Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali dětské autosedačky. Těmto čtyřem radí se vyhnout
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bezpečnost vašich dětí rozhodně není radno podceňovat, cenu ovšem jako stěžejní kritérium neberte. Drahé sedačky mohou horší než ty levnější.
Blíží se léto a tedy doba dovolených. Pokud se chystáte cestovat se svými ratolestmi, které třeba ani ještě neokusily jízdu v automobilu, pak byste stoprocentně měli věnovat pozornost výběru správné dětské autosedačky. Na trhu je jich spousta, přičemž cena nemusí vždy rozhodovat o kvalitě. Nápomocnou ruku by vám přitom mohl poskytnout německý autoklub ADAC, který ve spolupráci se společností Stiftung Warentest uspořádal test 23 nejnovějších dětských autosedaček.
Poněkud smutnou zprávou na úvod je skutečnost, že žádná vyloženě neexcelovala. To je překvapivé hlavně u sedačky Maxi-Cosi Axissfix Air, která jako první na světě dostala airbag. Ten je aplikován ve chvíli, kdy senzory zaznamenají srážku, přičemž má zabraňovat hlavně nežádoucímu pohybu hlavy dítěte. Kromě toho má také redukovat tlak, jenž směřuje na krční partie a šíji, a to o nemalých 55 %. Airbag tak skutečně funguje, ovšem jen při čelním náraz. Pokud dojde k nárazu bočnímu, je riziko poranění průměrné, sedačka tak získala „pouze“ dobré hodnocení.
Stejný verdikt padl také v dalších šestnácti případech, ve dvou byla bezpečnost uspokojivá, v jednom dostačující a ve třech špatná. Konkrétní výsledky najdete v tabulce níže, kde jsou autosedačky pro vaši lepší orientaci srovnány abecedně dle názvu. My se přitom zaměříme hlavně na ony čtyři nejhorší, kterým Němci radí se zcela vyhnout.
Z těch nejlepší je Chicco Cosmos. Tato sedačka byla hodnocena jako dostačující, přičemž dítěti v ní sedící hrozí vyšší riziko poranění při čelním i bočním nárazu, zároveň je i nestabilní.
Concord Ultimax i-Size je pak vůbec nejhorším typem, jaký letos prošel testem ADACu, neboť při čelním nárazu došlo k utržení bezpečnostního pásu. Zároveň se kostra sedačky rozlomila na několik kusů, pročež autoklub mohl jen konstatovat, že prakticky neexistuje šance, aby dítě po nehodě zůstalo nezraněné. Na tuto kritiku výrobce již zareagoval vskutku překvapivě - autosedačku přestal vyrábět. Skladové kusy ale v prodeji zůstávají, navíc za vysokou cenu, proto pozor na ně.
Přesunout se můžeme k dalším dvěma propadlíkům, a sice k sedačkám Avionaut Ultralite a Jané Gravity. První z nich je v rámci ochrany dítěte hodnocena dobře, nicméně ADAC zjistil velké množství TCPP. Tedy Tris(2-chlor-1-methylethyl)-fosfátu, což je bezbarvá kapalina používaná jako zpomalovač hoření. Negativní vliv má přitom na vnitřní orgány, proto ostatně přestala být již v roce 2001 v rámci Evropské unie vyráběna. Regulováno je hlavně její užití v dětských produktech - co tedy dělá v dětské autosedačce, je záhadou.
V případě sedačky Jané Gravity bylo pro změnu zjištěno vysoké množství naftalínu, jenž může vést ke vzniku rakoviny. Tento výrobek navíc byl hodnocen jen uspokojivě v případě bezpečnosti během nárazu, logicky se tedy i on ocitl mezi sedačkami, jimž byste se měli vyhnout velkým obloukem. Nejvyšší doporučení ADACu naopak dostal typ Joie Traver Shield, který má za nejméně peněz nabídnout nejvíce muziky.
Hodnocení dětských autosedaček dle autoklubu ADAC

Tyto sedačky (znovu srovnané dle abecedy) byly německým autoklubem ADAC hodnoceny dobře...
...a tyto propadly zcela. Poslední čtyři vůbec není radno kupovat
Zdroj: ADAC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včeraChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva