosti dodávky je, že se uvnitř musí dát rozložit 195 cm dlouhá a 110 cm široká postel - podle toho je potřeba zvolit z několika variant velikosti ProAce, máte-li v plánu z ní takto „stavět” obytný vůz.
Obytný modul Ququq obsahuje kromě zmíněné rozkládací postele také výsuvný plynový vařič se dvěma hořáky a výklopným větrným štítem. Vařič je prostorově nenáročný, takže v „šuplíku” je pod ním prostor na kastroly a další potřeby. Uprostřed modulu je úložný prostor o objemu 100 litrů a po jeho pravé straně, v jednom ze tří oddílů, jsou uloženy dvě skládací židličky.
V dolním z těchto tří oddílů jsou dvě nerezová umyvadla. Nad nimi mají místo dva 10l kanystry na čistou vodu. Ten přední má kohoutek, takže z něj můžete pouštět vodu do umyvadel či do čehokoliv, co se pod něj vejde. Druhý je schovaný za ním a když ten první vyprázdníte, jednoduše je prohodíte a při nejbližší příležitosti doplníte.
Je ovšem vhodné zvolit variantu dodávky s výklopnými zadními dveřmi místo křídlových. Teoreticky by modul Ququq asi mohl fungovat i s křídlovými dveřmi, ale ty by mohly překážet jak vysunutí vařiče, tak i používání modulu obecně; ve všech propagačních materiálech vidíme jen dodávky s výklopnými dveřmi. Ty navíc prostor pro vaření chrání před deštěm.
Lůžková část je na horní straně modulu a skládá se v podstatě ze tří malých matrací, které jsou složené na sobě. Dohromady po rozložení dávají již zmíněnou 195 cm dlouhou a 110 cm širokou postel. Pro rozložení je třeba sklopit nebo vyjmout druhou řadu sedadel. Pokud ji jen sklopíte, skládací postel se předním koncem o ně opře. Pokud ji vyjmete, můžete použít lanka, kterými postel připevníte na spony předních pásů, anebo skládacích nohou.
Samozřejmě, tenhle obytný modul vyplňuje zavazadelník (příp. prostor třetí řady sedadel, podle toho, jakou máte dodávku) v podstatě beze zbytku. Pokud ale vyjmete druhou řadu sedadel, můžete na jejich místo uložit zavazadla - a i když máte prosklené boky dodávky, přes rozloženou postel nebudou kufry vidět. Nad prosklením bychom ale přemýšleli dvakrát, zejména pokud ráno rádi déle spíte - v dodávce s plechovými boky bude jistě méně světla.
Campingový modul Ququq ubytuje dva lidi a jeho cena je podle webu Quququ 2 290 eur, tedy aktuálním kurzem 59 884 Kč. Pokud chcete jet ve čtyřech, ti druzí dva potřebují buď normální stan, nebo můžete ProAce dovybavit střešním stanem Dachzelt ARB Simpson III, jehož vnitřní rozměry jsou 240 x 140 cm, takže pro spaní v něm bude místa dost. Ten přijde na 1 537 Eur, tj. 40 193 kč.
ProAce Verso, která v tomto případě slouží jako základ, můžete na českém trhu mít s šestnáctistovkou D-4D o výkonu 95 nebo 115 k s pěti-, resp. šestistupňovým manuálem, anebo s motorem 2,0 D-4D o 150 nebo 177 k s šestistupňovou manuální, resp. automatickou převodovkou. České ceny ProAce Verso začínají na 760 tisících korunách a pokud by vás trápilo, že si s dodávkou nesjedete po zajímavých okreskách, v závislosti na motoru ProAce utáhne až 2,5 tuny, což by na přívěs s Lotusem Elise mohlo stačit.
To nejlepší si necháváme na konec: abyste mohli jezdit po světě s obytným modulem Ququq, vůbec nemusíte kupovat novou ProAce za třičtvrtě milionu korun, protože dohromady to s nějakou výbavou a právě s modulem dá milion jako nic. Modul pasuje do jakékoliv dodávky téhle velikosti. A je velmi snadno vyjímatelný, takže vám stačí jedna dodávka, obyčejný skříňový pracant, kterého budete po zbytek roku používat jako dodávku k domu či chalupě a v létě zapřáhnete přívěs s motorkami nebo sporťákem a vyrazíte, kam vás srdce táhne.
Na svém webu firma Ququq přímo uvádí mimo jiné Citroën Berlingo, Ford Tourneo Connect, Mercedesy Citan a Vaneo, Opel Combo, Peugeot Partner, Renault Kangoo nebo VW Caddy a Caddy Maxi, a to v řadě případů i starší generace, takže můžete koupit dodávku za 200 tisíc. Jedinou podmínkou je, aby se do vozu vešla rozložená postel ve smyslu popsaném výše, pak vám stačí 60 tisíc a můžete vyrazit s vlastním levným hotelem na kolech.
Normální stan, spacák a karimatka v kufru sporťáku nebo motorky jsou samozřejmě pořád levnější. Jenže s modulem Ququq jste mnohem méně závislí na rozmarech počasí a na nutnosti najít prostor, kde můžete stan postavit. A pokud už nějakou kompatibilní dodávku máte, tohle je geniální způsob, jak si z ní udělat obytňák. A v případě potřeby zase v řádu minut mít z obytného vozu plnohodnotnou dodávku...



Toyota ProAce s kempovacím modulem Ququq je zajímavou alternativou k drahým karavanům
Alternativou ale je jen ten modul, který si můžete za 60 tisíc korun koupit i do starého Caddyho, nikoliv celá Toyota
Toyota ProAce Verso je ale velmi praktická obecně, Ququq její atraktivitu jen zvýšil
Zdroj: Ququq
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 2 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch