Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor

Jsou to u nás jedny z nejžádanějších ojetin, které za ceny od zhruba 120 tisíc korun nabízí vskutku spoustu muziky. Za nejnižší ceny ovšem dostanete jen problémové motory a úskalí při koupi je více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor

23.2.2021 | Petr Prokopec

Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Jsou to u nás jedny z nejžádanějších ojetin, které za ceny od zhruba 120 tisíc korun nabízí vskutku spoustu muziky. Za nejnižší ceny ovšem dostanete jen problémové motory a úskalí při koupi je více.

Škodu Superb sáhodlouze představovat jistě nemusíme, ostatně od příchodu první novodobé generace v roce 2001 sní o jejím pořízení řada českých motoristů. Vlajková loď mladoboleslavské značky se postupně dočkala slušného renomé, její začátky ale nebyly vůbec snadné a chvíli to dokonce vypadalo, že půjde o jednorázovou záležitost. Škoda ale vytrvala, po první generaci přišla i druhá generace a následně i třetí a vůz dnes patří mezi jeden z mála modelů střední třídy mainstreamových značek, které na trhu pořád bodují.

Právě na verze vyráběné od roku 2008 se dnes zaměříme, a to v souvislosti s trhem ojetých aut. Jako nový Superb snadno protíná milionovou bariéru, nicméně z druhé ruky jej můžete pořídit za zlomek této sumy. V té chvíli se sice musíte smířit s horším stavem barvy, její odstín si však díky nemalé nabídce můžete vybírat. Stejné je to pak i s výbavou interiéru či motorem pod kapotou. Počítat je však třeba s tím, že zejména technika již může být v některých případech hodně unavená. Obezřetnost je tak na místě.

Druhou generaci s interním označením 3T, jež se vyráběla v letech 2008 až 2015, lze pořídit již od nějakých 120 tisíc korun. Nicméně v takovém případě dostane buď turbodiesel o objemu 1,6 l či malé TSI 1,4. Oběma je ale lepší se vyhnout, neboť první motor zlobí průsaky a možnost přetržení řemenu, druhý pak problémy spojené s obtokovým ventilem. V případě objemnějších motorů nicméně již žádné obecné nesnáze evidovány nejsou.

Výčet míst, kde je třeba vyšší obezřetnost, tím nekončí. V případě velmi mladých či naopak velmi starých exemplářů je třeba kontrolovat, zda neteče olej. Pružiny jsou pak známé svou náchylností k praskání, brzdy mohou být hlavně u kusů s vyšším nájezdem zralé na generálku. V případě druhé generace si pak zvýšenou pozornost žádají ještě přední světlomety, u té třetí pro změnu často nefunguje přisvěcování do zatáček. A u kombíků se může rovněž zasekávat víko zavazadelníku.

Nejobecnější neduhy tím máme popsané, ovšem jen na ně byste se zaměřit neměli. Zejména u aut, která mají vysoký nájezd. Jde o neklamné znamení, že jejich počáteční fáze života byla spojena s firemním vozovým parkem. Čekat tak sice lze pravidelný servis, ovšem stejně tak se až u vás může projevit řada nesnází spojená právě s vyšším počtem kilometrů, ať již jde právě o opravu pružin či kompletní výměnu výfuku, který je jinak hodnocen jako velmi solidní.

Ať již pořídíte vůz s většími či menšími vadami, počítat můžete s prakticky bezkonkurenčním prostorem na zadních sedadlech i v zavazadelníku. V tomto ohledu pochopitelně dále zachází třetí generace, která sice dosahuje 4,8metrové délky jako předchůdce, ovšem její rozvor narostl z 2 761 na 2 841 milimetrů. Nad zadní nápravou tak dokáže pobrat až 1 950 litrů nákladu. Na druhou stranu, generace druhá byla k mání dokonce i s 3,6litrovým šestiválcem. Volba je na vás, při troše štěstí lze narazit na dodnes neojeté exempláře za slušné peníze.


Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor - 1 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 04Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor - 2 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 10Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor - 3 - Test Skoda Superb 36 V6 Laurin a Klement 24
Druhá... Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor - 4 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 004Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor - 5 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 018Němci proklepli ojeté Škody Superb II a III a řekli, na co si při koupi dát pozor - 6 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063
...i třetí generace Škody Superb nyní představují ideální nabídku ojetin. Je pochopitelně třeba řadu věcí prověřit, nicméně k mání je vám jak 3,6litrový šestiválec druhé generace, tak až 1 950litrový zavazadelník té třetí. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše