Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetý Seat Alhambra. Zabitý král praktičnosti boduje i po letech, na oblibě neztrácí
14.3.2024 | Petr Prokopec
Trh nových vozů opustil jako jeden z posledních mohykánů vymírající třídy aut. To zní jako recept na bazarový propadák, Alhambra jím ale není. Pokud potřebujete v prvé řadě spoustu praktičnosti v pořád osobním autě, na výběr moc nemáte, od toho se ale odvíjí i ceny.
V případě nových aut MPV pro tuto chvíli odzvonilo. Zda tomu někdy bude jinak, je otázkou. Trh s ojetinami je ovšem trochu jiným prostředím, kde lidé často nesahají jen po autech, která se jim líbí, jsou výkonná či prošpikovaná technologiemi, ale především po takových, která splní většinu jejich nároků a zároveň je finančně nesvléknou z kůže. A přesně takové zadání MPV plní na jedničku. Také proto hlad po nich neutuchl a nedostatečná nabídka drží ceny hlavně udržovaných a málo jetých kousků nahoře.
Naši kolegové z Auto Bildu čerstvě otestovali čtyřletý Seat Alhambra druhé generace, který měl najeto více než 190 tisíc kilometrů. Taková porce by se běžně projevila daleko větším poklesem hodnoty, než je tomu u španělského MPV - jako nové stálo včetně celé řady příplatků zhruba 45 tisíc Eur (cca 1 138 000 Kč), dnes je nicméně poblíž Hamburku nabízeno za 19 390 Eur (asi 490 000 Kč). A pokud zatlačíte na prodejce, nejspíše se dostanete i na nějakých 18 500 Eur (cca 468 000 Kč).
Stojí ale tento konkrétní kousek za to? Kolegové souhlasně pokyvují hlavou a dodávají, že navzdory vysokému nájezdu je opotřebení minimální. Na karoserii jsou totiž pouze stopy po odlétnuvších kamíncích, uvnitř pak není čalounění ani osahané či špinavé, ani potrhané. Je nicméně třeba počítat s tím, že do prodeje dorazila Alhambra druhé generace již v roce 2010. A jakkoli o šest let později prošla faceliftem, po technické stránce jde o poměrně zastaralý vůz. Projevuje se to třeba v rámci světel, kde trůní halogenové žárovky, nebo u multimédií.
Díky bohaté výbavě zahrnující i zmíněné příplatky na tom ovšem Alhambra ještě není tak špatně, počítat lze totiž třeba se zpětnou kamerou, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu či detekcí dopravního značení. Protože jde navíc o vůz vyrobený až po onom faceliftu, jde s dobou i jeho hnací ústrojí. Dieselovým skandálem zasažené jednotky TDI EA189 byly hozeny přes palubu a jejich místo nahradila nová rodina EA288. Dvoulitrový turbodiesel se 150 koňmi je přitom dostatečně silný i relativně úsporný.
Neznamená to však, že byste při výběru neměli prostoru pod kapotou věnovat patřičnou pozornost. Dojít totiž mohlo, zvláště pak u ojetějších kousků, na poškození turbodmychadla, zanesení vstřikovačů či zapečení ventilů EGR. Náprava všeho pochopitelně není levná, v tomto ohledu si pak ostatně dejte pozor také na automatickou převodovku DSG. Péče o podvozek, který může předčasně podlehnout korozi, ovšem spadá k levnějším položkám. Stejně jako nahrazení senzorů bočních dveří.
Suma sumárum je tak ojetá Alhambra kolegy doporučována, byť s výhradami týkajícími se všeho výše uvedeného. V prodeji můžete pochopitelně narazit i na levnější kousky, nicméně počítat je u nich třeba buď s nižší výbavou, nebo naopak s ještě vyšším nájezdem. MPV jsou tak opravdu nadále v oblibě, tedy alespoň ta, která módnější SUV nikdy úplně nenahradila.



Seat Alhambra druhé generace má sice některé stinné stránky, klady však převažují. I proto MPV zvládá najíždět stovky tisíc kilometrů a ani po nich není jako ojetina úplně levný. Foto: Seat
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před hodinouFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva