Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci otestovali ojetou Škodu Superb Combi III 2,0 TDI. Pomyslný ideál v bazarech často trpí tím, co ho jinak ctí
16.8.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto má všechny předpoklady stát se bazarovým hitem, už kvůli své podstatě, navíc dobře vypadá. Není ale všechno zlato, co se třpytí. Jeho mimořádná praktičnost ho jako ojetinu nezřídka dohání, přepravními možnostmi trpí technika.
Když v únoru roku 2015 Škoda strhla plachtu z třetí generace své vlajkové lodi Superb, sklidila potlesk. Ve srovnání s předchůdcem šlo totiž o pořádný designový posun, díky kterému se mladoboleslavská automobilka posunula v žebříčku výrobců zase o pár příček výš. Z nabídky motorů sice vypadl 3,6litrový šestiválec, ovšem přeplňovaný dvoulitr s 280 koňmi a pohonem všech kol byl nakonec dobře přijatou náhradou. Zásluhou 5,5sekundového sprintu a maximálky 250 km/h šlo totiž o nejrychlejší Škodu v nabídce.
Výroba i prodej nicméně skončily, v showroomech značky na vás aktuálně čeká čtvrtá generace. Ta designově nezasahuje publikum tak jako předchůdce, navíc není zrovna dostupná - sedan osazený jedna-pětkou naladěnou na 150 koní startuje na 935 000 Kč, kombi s toutéž jednotkou je pak ještě o 40 tisíc korun dražší. Pokud ovšem zvolíte silnější dvoulitrový turbodiesel se 193 koňmi, jste rázem na 1 125 000 Kč, respektive znovu o oněch 40 000 Kč výše. A to už je vážně síla.
Řada lidí proto showroomy s novými vozy vymění za autobazary, do kterých vyrazí právě pro onu třetí generaci. Ta vzhledově stále neuráží, zvlášť pokud zvolíte verzi po faceliftu, který byl představen v květnu 2019. Škoda v jeho rámci sice zapracovala hlavně na interiéru a digitalizaci, ovšem v případě zevnějšku si pohrála se světly. A protože především ta dnes odhalují skutečné stáří aut, dokážete s modernizovaným provedením bez problémů zabodovat i při parkování vedle nástupce.
Jak ovšem dodávají kolegové z Auto Bildu, kteří otestovali faceliftovaný Superb Combi 2,0 TDI z roku 2020 se 134 524 najetými kilometry, zrovna čelní světla jsou jednou z kritických oblastí. Ne proto, že by v nich odcházely LEDky, místo toho často dochází na jejich zamlžení. Kromě toho je třeba si posvítit také na zadní brzdy, jež odchází poměrně často. To je nicméně typický problém mainstreamových vozů, jejichž výrobci u zadní nápravy přistupují k výrazným úsporám.
Jedny z největších benefitů mladoboleslavského kombíku pak vedou k mnoha negativům. Superb totiž dokáže až 1 950 litrů nákladu do zavazadelníku, stejně jako za něj můžete připojit až dvoutunový přívěs. Jenže v důsledku toho trpí zavěšení. U automatických převodovek DSG je pak extrémně důležitá pravidelná výměna oleje, na kterou u verze DQ200 musí docházet dokonce každých 60 000 km. Ovšem i tak si mnozí zřejmě budou stěžovat na jejich ne zrovna hladké řazení.
Pokud zvažovaný exemplář doprovází nízká cena, zjistěte její příčinu. Zda je to vysoký nájezd či třeba fakt, že šlo o jednu ze základních úrovní výbavy. V takovém případě totiž můžete očekávat spíše spartánský interiér a slabší pohonné jednotky. Na druhou stranu, na kvalitu motorů výrazná kritika neprší, v případě testovaného dieselu je navíc možné počítat se spotřebou 6,6 l/100 km, což při 66litrové nádrži dává kombíku velmi příjemný reálný dojezd.
Se 190 koňmi pod kapotou navíc Superb dosahuje slušné dynamiky, ojetá třetí generace tak nejspíše bude oslovovat větší davy než její zbrusu nový nástupce. To nicméně vede k jedné velmi nepříjemné věci - stávající majitelé nedávají své vozy zrovna levně. Onen testovací kus byl nabízen za 18 480 Eur (cca 465 tisíc Kč), na trhu jsou ale i ještě dražší kusy. Stejně jako ty levnější, u nichž většinou svítí nájezd výrazně přes 200 000 km. I to vypovídá o kvalitách vozu.



Superb Combi třetí generace dokáže po faceliftu designově oslovit i dnes. Navíc je prostorný a v případě dvoulitrového turbodieselu se 190 koňmi také úsporný i rychlý. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před hodinou
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před 2 hodinami
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 4 hodinami
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 5 hodinami
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
